Skocz do zawartości

Nylon dekarski


Recommended Posts

Napisano
19 maja o godzinie 18:00 firma Dachermann zaprasza na innowacyjne szkolenie dla przedstawicieli firm budowlanych – fachowców, którzy zawodowo zajmują się remontami dachów i tarasów.

Szanując ich cenny czas oraz chęci doskonalenia swoich umiejętności, organizatorzy stworzyli możliwość poszerzenia wiedzy wieczorem, po pracy, a przy tym wygodnie - bez konieczności wychodzenia z domu.

Za pomocą łatwego w obsłudze video-czatu każdy uczestnik szkolenia będzie mógł poznać niezwykłe możliwości jakie wykonawcom daje Nylon Dekarski podczas renowacji dachu czy izolacji tarasu. Następnie uczestnicy będą mogli zadawać pytania, a na końcu dowiedzieć się jak zostać autoryzowanym wykonawcą i otrzymać Certyfikat Zawodowca. Aby skorzystać ze szkolenia wystarczy zarejestrować się na stronie internetowej Dachermann Polska.


ZAPRASZAMY!

Dachermann Polska

Napisano
Witam serdecznie,
szkolenie przeznaczone jest stricte dla zawodowców, osób, które fachowo zajmują się pokryciami dachów.
Wszelkie informacje będę dostępne po szkoleniu na stronie internetowej www.dachermann.pl, zapraszamy do zapoznania się z nimi.

Strona firmy Dachermann jest całkowicie bezpieczna. W przypadku blokowania dostępu przez przeglądarkę Mozilla Firefox, można skorzystać ze szkolenia za pomocą przeglądarki Internet Explorer.

Z poważaniem,
Dachermann Polska
Napisano
Cytat

Witam serdecznie,
szkolenie przeznaczone jest stricte dla zawodowców, osób, które fachowo zajmują się pokryciami dachów.
Wszelkie informacje będę dostępne po szkoleniu na stronie internetowej www.dachermann.pl, zapraszamy do zapoznania się z nimi.

Strona firmy Dachermann jest całkowicie bezpieczna. W przypadku blokowania dostępu przez przeglądarkę Mozilla Firefox, można skorzystać ze szkolenia za pomocą przeglądarki Internet Explorer.

Z poważaniem,
Dachermann Polska


Ciekawy materiał na dachy i tarasy. Pierwszy raz o nim przeczytałem!
Napisano
Czy jeśli pokryjemy nylonem dekarskim papę termozgrzewalną (tak mam na razie na tarasie pierwszego piętra), to można przykleić do tego płytki ceramiczne?
Napisano
Cytat

Czy jeśli pokryjemy nylonem dekarskim papę termozgrzewalną (tak mam na razie na tarasie pierwszego piętra), to można przykleić do tego płytki ceramiczne?


A moje pytanko? icon_sad.gif
Napisano
Nylon doskonale sprawdza się jako hydroizolacja podpłytkowa tarasów. Natomiast ze względu na „sprężystość” podłoża z papy nie zalecamy takiego rozwiązania. Proponujemy wykonanie następującego układu warstw:
1. Istniejące pokrycie z papy
2. Warstwa dociskowa – jastrych cementowy gr. min 60 mm zbrojony np. włóknem rozproszonym
3. Warstwa gruntująca – Grunt Dekarski zużycie: 0,2 kg/m2
4. Izolacja przeciwwodna – Nylon Dekarski (min. 2 warstwy) – sumaryczne zużycie 1,5 kg/m2
5. Warstwa wierzchnia (klej + płytki)
Napisano
Cytat

A można tego nylonu użyć do izolacji fundamentów?


Witam,
Nylon dekarski jest materiałem z szerokim wachlarzem zastosowań.
Służy przede wszystkim do renowacji i konserwacji dachów, ale z uwagi na swoje właściwości
robocze i eksploatacyjne może być stosowany praktycznie na każdej powierzchni, która wymaga zabezpieczenia przed
działaniem wody, również tej napierającej, jak w przypadku
fundamentów, piwnic, czy zbiorników.

Pozdrawiam
Zbigniew Obrzut
Doradca Techniczny

Napisano
Cytat

Pewnie, żeby można było zobaczyć, czy druga warstwa jest dobrze (równomiernie) położona.


