Skocz do zawartości

KOMIN ZEWNETRZNY - Z CZEGO?


Recommended Posts

Napisano
witam serdecznie.

pewnie podobne tematy nie raz pojawialy sie na Waszym forum, pewnie tez nie jedna potrzebna informacje znalazlbym na interesujacy mnie temat.
ale najlatwiej i najkonkretniej bedzie jesli zapytam wprost. mianowicie:
musze postawic nowy komin w moim domu. z racji kosztow i mozliwosci bedzie to komin zewnetrzny. i tu moje pytania:
- z czego najlepiej postawic taki komin (chodzi rowniez o w miare tanie rozwiazanie)?
- i co pozniej np z elewacja? czy na taki komin rownierz mozna polozyc strukture?

z gory wielkie dzieki
Napisano
Cytat

Ja mam 5 kominów z klinkieru


Toś poszalał coolibeer. Jaką masz powierzchnię domu? Spodziewałam się jakiejś wielkiej willi a zdjęcia mnie zaskoczyły. U mnie przy 180m2 wychodzą 3 a ja ciągle kombinuję, żeby były 2. Pytam, bo wiele osób straszy wysokimi kosztami postawienia komina. Jak było u Ciebie?
Jeśli chodzi o pytanie newcastle26 odnośnie komina zewnętrznego to lepiej unikac takich rozwiązań. Jeśli nie ma innego wyjścia to należy pamiętać w tym przypadku o dociepleniu. Wykończenie nie gra roli.
Napisano (edytowany)
coolibeer byc moze niezrozumiale sformuowalem pytanie. ja musze DOSTAWIC komin na zewnatrz domu.
a klinkier oczywiscie jest ladny icon_smile.gif

jetka - wykonczenie nie gra roli, tzn?
wydaje mi sie ze jednak gra, chocby ze wzg finansowych. moza np tak jak kolega koolibeer z klinkieru (o kosztach nawet nie bede pisal) a mozna pewnie czyms sporo tanszym. i wlasnie chcialbym dowiedziec sie co polecaja znawcy tematu. Edytowano przez newcastle26 (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

jetka - wykonczenie nie gra roli, tzn?
wydaje mi sie ze jednak gra, chocby ze wzg finansowych. moza np tak jak kolega koolibeer z klinkieru (o kosztach nawet nie bede pisal) a mozna pewnie czyms sporo tanszym. i wlasnie chcialbym dowiedziec sie co polecaja znawcy tematu.


Miałam na myśli to, że możesz dać co chcesz - wg upodobań i możliwości finansowych oczywiście. Może to być także tynk. Jeszcze raz podkreślę, że najważniejsze będzie tu ocieplenie komina a nie jego wykończenie. Chyba, że chodzi o zewnętrzny komin do zewnętrznego kominka.
Napisano
Cytat

Miałam na myśli to, że możesz dać co chcesz - wg upodobań i możliwości finansowych oczywiście. Może to być także tynk. Jeszcze raz podkreślę, że najważniejsze będzie tu ocieplenie komina a nie jego wykończenie. Chyba, że chodzi o zewnętrzny komin do zewnętrznego kominka.



oczywiscie chodzi o zewnetrzny komin do pieca ktory jest wewnatrz budynku.
Napisano
znalazlem taka informacje:
Najlepiej nadają się do tego kominy stalowe z rur dwuściennych, w których między ścianką wewnętrzną (ze stali kwasoodpornej) a zewnętrzną, odporną na działanie czynników atmosferycznych, znajduje się warstwa izolacji cieplnej z wełny mineralnej. Taki komin nie wymaga żadnej obudowy; jest na tyle lekki, że może być przykręcony do ściany na specjalnym wsporniku.

