Skocz do zawartości

Planowanie budowy - organizacja pod kątem oszczędności


Recommended Posts

Mam pytanie do osób doświadczonych w budowaniu dla siebie systemem gospodarczym. Zakładam, że nie budujemy szybko i że mamy czas na planowanie - a przez to i możliwość oszczędności. Na szczęście w Polsce ceny materiałów budowalnych zależą od sezonu i warto to wykorzystać. Ztąd moje główne pytania:
Co i kiedy kupować żeby płacić jak najmniej?
Jak zabezpieczać i magazynować wcześniej zgromadzone produkty?
Link do komentarza
Ja co prawda systemem gospodarczym nie budowałam, ale wiem, że pustaki ceramiczne wyszły mi gdzieś o 30 % taniej tylko dlatego, że były kupione na przełomie grudnia stycznia, a co do magazynowania to producent przetrzymał u siebie (powiedzmy, że my zapłaciliśmy wcześniej, a oni realizowali zamówienie w terminie naszego odbioru).
Link do komentarza
Cytat

Mam pytanie do osób doświadczonych w budowaniu dla siebie systemem gospodarczym. Zakładam, że nie budujemy szybko i że mamy czas na planowanie - a przez to i możliwość oszczędności. Na szczęście w Polsce ceny materiałów budowalnych zależą od sezonu i warto to wykorzystać. Ztąd moje główne pytania:
Co i kiedy kupować żeby płacić jak najmniej?
Jak zabezpieczać i magazynować wcześniej zgromadzone produkty?



Najlepszy okres zakupów materiałów budowlanych to m-ce zimowe zwłaszcza gdy mamy odczynienia z długą i uciążliwą zimą z mrozem ,brak zbytu w hurtowniach wymusza układanie się z inwestorem i stosowanie większych upustów .

Jeżeli to możliwe należy kupować w takich hurtowniach które dowożą większe ilości materiałów na budowę bezpłatnie

Można też zaoszczędzić w iny sposób icon_smile.gif

Nie polecam kupowania cementu na zapas okres trwałości to 3 m-ce a w miesiącach o podwyższonej wilgotności potrafi się kawalić szybciej .

Wszystkie materiały rozprowadzane wodą takie jak farby np. emulsyjne , unigrunty ,dysperbit itd należy chronić przed zamarznięciem bo ulegną zepsuciu .
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Co masz animus na myśli? I czy jest to niekaralne? icon_biggrin.gif




Zdanie wyrwane z kontekstu .Pełna treść poniżej .


Można też zaoszczędzić w iny sposób

Nie polecam kupowania cementu na zapas okres trwałości to 3 m-ce a w miesiącach o podwyższonej wilgotności potrafi się kawalić szybciej .

Wszystkie materiały rozprowadzane wodą takie jak farby np. emulsyjne , unigrunty ,dysperbit itd należy chronić przed zamarznięciem bo ulegną zepsuciu .
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
    • ocieplenie dachu pur? odrazu na deski? tylko ze dach to deski membrana papa i blacha bez łąt nie beda sie parzyc deski? ale musze jakas wentylacje zrobic tym bardziej przy ociepleniu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...