Skocz do zawartości

Budowa domu poniżej 200 000 zł


Recommended Posts

Witam,

szukam projektu domku jednorodzinnego, o powierzchni użytkowej poniżej 100 m2 z prostym, dwuspadowym dachem, tak bym mógł się zmieścić w kwocie 200 000 zł - budowany systemem gospodarczym, ze ścianami: http://www.kreodom.pl/portal/technologie/P...4_1_57_192.html
wykonanymi przez firmę + więźba - resztę będę robił sam.

Chciałbym do tego ogrzewanie kominkowe z płaszczem wodnym.

Czy takie założenia są realne, biorąc pod uwagę ograniczenie finansowe (część pieniędzy muszę przeznaczyć na zakup działki) na dom zostanie 200 000 zł ?
Link do komentarza
Gość arturo72
  Cytat

Witam,

szukam projektu domku jednorodzinnego, o powierzchni użytkowej poniżej 100 m2 z prostym, dwuspadowym dachem, tak bym mógł się zmieścić w kwocie 200 000 zł - budowany systemem gospodarczym, ze ścianami: http://www.kreodom.pl/portal/technologie/P...4_1_57_192.html
wykonanymi przez firmę + więźba - resztę będę robił sam.

Chciałbym do tego ogrzewanie kominkowe z płaszczem wodnym.

Czy takie założenia są realne, biorąc pod uwagę ograniczenie finansowe (część pieniędzy muszę przeznaczyć na zakup działki) na dom zostanie 200 000 zł ?

Rozwiń  


Dwa lata temu rzuciłem firmię PREAFA projekt do wyceny.
Niestety wycena wyszła koszmarnie droga w porównaniu nawet do firm budujących od A do Z z fakturami.
Być może system ten jest teraz tańszy ale przemyśl to dokładnie,na 90% taniej Ci wyjdzie budując systemem gospodarczym tradycyjną metodą.
Jest sporo tańszych i dobrych materiałów. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Jeżeli chcesz tanio wybudować dom zapomnij o wynajmie firmy. Moja rada poszukaj 2-3 fachowców i za 1/4 ceny postawisz dom. Wówczas jest realna szansa na te 200 000zł. Po prostu szef firmy nie kupi następnego samochodu.Przy takim budżecie musisz twardo chodzić po sklepach i szukać dobrych i tanich materiałów. Składy mają takie marże, że jeżeli dogadasz się z kierownikiem zaoszczędzisz nawet kilkadziesiąt tysięcy zł. Na FV z kwotą ok 40 000 zł miałem upustu 8 000-10 000 zł. Jeszcze jedno i ważne, musisz stanowczo trzymać się planu budowy. Każde ulepszenie (może lepsza blacha czy dachówka, może automaty w bramach, lepsze okna, łuki) to dodatkowe koszty robocizny (przy dachówce dwa razy droższa niż blachą o czym ja niestety, a może na szczęście zapomniałem) i dodatkowe koszty w materiale. Wówczas zapomnij, że zmieścisz się w kasie. Życzę powodzenia, teraz wiem że trzeba szanować każdego kto się porywa na budowę domu. Wiele wyrzeczeń, nerwów, główkowania ale za to jaka frajda i satysfakcja na koniec.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...