a jesli taki komin chcialbym jednak obudowac to:
- czy moge obudowac go zwykla cegla czy nawet bloczkiem? czy jednak musi to byc np: szmotowka?
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Ponieważ jest to mój pierwszy post icon_biggrin.gif Witam wszystkich serdecznie icon_biggrin.gif

newcastle26 komin zewnętrzny może być: murowany z cegły, systemowy, stalowy. Ważne żeby był dobrze ocieplony np.: wełną skalną o grubości 5 cm. Szczególnie jak ma to być komin dymowy, czyli będzie podłączony do niego piec lub kominek na paliwo stałe.
Pod komin z cegły lub systemowy trzeba zrobić fundament. Komin stalowy ocieplany nie potrzebuje fundamentu. Mocuje się go do ściany budynku.
Komin murowany można obłożyć jakąś okładziną, płytkami, chociaż nie jestem tego zwolennikiem.
Komin systemowy można obmurować cegłą paloną, klinkierową lub jak wyżej.
Napisano
Witam
podpowiedzcie co i jak zrobic gdy mam stary komin murowany z cegly, a mam w planach dobudowanie poddasza.
zostawic komin jak jest i wykonczyc go od momentu jak sie zakancza, czy lepiej rozebrac te 2,5mtr i od wylewki zbudowc go z nowego budulca.
W planach bylo pozostawienie faktury cegly nie otynkowanej dla fajnego efektu, ale zaznacze ze cegla stara budynek z lat '50
Napisano
Cytat

Witam
podpowiedzcie co i jak zrobic gdy mam stary komin murowany z cegly, a mam w planach dobudowanie poddasza.
zostawic komin jak jest i wykonczyc go od momentu jak sie zakancza, czy lepiej rozebrac te 2,5mtr i od wylewki zbudowc go z nowego budulca.
W planach bylo pozostawienie faktury cegly nie otynkowanej dla fajnego efektu, ale zaznacze ze cegla stara budynek z lat '50



Zależy to od aktualnego stanu komina to musisz sam ocenić lub poprosić o ocenę kominiarza.
Jeżeli warunki finansowe pozwalają na rozbiórkę części komina i odbudowę to ja bym tak zrobił.
Będziesz dobudowywał poddasze, to potrzebna tam będzie wentylacja.
Odbudowany komin można powiększyć o dodatkowe kanały wentylacyjne.
Napisano
mam 3 z czego 1 pod piec gazowy i sa tak zrobione ze kazdy ma luft wentylacyjny ale chyba cos jest spieprzone w 2, tu trezba fachowca zawolac.

finanse finansami ale osobiscie wolalbym rozebrac i dostawic od nowa, tylko czy ladowac rure w te stare qrcze zupelnie nie wiem jak to zaplanowac wszystko!
Napisano
Cytat

mam 3 z czego 1 pod piec gazowy i sa tak zrobione ze kazdy ma luft wentylacyjny ale chyba cos jest spieprzone w 2, tu trezba fachowca zawolac.

finanse finansami ale osobiscie wolalbym rozebrac i dostawic od nowa, tylko czy ladowac rure w te stare qrcze zupelnie nie wiem jak to zaplanowac wszystko!



Do wentylacyjnych kanałów nie trzeba nic wstawiać, do kanału spalinowego trzeba. Nie wiem jaki piec gazowy jest / będzie
ale generalnie do odprowadzenia spalin z pieca gazowego, olejowego potrzebny jest wkład odporny na kwasy, z wykraplaczem i odprowadzeniem skroplin do kanalizacji. Mogą to być wkłady z blachy kwasoodpornej, wkłady ceramiczne lub przewidziane przez producenta pieca, gotowe systemy odprowadzania spalin i poboru powietrza z zewnątrz np.: rury koncentryczne.
Napisano
Cytat

Do wentylacyjnych kanałów nie trzeba nic wstawiać, do kanału spalinowego trzeba. Nie wiem jaki piec gazowy jest / będzie
ale generalnie do odprowadzenia spalin z pieca gazowego, olejowego potrzebny jest wkład odporny na kwasy, z wykraplaczem i odprowadzeniem skroplin do kanalizacji. Mogą to być wkłady z blachy kwasoodpornej, wkłady ceramiczne lub przewidziane przez producenta pieca, gotowe systemy odprowadzania spalin i poboru powietrza z zewnątrz np.: rury koncentryczne.



ok ale co dalej w temacie mojej wypowiedzi?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...