Skocz do zawartości

izolacja podłogi na gruncie


Recommended Posts

Napisano
Mam zrobioną wylewkę na gruncie (na parterze) na którą teraz powinna pójść folia i styropian, ale wylewka jest na tyle chropowata, że folia pod naciskiem z upływem czasu robi się perforowana czyli chyba przestaje pełnić swoją funkcję. Jak można to rozwiązać? Czy można np. ułożyć najpierw warstwę styropianu i dopiero na niej folię i kolejną warstwę styropianu? Proszę poradźcie!
Napisano
Przedstawione rozwiązanie jest prawidłowe. Cienka, ok. 2 cm warstwa styropianu zabezpieczy folię przed uszkodzeniem, a przykrywająca ją druga warstwa płyt zapewni wymagana izolacje cieplną. Zamiast styropianu ułozonego na podkładzie podłogowym,można również wyrównać podłoże warstwą drobnego piasku gr. 1 - 2 cm i na nim rozłozyć folię.
Napisano
Papy są odporne na ultrafiolet (w przeciwieństwie do folii) natomiast nie są odporne na działanie organiczne (w przeciwieństwie do folii) dlatego stosujemy je (papy) na dachu w folie w ziemi.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Do izolacji pdłogi na gruncie można użyć impregnowanego keramzytu o granulacji 10-20 mm. Trzeba jednak zastosować warstwę o grubości dwukrotnie większej niż styropian. Pod keramzyt nie trzeba kłaść folii i nie trzeba wykonywać wylewki betonowej - można go sypać bezpośrednio na zagęszczony piasek - jest to rozwiązanie dobre dla "majsterkowiczów" - znacznie upraszcza i przyspiesza prace, przy tym w zasadzie nie można tu popełnić żadnych błędów.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Zaciekawił mnie ten temat i prosze ekperta o sprecyzowanie o jaka folie chodzi. Jest ich teraz na rynku duża ilość np. folie PE (polietylenowe) nie odporne na długotrwałe działanie UV i np. PCW których część ta odporność posiada
A poza tym czy do ochrony foli przed przebiciem nie wystarczy geowłóknina np. gramatura 500.

Kolejna uwaga to informacja na temat papy która jako materiał bitumiczny nie jest odporna na UV, a odporność nadaje jej posypka którą jest pokryta. Myslę też że kilku producentów pap trochę by sie obraziło gdyby ktos powiedział że ich materiały nienadają sie do długotrwałego kontaktu z gruntem
Napisano
Rolą izolacji wodnej w domu jest by izolacja termiczna podłogi , śiany , dachu była sucha. Dlatego izolacja wodna ma za zadanie wody z zewnątrz nie wpuściś ale ewentualną wilgoć ze środka wypuścić (dlatego lepiej nie dawać izolacji poziomej między ścianę a fundamentem i nie lepikować całego fundamentu). Najlepiej mi się sprawdzają wyroby norweskiej Isoli membrany kubełokowe do fundamentów i dachówki w komplecie z wentylowanymi kalenicami i wywietrzniki tam gdzie fragmentów dachu kalenicą się wentylować nie da.
Nie sprzeczając się o trwałośc foli i pap narażonych na działanie ultrafioletu i bakteri, to poprostu nie spotkałem pap kubełkowych, czy dachówek z pcv by stosować pcv na dachu a papy w ziemi.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • jeszcze jedno pytanko.   Czy przy waskim i dlugim grzejniku ma jakies znaczenie czy jest podlaczony od dolu czy gora - dól ??  
    • Matko moja, instalacja bez zaworów??? To kto ją, kuwwa wykonywał? Hydraulik czy zamiatacz ulic?
    • Zmiękczacz HELIX 20 Uruchom pełną regenerację z solą wysokiej jakości. Dezynfekuj żywicę środkiem jak Res-Up lub chlor (zgodnie z instrukcją producenta – sprawdź manual). Jeśli to nie pomoże, wezwij serwisanta od zmiękczaczy.   Filtry: Wymień wszystkie (siatkowy, mechaniczne, węglowy) – nawet jeśli niedawno, bo mogą być skolonizowane. Rozważ dodanie filtra UV po zmiękczaczu na bakterie.   Rury i podgrzewacz  przepłucz całą instalację, otwórz wszystkie krany na 10-15 min.
    • Rzeczywiście, ogólna zasada działania jest mniej więcej taka, jak Pan opisał. Najpierw powietrze dostaje się do wnętrz (pokoi) przez nawiewniki w oknach i inne nieszczelności. Następnie powietrze przepływa przez pokoje do kuchni i łazienki, czyli pomieszczeń, w których znajduje się wyciąg. Tam pionowymi kanałami wentylacyjnymi ulatuje na zewnątrz.  Żeby wentylacja, czyli po prostu wymiana powietrza, działała muszą równocześnie funkcjonować trzy czynniki: - sprawny nawiew;  - skutecznie działający wyciąg;  -swobodny przepływ powietrza pomiędzy nawiewem i wyciągiem.    W tym konkretnym przypadku do sprawdzenia jest kilka rzeczy. 1. W drzwiach do łazienki nie ma otworów, ale czy te drzwi są podcięte nad podłogą? Na ile często te drzwi pozostają niedomknięte? Bo gdy są niedomknięte to powietrze przepływa w miarę swobodnie.  2. Proszę sprawdzić, używając zapalonej świecy lub zapałki, czy w łazience jest ciąg w kierunku kratki wentylacyjnej, ale przy wyłączonym wentylatorze. Jeżeli go nie ma to znak, że wentylacja w łazience jest niesprawna.  3. Okna można wymieniać na nowe z nawiewnikami. Tu kluczowe jest aby nawiewniki po prostu były.   
    • Niestety nie ma możliwości odcięcia tej zaślepionej części instalacji ponieważ wymagałoby to niszczenia świeżo wykończonego domu. Instalacja jest z cyrkulacją c.w.u. Układ jest z rurami i od nich na trójnikach odgałęzieniami na poszczególne krany.    Tak jak pisałem. Ta woda zaraz za wodomierzem nie ma tego nieprzyjemnego zapachu.   Czy przyczyną może być problem ze zmiękczaczem? Faktycznie jakby się zawiesił i przez jakieś 2 miesiące praktycznie nie zużył wsypanej soli. Zaglądałem kilkukrotnie do niego ale dopiero po takim czasie zastanowił mnie fakt, że tej soli prawie nie ubywa.   Czy istnieje jakiś sposób na samodzielne "przepłukanie" instalacji jakąś chemią, która ją wyczyści i zdezynfekuje? Może to będzie jakieś rozwiązanie problemu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...