Skocz do zawartości

Jak rozliczyć koszty ogrzewania w kamienicy?


macka44

Recommended Posts

Napisano
Witam. Kupiłem ostatnio kamienice, no i lokatorzy kłócą się, o to że "to mieszkanie potrzebuje więcej gazu do ogrzania niż tamto". Jak można to sprawiedliwie rozliczyć? A może jakaś zmianaw umowie czy coś?
Napisano
Witam
Ja osobiście mam parę mieszkań. I równie kłótliwych lokatorów.
Korzystam z programu OZC żeby rozliczyć to wszystko.



ps. program jest w miarę obszerny uwzględnia parę istotnych aspektów warto się przyjrzeć.
Napisano
Teraz właśnie są opomiarowane mieszkania, ale pozostaje problem tego że niektóre mieszkania potrzebują więcej energii do ogrzania niż inne.
Napisano
Cytat

Teraz właśnie są opomiarowane mieszkania, ale pozostaje problem tego że niektóre mieszkania potrzebują więcej energii do ogrzania niż inne.


wybacz ale nie rozumiem,
skoro są opomiarowane to znaczy, że każdy z lokatorów płaci za zużyte ciepło,
jeżeli się mylę to mnie sprostuj,

natomiast jeżeli niektóre mieszkania są nie dogrzane, bo tak wynika z postu, to mogą być takie przyczyny,
albo niedogrzania jest wynikiem zbyt małej mocy kotła,
albo wynika to z niewyregulowania hydraulicznie instalacji,
albo zastosowane grzejniki mają zbyt małą moc, w stosunku do zapotrzebowania na ciepło danego pomieszczenia,
Napisano
Jakiś dziwny kamienicznik jesteś...
Socjalistyczny? icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif

Ty masz - to co masz....
Oni to wynajmują.
Mogą jeszcze - nie wynajmować!
Wiadomo, że narożne trzeba grzać bardziej, żeby był taki sam efekt jak w "środkowym".
Ale narożne ma zwykle ciekawszy układ pomieszczeń i lepsze widoki z okien.
Tylko JEDNEGO (oby spokojnego) sąsiada...

Jak im źle - to niech się dogadają i pozamieniają.

Możesz jeszcze zburzyć budę i postawić okrąglaka jak nasz sejm.
Wtedy będzie sprawiedliwie!
Wszyscy będą mieli tak samo (pod tym względem).
Potem będziesz pisał - są tacy co im śmietnik przeszkadza pod oknem...
To masz wtedy postawić pod tym okrąglakiem jeszcze kilka, żeby wszyscy mieli tak samo?

