Skocz do zawartości

Wodomierz pod schodami


arecki1338

Recommended Posts

Zestaw wodomierzowy wbudowany w połączenie wodociągowe powinien być umieszczony w budynku,
w piwnicy lub na parterze w miejscu wydzielonym, przy czym zestaw wodomierzowy powienien zaczynać się nie dalej
niż 1 m od ściany zewnętrznej budynku. W przypadku braku miejsca, dopuszcza się lokalizację w pomieszczeniu
sąsiednim (z jednym załamaniem złącza).
W budynku niepodpiwniczonym dopuszcza się umieszczenie wodomierza w studzience podłogowej zabezpieczonej
pokrywą lub w studzience zlokalizowanej na zewnątrz budynku.
Dopuszcza się umieszczenie zestawu wodomierzowego w studzience zlokalizowanej na zewnątrz budynku, jeżeli
budynek został usytuowany w odległości większej niŜ 15 m od linii rozgraniczającej nieruchomość od ulicy (drogi).

Zestaw wodomierzowy w instalacji wodociągowej powinien być wbudowany w miejscu zapewniającym
spełnianie jego funkcji pomiarowych.
W przewodzie ciepłej wody użytkowej, w który wbudowany jest wodomierz nie może występować cyrkulacja wody. W
instalacji centralnej ciepłej wody użytkowej z cyrkulacją, zasilanej z węzła grupowego, dopuszcza się montaż
wodomierza na przewodzie doprowadzającym wodę do budynku, pod warunkiem że na przewodzie cyrkulacyjnym
odpowiadającym temu przewodowi zostanie jednocześnie zabudowany wodomierz mierzący przepływ wody
cyrkulacyjnej.

Miejsce wbudowania zestawu wodomierzowego powinno być suche, łatwo dostępne dla montażu, demontażu,
obsługi i konserwacji całego zestawu oraz odczytu wskazań wodomierza, a także wyjęcia w razie potrzeby jego
mechanizmu na miejscu zainstalowania, bez wymontowania korpusu z przewodu wodociagowego.

Wodomierz w miejscu wbudowania nie powinien być narażony na uderzenia bądź wibracje wzbudzane
pracującymi w sąsiedztwie urządzeniami, a także zbyt wysoką temperaturą otaczającego powietrza oraz zalanie wodą i korozyjne działanie środowiska zewnętrznego. Temperatura w miejscu wbudowania wodomierza nie powinna być niższa niż 4 °C.

Miejsce wbudowania zestawu wodomierzowego powinno być zabezpieczone przed możliwością dostępu osób
nieupoważnionych. Miejsce wbudowania moŜe być wydzielone z pomieszczenia.

Pomieszczenie w którym znajduje się miejsce wbudowania zestawu wodomierzowego powinno mieć odpowiednie oświetlenie i wysokość nie mniejszą niż 1,8 m.

Wodomierz powinien być tak wbudowany, aby jego liczydło (tarcza odczytowa) znajdowała się na poziomie nie
wyższym niŜ 1,8 m nad podłogą pomieszczenia, w którym będzie odczytywany stan jego liczydła. Liczydło (tarcza
odczytowa) powinno być umieszczone w takiej pozycji, aby jego stan mógł być odczytywany bez utrudnień, w tym bez stosowania urządzeń lub narzędzi pomocniczych.

Wodomierz wbudowany w instalację wodociągową moŜe być umieszczony w miejscach zmykanych, np. w puszce podtynkowej lub szafce kuchennej, jeŜeli po ich otwarciu bezpośredni stan wskazań liczydła będzie mógł być
odczytywany bez utrudnień.

Warunki odczytu bezpośredniego bez utrudnień powinny być spełnione również w przypadku stosowania obudowy wodomierza z otworem do odczytywania wskazań liczydła, oraz w przypadku stosowania zdalnego odczytu
wskazań wodomierza.

Przewód wodociągowy powinien być ukształtowany w taki sposób, aby zapewnić całkowite wypełnienie przewodu wodą w miejscu zamontowania zestawu wodomierzowego bez możliwości tworzenia się poduszki powietrznej. Przewód wodociągowy przed i za zestawem wodomierzowym powinien być tak umocowany, aby żaden element zestawu wodomierzowego nie mógł zmienić swojego położenia pod wpływem uderzenia wodnego, gdy wodomierz pozostaje zdemontowany bądź z jednej strony odłączony.

