Skocz do zawartości

Regulusy


Recommended Posts

Napisano
Na razie szukam dodatkowych informacji. W 3 sklepach gdzie pojechałem autem mocno mi odradzali Regulusy, że słabo grzeją, że strzelaja w nocy, są delikatne i takie tam podobne. Każdy polecał stalowe ale inne marki jako najlepsze. Aluminiowych nie chcę ze wzgęldu na zbyt duże ryzyko pochodzenia chińskiego. Po spotkaniu u Fuego napaliłem się na Regulusy ale teraz juz nie wiem.
Napisano
Cytat

Na razie szukam dodatkowych informacji. W 3 sklepach gdzie pojechałem autem mocno mi odradzali Regulusy, że słabo grzeją, że strzelaja w nocy, są delikatne i takie tam podobne. Każdy polecał stalowe ale inne marki jako najlepsze. Aluminiowych nie chcę ze wzgęldu na zbyt duże ryzyko pochodzenia chińskiego. Po spotkaniu u Fuego napaliłem się na Regulusy ale teraz juz nie wiem.



Witaj Konaci!

Muszę się bronić.. icon_biggrin.gif
Regulusy, z uwagi na wielką powierzchnię czynną, doskonale grzeją w niskich temperaturach..
Wytrzymują także zastosowanie pary jako czynnika grzewczego (temp. + 110oC).
Wytrzymują uderzenia ciśnienia, przy których z paneli robi się termofor..
Co to znaczy - słabo grzeją?
Mają swoją moc, precyzyjnie określoną dla różnych temperatur czynnika i dT. Moc określoną przez ITGiS.
Żaden sklepik nie ma prawa jej kwestionować.
Na marginesie.
Są rejony zdominowane przez panele, są rejony zdominowane przez żeberka, są miejsca, w których Józek jest największym autorytetem, są wreszczie gusta i guściki.. I jeszcze... każda sroczka swój ogonek chwali..

Są jednak sposoby, by pomierzyć to i owo. Zapraszam do przestudiowania artykułu:
http://www.regulus.com.pl/news/dynamiczny-system-grzejnikowy

Drugi podnoszony problem:
..strzelają w nocy..
Jeśli w nocy to i w dzień. Czy to jest możliwe? Oczywiście.
Lecz nie jest to wina samego grzejnika, lecz jego wadliwego montażu. Problem, który obecnie jest bardzo rzadko zgłaszany i łatwy do usunięcia..
Trzy przyczyny:
1/. Długie gałązki zasilające grzejniki boczne, pozbawione kompensacji. Lekkie grzejniki przesuwane są na wieszakach podczas rozgrzewania i stygnięcia. W przypadku ciężkich paneli wygnie się rurka...
2/. Wynikające z p.1 złe wieszanie na wieszakach - na sztywno- powoduje naprężenia i przeskakiwanie na wieszakach.
3/. Montaż do krzywej, źle wytynkowanej ściany i dopychanie grzejników do zawiesia "kolanem".

Dlaczego obecnie problem niemal zaniknął?
1/. Zmiana technologii budowania domów- płaskie niefalujace powierzchnie ścian.
2/. Zmiana technologii wykonywania instalacji - dominują grzejniki dolnozasilane oraz instalacje o mniejszym stopniu
wydłużenia liniowego.
3/. Zmiana systemu wieszakowego na cztery niezależnie od siebie montowane uchwyty. Poprzednio dwa..

Trzeci podnoszony problem:
....są delikatne...
To pojęcie względne. Zależy do czego mają służyć. Jeśli do grzania, to wiszą na ścianie lub w ścianie i nie są poddawane próbom zniszczeniowym.
Osłony są zbudowane z aluminium, więc jeśli je uderzyć twardym narzędziem, zegną się.
Nie należy również po grzejnikach wspinać się na parapet. Osłona górna ulegnie wówczas wgnieceniu.

Mam regulusy u siebie w domu od 11 lat i nie zauważyłem na nich żadnej skazy...

Serdecznie pozdrawiam
Bogusław

Ps. Chętnie udzielę dalszych wyjaśnień...
Napisano
ja mam u siebie 12 lat purmo i też nie zauważyłem żadnej skazy

to brzmi trochę tak jak zachwalanie, że akurat ten samochód ma paliwooszczędny napęd, akurat ten ma komputer pokładowy i akurat ten ma 4/5 drzwi, rzekłbym standardowe "nadzwyczajne zalety"

nic tak nie przemawia jak porównanie, a nie wrzeszczenie banzai

nie mam nic do regulusów,
jak i każdych innych grzejników

moim zdaniem różnice w jednym układzie są iluzoryczne, nie mają większego znaczenia, być może większe znaczenie ma w budynkach wielorodzinnych, gdzie jest kupa miejsc, które nie powinny być grzane, a są (np przez zasilanie - klatki schodowe, piwnice)
i też to piszę w kontekscie twierdzenia, że wymagają mniejszego zładu od innych, co niekoniecznie musi mieć miejsce
a tek kształty i kolorowanki - taki bajer, fantazja producenta, która ma wzięcie u klienta, ale to już strona estetyczna, nie techniczna
Napisano
Za dużo tego na mnie. Każdy chwali coś innego. Zainwestuje jesze raz te 50 kilometrów i podjadę do Fuego. Co mi poradzą to kupię. Dam znać.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Skoro zamiast wylewki będzie płyta systemowa i suchy jastrych to moc grzewcza podłogówki będzie jeszcze niższa, bo tu rurki nie są bezpośrednio otulone wylewką. Czyli będziemy mieli efekt ciepłej podłogi, ale do efektywnego ogrzewania takiej łazienki będzie to o wiele za mało. Naprawdę nie wiem, czy na tak małej powierzchni warto robić podłogówkę wodną zamiast elektrycznej. Wszystko się znacznie bardziej komplikuje. Zużycie prądu nie musi zaś wcale być duże, bo ogrzewanie podłogowe nie musi działać stale. Zasadniczą moc grzewczą i tak powinien tam zapewniać grzejnik.   W łazience zdecydowanie lepiej zastosować płyty cementowo-włóknowe niż gipsowo-włóknowe, bo są znacznie mniej wrażliwe na działanie wilgoci.    Jaki tam jest rodzaj stropu? Być może legary dałoby się usunąć, ułożyć tam izolację cieplną i suchy jastrych z płyt cementowo-włóknowych?
    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...