Moim zdaniem... Logiczne! Też tak sądzę.
Napisano
Cytat

A czy firma Dachermann mogłaby podać namiary (listę) autoryzowanych punktów, gdzie można nabyć nylon dekarski?


Witam,
Proszę zajrzeć na naszą strone internetową, jest tam spis naszych Odbiorców Hurtowych oraz Przedstawicieli Regionalnych.

Pozdrawiam,
Zbigniew Obrzut
doradca techniczny
Napisano
Cytat

A jakie znaczenie ma to, aby kolejne warstwy miały różne kolory?


Witam,

Chodzi tutaj o dokładną aplikację dwóch warstw Nylonu Dekarskiego.
Aby Nylon spełnił swoje zadanie musi być poprawnie i kompletnie zaaplikowany,
co jesteśmy w stanie sprawdzić wizualnie w momencie użycia innego koloru
na każdą aplikowaną warstwę.

Pozdrawiam,
Zbigniew Obrzut
Doradca Techniczny
Napisano
intryguje mnie jedno, nowość ktora przetrwa 20 lat
rozumiem, że przeszło to męczarnie w labolatoriach
tyle, że nasz klimat jest szczególnie wredny i to, co miało być eleastyczne
przestaje nim być w zadziwiająco krótkim czasie
niemniej ciekawe...
Napisano
Przypomniałem sobie jak to mój Ojciec pokrył dach papą x2 tak z 30 lat temu i dopiero rok temu robił modernizację. Jakoś na głowę mi nigdy nie kapało. Fakt, że okresowo grzał lepik w beczce (nie wiem co to był za towar) i smarował dach. Niema co się martwić, ze nowość nie przetrzyma 20 lat skoro papa na moim dachu wytrzymała. A to była papa, która nie dorównuje pokryciom oferowanym obecnie. Boimy się powiedzieć, ze nowości nas trzymają na dystans. Wolimy poczekać czy u sąsiada po 5 latach nic nie cieknie i dopiero może zrobimy to samo na swoim dachu. No niech ktoś zaprzeczy:)
Napisano
widzisz
buty skórzane też jest dobrze regularnie pastować
a w przypadku dachu Twojego ojca, to właśnie regularna konserwacja pomogła przetrwać tyle lat tej papie

każda izolacja cienkopowłokowa ma wadę
właśnie tą, że jest cienkopowłokowa, czyli praktycznie mało odporna na działanie mechaniczne, raczej trzeba się pożegnać z łażeniem pod dachu, jego odśnieżaniem (już widzę, jak ktoś z sondą sprawdza, czy zostawił dostateczną wartwę śniegu, coby nie uszkodzić politurki),
zważywszy, że ma być elastyczna prze 20 lat, musi być niezwykle trwała pod kątem działania
czynników atmosferycznych, ciężko mi w to uwierzyć, mając na uwadze nasze warunki atmo
Napisano
Cytat

intryguje mnie jedno, nowość ktora przetrwa 20 lat
rozumiem, że przeszło to męczarnie w labolatoriach
tyle, że nasz klimat jest szczególnie wredny i to, co miało być eleastyczne
przestaje nim być w zadziwiająco krótkim czasie
niemniej ciekawe...


Witam zainteresowanych,
Nylon Dekarski, proszę Państwa, nie jest żadną nowością.

Firma Dachermann Polska produkuje hydroizolacje bezspoinowe
od ponad dwudziestu lat, co można łatwo zweryfikować.
W związku z powyższym, ponieważ 20 lat temu, o ile mnie pamięć
nie myli, mieliśmy nie mniej "wredny" klimat, możemy stwierdzić,
że na te warunki produkt jest dobrze przygotowany.
Proponuję zainteresowanym wykonać bardzo prostą rzecz:
spróbować innych, np. niemieckich, czy włoskich technologii
hydroizolacyjnych i porównać je z naszym produktem, inaczej
będziemy prowadzić dyskusje w nie sprawdzonych obszarach.

Pozdrawiam serdecznie.

Napisano
Cytat

Mam pytanie do producenta. Można po tej warstwie chodzić (w miarę intensywnie, ale bez przesady)?