Odcinki przewodu wodociągowego przed i za zestawem wodomierzowym powinny być wykonane współosiowo. W przypadku wbudowania wodomierzy przeznaczonych do poziomego instalowania, odcinki te powinny być usytuowane w poziomie.

Długość odcinków prostych przewodu wodociągowego przed i za wodomierzem powinny być zgodne z wynikami
badań typu wodomierza. Długość tych odcinków naleŜy stosować zgodnie z odpowiednią instrukcją montażu lub
dokumentacją techniczno-ruchową wodomierza.

Wodomierz i pozostałe elementy zestawu wodomierzowego powinny być zainstalowane zgodnie z oznaczonym
na nich kierunkiem przepływu wody. Usytuowanie wodomierza powinno być zgodne z przewidzianym położeniem
roboczym. Na wodomierz nie powinny oddziaływać w sposób ciągły naprężenia pochodzące od rurociągów lub
armatury zaporowej. W razie potrzeby pod wodomierzem i armaturą zaporową należy wykonać odpowiednie podpory
lub wsporniki.


to by było na tyle
Link do komentarza
Cytat

Witam, nadszedl czas na przylacza i stad moje pytanie.czy wodomierze moga byc instalowane pod schodami dwubiegowymi?czy musza byc w pomieszczeniu o podanej wysokosci, jak mowia przepisy?




Ja zdecydował bym się na studzienkę wodomierzową na zewnątrz budynku 450zł

oraz w przyszłości na wodomierz z odczytem radiowym

Po co ma mi ktoś " zwiedzać moje mieszkanie " co miesiąc icon_cool.gif



http://www.allegro.pl/item1016963029_studn...rz_studnie.html

http://www.tytan.poznan.pl/programy/zbytw/ki/row/row.html
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Ja zdecydował bym się na studzienkę wodomierzową na zewnątrz budynku 450zł