Płacą według podzielnika.
Ty generujesz 100%.
Oni biorą tyle ile chcą/trzeba kręcąc zaworami na grzejniku. Razem jest to wspomniane 100%
Tak uważam.
Adam M.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To wygląda na to, że nie jest to garaż wolnostojący, jak wyglądałoby z treści pierwszego postu, tylko związany z budynkiem mieszkalnym... Czy może nie? Może jakiś szkic, czy fotka...
    • Jeżeli ostatecznemu wypoziomowaniu ścian fundamentowych ma służyć tylko różnica w grubości pierwszej warstwie zaprawy to faktycznie różnica nie powinna być większa niż ok. 1 cm. Po prostu, jeżeli będzie większa to trudno będzie zrobić korektę tylko w tej warstwie. Ale w praktyce można nieco korygować także zmieniając grubość warstwy zaprawy w kolejnych warstwach bloczków. W efekcie dramatu nie będzie niezależnie od tego czy trzeba będzie skorygować różnicę 1 cm, czy np. 4 cm. Da się natomiast poprawić nawet znacznie większą różnicę. Tylko ostatecznie po co się męczyć? im dokładniej będą wykonane same ławy, tym łatwiej i szybciej będzie można na nich wymurować ściany fundamentowe.  Podobnie będzie ze wszystkimi innymi pracami na budowie. Dla przykładu, niedokładności w murowaniu ścian w części nadziemnej da się skorygować grubością tynku. Ale ostatecznie każda taka niedoróbka i niedokładność to jednak pewien kłopot. 
    • Z opisu wnioskuję, że prawdopodobnie odkopanie ścian fundamentowych nie spowoduje zagrożenia. Jednak z naciskiem właśnie na prawdopodobnie. Nie będąc na miejscu i nie znając szczegółów nie mogę tego powiedzieć z całkowitą pewnością. Dlatego pomimo wszystko bezpieczniej będzie odkopywać każdą ścianę stopniowo, jako 2 lub 3 odcinki.  Natomiast odkopywanie fundamentu od strony wewnętrznej (od garażu) nie ma sensu. Natomiast co do wieńca to skoro go nie zrobiono, to teraz już się go i tak nie doda. 
    • Dzień dobry,   Zastosowanie odpowiedniego podkładu pod blachę jest kluczowym elementem prawidłowego wykonania dachu, nawet w przypadku pełnego deskowania. Warstwa ta pełni rolę dodatkowego zabezpieczenia konstrukcji dachowej oraz samego pokrycia. Brak membrany lub folii pod blachą może prowadzić do poważnych konsekwencji dla całej konstrukcji dachu. Wilgoć, która dostaje się pod pokrycie blaszane, nie mając możliwości odprowadzenia, powoduje stopniowe zawilgocenie elementów drewnianych. Z czasem prowadzi to do degradacji drewna, rozwoju grzybów i pleśni, a w konsekwencji do osłabienia całej konstrukcji nośnej dachu.   Kondensacja pary wodnej, która tworzy się na spodniej stronie blachy, bez odpowiedniej warstwy rozdzielającej przyspiesza procesy korozyjne. Nawet najlepsze zabezpieczenia antykorozyjne blachy mogą nie wytrzymać stałego kontaktu z wilgocią gromadzącą się między pokryciem a deskowaniem. Ponadto, podkład dachowy zapewnia dodatkową ochronę przed przeciekami w miejscach łączeń arkuszy blachy lub w przypadku uszkodzeń mechanicznych pokrycia. Stanowi on swoistą warstwę awaryjną, która zabezpiecza konstrukcję dachu przed wodą w sytuacjach krytycznych.   Profesjonalne wykonanie dachu z zastosowaniem odpowiedniego podkładu zwiększa również izolacyjność termiczną całej konstrukcji i ogranicza hałas powodowany przez deszcz czy grad uderzający w blachę. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku pomieszczeń użytkowych znajdujących się bezpośrednio pod dachem. Inwestycja w wysokiej jakości membranę dachową  to stosunkowo niewielki wydatek w porównaniu do kosztów naprawy szkód spowodowanych przez zawilgocenie konstrukcji czy wymianę skorodowanego pokrycia. Nawet w przypadku dachów o pełnym deskowaniu, warstwa ta stanowi niezbędne zabezpieczenie trwałości całej konstrukcji.   ____________________________ Łata okapowa wentylacyjna https://pruszynski.com.pl/produkt/akcesoria/typowe-obrobki-blacharskie/lata-okapowa-wentylacyjna/  
    • Ja używam Rigips Vario i taśmy papierowej Tuff Tape, jak będziesz miał problem ze znalezieniem daj znać. Rigips Vario do wypełnienia, a taśmę kleję na Rigips Premium Light. Pierwsza jest sucha, druga gotowa, rewelacyjnie się na jednej i drugiej pracuje. Po wypełnieniu czekasz przynajmniej dobę, chyba że jeszcze będzie widać że nie wyschło, więc musi wyschnąć w 100% bo inaczej spęka. Taśmy ślizgowej przy połączeniu ściana - GK się nie zaleca, ponieważ zupełnie inaczej pracuje jedna i druga powierzchnia, stąd taśma Tuff Tape, która doskonale łączy to połączenie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...