Witam,
Oczywiście, że można chodzić, inaczej Nylon Dekarski
nie byłby materiałem dekarskim. Przecież dach trzeba
czasem odśnieżyć, sprawdzić rynny, kominy itp.
W tym zakresie Nylon nie różni się od innych rozwiązań
częściej lub rzadziej stosowanych na pokrycia dachowe.

Pozdrawiam,
Zbigniew Obrzut
doradca techniczny
Napisano (edytowany)
Cytat

Witam,
Oczywiście, że można chodzić, inaczej Nylon Dekarski
nie byłby materiałem dekarskim. Przecież dach trzeba
czasem odśnieżyć, sprawdzić rynny, kominy itp.
W tym zakresie Nylon nie różni się od innych rozwiązań
częściej lub rzadziej stosowanych na pokrycia dachowe.

Pozdrawiam,
Zbigniew Obrzut
doradca techniczny


Coś w tym musi być ponieważ widziałem kiedyś jak dach (przemysłowy ale to bez znaczenia) ocieplano płynną pianką PUR i wątpię szczerze, że potem ktoś tam postawił znak "zakaz wjazdu". Załóżmy, że dach ten ma wytrzymać opad gradu - śmiem domniemywać, że po takich opadach pokrycie będzi8e nadal szczelne. Dla uspokojenia mnie i wszystkich biorących udział w dyskusji, proszę o wypowiedź Pana "Producenta".

Edytowano przez gites (zobacz historię edycji)
Napisano
a co ma do tego pianka PUR?

Kochana Firmo
nie stać mnie na kupowanie produktów i porównywanie
od tego są referencje
macie jakićbudynek referencyjny, na którym to już sobie leży 20 lat
i się sprawdziło?
Napisano
ile kosztuje takie wiaderko 15 kg?
Tak sobie mysle ze jak dla mnie to na dech moze nie, ale do konserwacji juz polozonego dachu swietne, latwe na pierwszy rzut oka do nalozenia. Dziwnie by wygladal taki dom z calkiem gladkim dchem a gdzie standardowe fale na dachu? Ale za to w komorce mozna podloge pomalowac i pare innych jeszcze zeczy.
Mi sie podoba poprosze cene.
Napisano
To ile w końcu wychodzi za 100 m kw dachu w technologii DACHERMANN? Piszę - technologii - bo to samemu się chyba nie da zrobić tylko ekipa musi się zjawić. I jeszcze jedno - jak stromy może być dach? Bo jak tylko płaski to zawężamy strasznie obszar stosowania i wychodzi a to, ze to tylko renowacji stropodachów wchodzi w grę.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

To ile w końcu wychodzi za 100 m kw dachu w technologii DACHERMANN? Piszę - technologii - bo to samemu się chyba nie da zrobić tylko ekipa musi się zjawić. I jeszcze jedno - jak stromy może być dach? Bo jak tylko płaski to zawężamy strasznie obszar stosowania i wychodzi a to, ze to tylko renowacji stropodachów wchodzi w grę.


Witam,
Technologia zależy od rodzaju i stanu połaci. Nie ma znaczenia, czy dach jest płaski, czy spadzisty. Nylon Dekarski, jak również jego poprzednicy (papy bez- spoinowe, Eko-), które to materiały stosujemy od lat, można stosować niezależnie od nachylenia dachu. Obecnie wielu naszych współpracowników wprowadziło natrysk bezpowietrzny, dzięki czemu pokrycie dachu o wymienionej powierzchni, w sprzyjających warunkach, to kwestia niecałego roboczo- dnia. W kwestii ceny prosimy o składanie zapytań na e-mail: pytania@nylondekarski.com Cena, jak do tej pory, jest satysfakcjonująca dla wielu Inwestorów i Wykonawców, jednak zależy od indywidualnych wymagań pokrycia dachowego. Zapraszam do składania zapytań, cena na pewno będzie dla Państwa pozytywnym zaskoczeniem, nie przekracza bowiem średnich kosztów klasycznych pokryć dekarskich, a gwarantuje bezspoinową i trwałą powłokę. Polecam również krótki film poglądowy, który można obejrzeć pod adresem: http://www.youtube.com/watch?v=cm7LfL_gE0M
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
bardzo podoba mi się nylon dekarski: tylko przeraża mnie cena na mój taras - prawie 50m2....
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Na podstawie informacji uzyskanych od producenta, jego reklamy , próbek dostarczonych przez dystrybutora, zakupiłem nylon dekarski i położyłem na tarasie.
Jeszcze niedawno na stronach Dachermanna był reklamowany nawet jako materiał na schody.
Jednak po kilku tygodniach nylon w dalszym ciągu się klei.
Do nawierzchni przywiera brud, drobne igły z drzew itp. które trudno usunąć.
Nawet na dachu nie zaakceptowałbym takiej nawierzchni.
Jak to wygląda można obejrzeć na stronie:
http://www.youtube.com/watch?v=t78IM3Oo5no...e=youtube_gdata