oraz w przyszłości na wodomierz z odczytem radiowym

Po co ma mi ktoś " zwiedzać moje mieszkanie " co miesiąc icon_cool.gif



http://www.allegro.pl/item1016963029_studn...rz_studnie.html

http://www.tytan.poznan.pl/programy/zbytw/ki/row/row.html




To by bylo najlepsze rozwiazanie, ale zawsze jest jakies ale icon_smile.gif pierwsza rzecz to studzienka wodomierzowa podobno moze byc na zewnatrz,jezli odleglosc od przylacza do domu jest wieksza niz 15 m, ja mam 10, druga sprawa to troche sceptycznie podchodze do tej mrozoodpornosci tych studzienek.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W tej chwili nie zrobię, bo teraz mnie tam nie ma. Wygięły się różnie - jedne w górę, inne w dół. Szczególnie jedna jest mocno wygięta i akurat to ta na środku całego domu. Jak położyłem poziomicę na kilku z nich to się za głowę złapałem.   > A jak zrobić równą podłogę? To proste, trzeba dawać podkładki. Listwy o dobranej grubości. Myślisz, że konstrukcja jest już na tyle "spokojna" po tak długim czasie schnięcia, że nie spowoduje ponownych ugięć i tym samym pękania podłogi lub sufitów?   Dach był montowany około 4 - 5 lat temu.
    • Zrób jakieś zdjęcia, bo nawet nie wiadomo w którą stronę się "wygły"i powiedz też kiedy dach był montowany.    A jak zrobić równą podłogę? To proste, trzeba dawać podkładki. Listwy o dobranej grubości.
    • Witam. Wykonałem drenaż opaskowy wokół domu podpiwniczonego. Rura czarna kaczmarek ciężki dren o średnicy 11cm, w obsypce żwiru 16-32 i to wszystko owinięte włókniną 150g o wodoprzepuszcalności 90L/min. Dren będzie zasypany płukanym piaskiem z 10-20 cm a dopiero na to dam grunt z wykopu (glina zmieszana z piaskiem). Na 3 ścianach dolna powierzchnia drenu jest poniżej górnej płaszczyzny ławy a co za tym idzie poniżej posadzki piwnicy. Problem pojawił się na ostatniej ścianie z uwagi że w ławie znajduje się rura kanalizacyjna 160 której górna krawędź znajduje się tylko ok 6 cm poniżej posadzki. Dodając do tego izolację reaktywną którą pokryta jest ta rura kanalizacyjna i to że rura drenażowa jest ułożona na niej więc z jakimś odstępem dylatacyjnym 1-2cm więc zbierać będzie zaledwie jakieś 2-3 cm poniżej posadzki w piwnicy, ale jak ułożyłem dren ze spadek 0,5% to wychodzi na to że po lewej stronie dren będzie powyżej posadzki w piwnicy. Ściany piwnicy są bardzo dobrze zaizolowane masą reaktywną aż po same ławy więc tu akurat bym się nie obawiał że będzie coś przeciekać, ale trzeba brać na poprawkę jakieś niedoskonałości i zastanawiam się teraz nad funkcjonalnością tego drenu znajdującego się powyżej posadzki. Bo jeśli to wszystko jest w podsypce żwirowej i poziom ewentualnej wody gruntowej się wyrówna to nawet przy tak ułożonej rurze drenarskiej woda powinna być odbierana z odcinka znajdującego się poniżej posadzki piwnicy prawda? Więc nie ma w zasadzie obaw że będzie stała w miejscu gdzie rura jest powyżej posadzki bo zleci po prostu do najniższego punktu tylko że będzie to zachodziło wolniej aniżeli miało by być ściągane przez rurę? Wiem że dren można układać nawet z bardzo małym spadkiem czy też nawet pionowo i wyrównująca woda znajdzie ujście do najniższego punktu, ale nie chce mi się już tego poprawiać. Poniżej na pomarańczowo rura drenarska, na czerwono obrys żwiru 16-32 we włókninie.     Druga sprawa jeśli na jednej ze ścian rura ma jakieś 1 cm, wzniesienia, czy w niektórych miejscach więcej to czy grozi to zamuleniem w tym miejscu? Jakieś zanieczyszczenia staną w tym miejscu i nie będą mogły trafić do studni osadnikowej? Dren jest elastyczny i podczas zasypywania jak się na nim nie stoi to potrafi się podnieść a kamień spod niego ciężko jest wyciągnąć, stąd takie fale.          
    • Mam jętki dość mocno wygięte w łuk. Różnica poziomu pomiędzy niektórymi to nawet 5cm. Możliwe, że więcej. Nad nimi ma być strych nieużytkowy. Drewno jest suche, bo leżało tak kilka lat. Czy jętki nadal mogą się mocno wyginać, nawet o kilka centymetrów, czy raczej już tak zostanie? Na ile to jeszcze może wciąż pracować? Powinienem teraz dążyć do wyrównania i wypoziomowania jętek np. za pomocą spinania ich poprzecznie robiąc kratownicę czy może lepiej już zostawić to tak jak jest i podczas montażu podłogi podkładać jakieś deski itp.? Niektóre z jętek "wiszą" nad ścianami działowymi, a inne dotykają - to wynika pewnie z tego, że niektóre się wygięły z biegiem czasu i tego, że chyba powinny być montowane nieco wyżej nad ścianami. No ale jest jak jest.   Zależy mi na dwóch rzeczach: - w miarę równej (żeby wiochy nie było) podłodze strychu - żeby sufity (g-k) w pomieszczeniach użytkowych nie pękały
    • Musiała od razu pęknąć czy się po prostu ugięła albo powstały jakieś mocne naciski punktowe? Ściany piwnicy stoją na grubej papie, najgrubsza jaka była, nie pamiętam ile mm ale wydaje mi się że to też mogło mieć wpływ. W żadnej że ścian nie ma słupa żelbetonowego. Zanim stawiałem ściany to szukałem po forach i wszyscy doradzali takie słupy właśnie żeby unikać rys na ścianach. Rys jest więcej na ścianach piwnicy, poniżej pokazane. Praktycznie na każdym łączeniu wewnętrznych ścian nosnych i narożnikach.    A ponadto tu gdzie zaznaczono na żółto to są raczej na pewno naciski/reakcje pionowe bo jest to narożne okno tarasowe bez słupa i w tym miejscu pewne dochodzi do dużych nacisków na ściany piwnicy.     
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...