Skocz do zawartości

szybsze i tansze podzialkowanie pola


Recommended Posts

Napisano
Wujek podarowal mi kawalek pola na ktorym zamierzam postawic dom. icon_biggrin.gif
Ale pole na ktorym zamierzam budowac niejest jeszcze jednak podzialkowany.
I takie podzialkowanie trwa bardzo dlugo, a ja chce zaczac jak najszybciej.
Slyszalem jednak ze jezeli wujek zacznie budowac dom, np. zrobi fundamenty i znajdzie na ten rozpoczety dom kupce (mnie), to takie podzialkowanie idzie znacznie szybciej i taniej.
Slyszal juz ktos o czyms takim ? Czy to prawda ? i jakie sa koszta ?
Ponoc placi sie od tego ile juz zostalo zbudowane. Jezeli tylko fundament to tanio, a jak juz stoi piwnica to troche wiecej.


odpowiedzi prosze na: m.runowski@op.pl

Dzieki
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Wychodzą z przepisów prawnych budowa odbywać się będzie na działce (całej przed podziałem stanowiącą własność wujka)
Poruszony problem przeniesienia pozwolenia na budowę rozpoczętej inwestycji wymagałoby uzyskania prawa do dysponowania nieruchomością na cele budowlane przez nowego inwestora, co wiązałoby się z dysponowaniem całą działką
Dlatego przedstawiona przez pytającego propozycja nie jest zbyt trafna

Wyjściem z tej sytuacji jest uzyskanie przez właściciela pierwotnego działki – wuja decyzji o warunkach zabudowy a następnie decyzji o pozwoleniu na budowę oraz rozpoczęcie prac budowlanych
W miedzy czasie będzie czas na załatwienie podziału tej działki
Zaraz po wykonaniu podziału pierwotny inwestor winien wystąpić do organu administracji architektoniczno budowlanej o skorygowanie działki, na której zlokalizowana jest inwestycja
Następnym krokiem będzie wpis do księgi wieczystej i określenie praw inwestora na rzecz, którego ma zostać przekazana działka – pytającego
Tutaj nowy właściciel zapłaci podatek od wzbogacenia
Następnym krokiem jest przeniesienie pozwolenia na budowę na nowego inwestora

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W filmie zobaczysz łatwy sposób na montaż szpilek pod murłatę. W naszym przypadku są to kotwy M16 400 mm, montowane co 90 cm dookoła całego 63 metrowego wieńca. Kończymy tym etap całego zbrojenia stropu i czekamy na odbiór prac przez kierownika. Czy wszystko zrobiliśmy poprawnie? :)  
    • Podjechałem i cyknalem lepsze foto:)    
    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...