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 1.   Różnica temperatur (delta T) na poziomie 3°C na belkach rozdzielacza. W teorii, dla ogrzewania podłogowego za optymalną uznaje się deltę w przedziale 5-8°C. Pana wynik jest poniżej tego zakresu i wbrew pozorom, w tej konkretnej sytuacji, nie świadczy to dobrze o pracy instalacji.   Niska różnica temperatur między zasilaniem a powrotem oznacza, że woda przepływająca przez pętlę grzewczą nie zdążyła oddać wystarczająco dużo ciepła do podłogi. Woda wraca na rozdzielacz prawie tak samo ciepła, jak z niego wypłynęła. Może to wynikać z dwóch głównych przyczyn, zbyt szybkiego przepływu czynnika grzewczego oraz podłoga nie była w stanie "odebrać" więcej ciepła.   W Pana przypadku najprawdopodobniej mamy do czynienia z połączeniem obu tych czynników.   System grzewczy "próbuje" wtłoczyć więcej ciepła w podłogę (stąd wysoka temperatura zasilania), ale ta, z powodu dużych strat, nie jest w stanie go zakumulować. Woda krąży więc w obiegu, oddając tylko niewielką część swojej energii, a reszta wraca do kotła.   Proszę spróbować delikatnie zmniejszyć przepływ na rotametrze dla tej  pętli. Należy to robić stopniowo, np. o 0,2-0,4 l/min i odczekać kilka godzin na stabilizację systemu. Celem jest sprawdzenie, czy delta T wzrośnie (np. do 5-7°C). Jeśli tak, oznaczać to będzie, że woda ma więcej czasu na oddanie ciepła. Proszę jednak pamiętać, że w warunkach dużych strat ciepła efektem może być niewielki spadek temperatury.   1.5-metrowy odcinek do pokoju jest cieplejszy, to jest normalne. Na tak krótkim odcinku strata ciepła z  rury PEX jest minimalna. Dopiero na dużej powierzchni w pokoju następuje właściwa wymiana ciepła.   Zasadą, której należy się trzymać, jest utrzymywanie optymalnej różnicy temperatur (ΔT) w przedziale 5-8°C. Jeśli pomieszczenie wciąż pozostaje niedogrzane, jest to jednoznaczny sygnał, że wydajność systemu podłogowego jest zbyt niska, by pokryć straty ciepła generowane przez budynek. W tej sytuacji niezbędne jest przeprowadzenie termomodernizacji (izolacja ścian, wymiana okien), która ograniczy ucieczkę ciepła i sprawi, że istniejący system podłogowy bez problemu poradzi sobie z ogrzaniem budynku.       
    • Przepisy narzucają minimalny przekrój kanału (np. 196 cm², co odpowiada kanałowi 14x14 cm). Nie można więc po prostu zbudować węższego kanału, wentylacyjnego, równoważąc przepływ średnicą.    Poprzez częściowe przymknięcie (zastosowanie dławika) w kanale o zbyt silnym ciągu, zwiększylibyśmy opór w tym kanale. Skutkowałoby to zmniejszeniem ilości przepływającego powietrza i teoretycznie pozwoliłoby na zrównanie jego wydajności z kanałami słabszymi murowanymi.   Mimo że teoria brzmi sensownie, w praktyce stosowanie dławików do  regulacji wentylacji grawitacyjnej jest zdecydowanie odradzane i uznawane za błąd w sztuce budowlanej.   Kluczem jest projektowanie zrównoważonego systemu, a nie dokładanie jednego bardziej sprawnego przewodu wentylacyjnego.
    • Zgodnie z polskimi przepisami, zawartymi w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, minimalna długość kanału wentylacji grawitacyjnej, liczona od kratki wentylacyjnej do wylotu ponad dach, powinna wynosić od 2,5 do 3 metrów. Źródła podają również, że dla zapewnienia optymalnej wydajności, wysokość ta powinna wynosić co najmniej 4 metry.   Przepisy dotyczące minimalnej wysokości kominów wentylacyjnych  powstawały w czasach, gdy dominującą technologią były murowane, nieocieplone kominy. Inżynierowie i prawodawcy opierali się na dekadach obserwacji i obliczeń dla tych właśnie, "klasycznych" rozwiązań. Minimalna wysokość została ustalona jako bezpieczny margines, który gwarantował wytworzenie minimalnego, stabilnego ciągu w różnych, także niesprzyjających warunkach:   Należy pamiętać, że wszystkie kanały wentylacyjne w jednym systemie grawitacyjnym powinny mieć zbliżoną długość. Znaczne różnice mogą prowadzić do zakłóceń w działaniu, gdzie dłuższe kanały o silniejszym ciągu mogą "wysysać" powietrze z krótszych, powodując ciąg wsteczny.   Wentylacja grawitacyjna w domu to system naczyń połączonych, potrzebny jest też nawiew świeżego powietrza, żeby można było usunąć zużyte. Zasada równowagi: Aby system działał poprawnie, wszystkie kanały wywiewne powinny mieć zbliżoną siłę ciągu. Zastosowanie jednego, bardzo sprawnego (ocieplonego, z mniejszymi oporami przepływu) kanału w systemie z innymi, (murowanymi) mniej sprawnymi, może pogorszyć działanie w tej części  wentylacji! Przepisy nie nadążają za technologią: Prawo budowlane często jest aktualizowane wolniej, niż rozwija się technologia. Minimalna wysokość pozostaje w przepisach jako uniwersalna, bezpieczna wartość gwarantująca działanie systemu w każdych warunkach, niezależnie od użytej technologii.  Ocieplony kanał jest sprawniejszy, ale przepisy pozostają konserwatywne. Co więcej, jego wysoka sprawność, jeśli nie będzie  zrównoważona w całym systemie, może prowadzić do problemów z działaniem wentylacji.
    • Raz jeszcze dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.    Chciałbym jeszcze poruszyć dwie kwestie związane z tym tematem:   1. Rozdzielacz mam na korytarzu, umiejscowiony w takim miejscu, że rura po podłodze od rozdzielacza do pokoju ma ok. 1.5m długości. Na tym odcinku także nie zauważyłem aby podłoga była dużo cieplejsza niż w pokoju, mimo że korytarz jest w centralnym punkcie domu. Jednakże w tym miejscu nie ma żadnego grzejnika i przechodzi tylko 2x1.5 metra rury (zasilenie i powrót). Mimo to mam jednak obawy, że nieocieplony dom to tylko 1 z kilku powodów dla których podłogówka słabo grzeje. No i ostatecznie, woda w rurze też drastycznie się nie wychładza. Nakleiłem taśmę malarską na belki rozdzielacza aby precyzyjniej zmierzyć ich temperature za pomocą pirometru i wyszło że różnica między nimi to ok 3*C. Delta T wydaje się być w normie, ale specjalistą nie jestem.  Tak jak pisałem, jest to pierwsze pomieszczenie z uruchomioną podłogówką. Niejako cieszę się że tak wyszło, bo w kolejnych pomieszczeniach jest jeszcze szansa na ew. poprawki aby grzało to lepiej.   2. Ostatnio usłyszałem że Sander Standard Alu to był kiepski pomysł i lepiej było wziąć styropian bez aluminium, i powkładać w rowki aluminiowe radiatory które lepiej odbierają ciepło z rury. Niestety nie wiem ile w tym prawdy, a płyty Sandera zostały juz zakupione na całe piętro (poza łazienką i korytarzem, gdzie pójdzie XPS pozwalający na zagęszczenie rur co 10cm). Chyba że jakiś radiator by pasował do nich, to mógłbym jeszcze dodatkowo dokupić o ile miałoby to pomóc. Nie wiem niestety na ile mogłoby to pomóc i czy ma to jakikolwiek sens?   Raz jeszcze dziękuję za odpowiedzi i cierpliwość do laika.
    • Duża różnica między temperaturą zasilania a temperaturą podłogi oraz niska temperatura w pokoju, mimo stosunkowo ciepłej posadzki, wynikają z kilku powiązanych ze sobą czynników. Kluczową rolę odgrywa tu brak ocieplenia budynku, co w połączeniu ze specyfiką ogrzewania podłogowego prowadzi do opisywanych przez Pana zjawisk.    Brak izolacji termicznej domu.   W takim budynku ciepło ucieka na zewnątrz w znacznie większym stopniu niż w budynkach ocieplonych. Straty ciepła mogą sięgać nawet 20-25% przez same ściany zewnętrzne oraz 10-15% przez podłogi i fundamenty.   W Pana przypadku oznacza to, że ciepło dostarczane przez wodę w rurach ogrzewania podłogowego, zamiast efektywnie ogrzewać jastrych (wylewkę), a następnie pomieszczenie, jest w pewnej mierze "tracone" i przenika przez niezaizolowane ściany zewnętrzne. System grzewczy musi więc pracować ze znacznie wyższą mocą (wyższa temperatura zasilania), aby skompensować te straty. To właśnie ta "walka" instalacji z ciągłą ucieczką ciepła jest głównym powodem, dla którego mimo wody o temperaturze 45°C, podłoga nagrzewa się tylko nieznacznie.     Fakt, że podłoga staje się zimniejsza w miarę zbliżania się do ściany zewnętrznej, mimo że tam również dociera woda z zasilania, wynika z dwóch powodów: Intensywne oddawanie ciepła: Nieocieplona ściana zewnętrzna działa jak duży "odbiornik" zimna, co powoduje bardzo szybkie wychładzanie się fragmentu podłogi znajdującego się w jej pobliżu.   Spadek temperatury wody: Woda w rurze, płynąc w kierunku ściany zewnętrznej, oddaje ciepło do jastrychu. Gdy zawraca i płynie z powrotem, jest już znacznie chłodniejsza, co dodatkowo potęguje efekt chłodniejszej podłogi w dalszej części pętli.   W pomieszczeniach ze strefami o zwiększonych stratach ciepła, jak przy ścianach zewnętrznych, często stosuje się układ ślimakowy lub zagęszcza się rury, aby zapewnić bardziej równomierny rozkład temperatury.   Ogrzewanie podłogowe charakteryzuje się dużą bezwładnością cieplną, co oznacza, że nagrzewa się i stygnie powoli. W dobrze zaizolowanym budynku wylewka po nagrzaniu długo utrzymuje ciepło. W Pana przypadku proces ten jest szybszy. Zanim wylewka zdąży się w pełni nagrzać i zakumulować wystarczającą ilość energii, znaczną jej część traci do otoczenia (przez ściany i grunt). Można to porównać do próby napełnienia dziurawego wiadra – mimo ciągłego dolewania wody, jej poziom nie podnosi się znacząco.   Podłoga nie nadąża się zagrzać, ponieważ ciepło, które otrzymuje od instalacji, jest niemal natychmiast "wysysane" przez nieocieplone przegrody budynku. Duża różnica między temperaturą wody a podłogi oraz niska temperatura w pokoju to bezpośredni skutek ogromnych strat ciepła, charakterystycznych dla starych, nieocieplonych domów.   Aby zapewnić samo odpowietrzenie się instalacji, przepływ powinien być większy niż 0,7 l/min. Maksymalny przepływ: Zazwyczaj nie zaleca się, aby przepływ w rurach (np. PEX 16, 17, 18 mm) był większy niż 2,5 l/min, aby nie przekroczyć dopuszczalnej straty ciśnienia (ok. 20 kPa) w pętli.     Dopiero po przeprowadzeniu termomodernizacji budynku (ocieplenie ścian, fundamentów, ewentualna wymiana okien) będzie Pan mógł w pełni docenić efektywność i komfort ogrzewania podłogowego, które będzie mogło pracować przy znacznie niższej temperaturze zasilania oraz będzie można zmniejszyć  przepływ czynnika grzejnego ustawiony teraz na 2.5l.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...