Skocz do zawartości

Gaz, a normalny opał?


tomaszek78

Recommended Posts

Napisano
Witam
Nadszedł czas, aby wybrać dla mojego domu instalację grzewczą, zastanawiamy się z żoną pomiędzy zbiornikiem na gaz płynny, a normalnym kotłem grzewczym. Dom stawiamy u teściów grubo poza terenem zabudowanym. Dowiadywałem się w sprawie tych zbiorników są podziemne i powierzchniowe, który wybrać? Z jednej strony mam blisko do sąsiadów czy muszę spełniać jakieś konkretne warunki w sprawie odległości zbiornika? Od Jego działki? I jak sprawa się ma do wielkości, stawiam spory dom taka butla opali cały sezon?
Napisano
co rozumiesz pod pojęciem, normalny kocioł grzewczy,

gaz płynny jest najdroższym paliwem,
żeby mieć butlę z gazem, czy to podziemną, czy też naziemną potrzebny jest projekt,
z reguły załatwia to wszystko dostawca,
Tobie zostaje przygotować plac budowy,

ze wzgędu na to że gaz płynny jest cięższy od powietrza,
kotłownia musi spełniać dodatkowe kryteria tj:
musi być usytuowana powyżej poziomu terenu,
musi mieć otwór wylewny usytuowany na poziomie podłogi, który umożliwi wypłynięcie gazu na zewnątrz w przypadku rozszczelnienia instalacji,
Napisano
Koszta skoczą znacznie w górę? I projekt musi być odpowiedni.
Miałem na myśli zwykły opał, drewno, węgiel.
Jak to się ma w ogólnym rozliczeniu>?

To trzeba uwzględnić w planach u wykonawcy od razu, wybór sposobu.
Myśleliśmy nad pomieszczeniem grzewczym usytuowanym w podpiwniczeniu, ale można zmienić przecież.
Napisano
porządnie ociepl dom i szukaj takiego dostawcy który będzie najlepszy,
nie wiem jak jest teraz,

ale parę lat temu Gaspol miał interesujące rozwiązania,
robili projekt i montowali zbiornik, odbiorcy pozostawało wykopać dziurę i zrobić fundament pod zbiornik,
później rozliczano go z rzeczywistego zużycia stosując telemetrię i napełniano zbiornik jak nastąpiło założone zużycie gazu,
klienta nic nie obchodziło,. tylko płacić miesięczne rachunki,

nie pakuj się w rozwiązania jakie proponował Orlen,
tj. zamiast propanu, propan-butan,

to jest paliwo do kuchenek turystycznych, ale nie do kotłów gazowych,
ze względu na to, że te obydwa gazy mają różne temperatury parowania,
butan chyba w okolicach -2 C, a propan poniżej -40 C,
zimą następuje nierównomierne zużywanie gazu w mieszaninie i można zostać z mieszaniną o przewadze butanu,
a to wiąże się z brakiem gazu do spalania,
przy temperaturach niższych niż -2 C butan nie paruje,

nie wspomnę o tym że niektórzy producenci kotłów nie dopuszczają tego typu zasilania, traci się gwarancję,
gdy jakość i kaloryczność gazu jest różna, zależna od składu mieszaniny, nie można zrobić analizy spalin w kotle kondensacyjnym,
wyniki będą płynne a tym samym jakość spalania będzie różna
Napisano
Witam kolegów
Jeżeli chodzi o temperatury parowania to nie jest takie oczywiste propan butan to mieszanina węglowodorów C4 i C5
w rożnej postaci np alifatycznych . To nie jest tak bynajmniej według mnie że w zimie jeden będzie parował a drugi nie. Ktoś nad tym myślał i doszedł do wniosku że w naszej strefie klimatycznej się to sprawdzi. Paliwo to jest pod ciśnieniem własnych par, owszem im wyższa temp tym prężność większa ale dla mieszanki 30%Propanu 70%butanu i temp -20C wydajność i skład jest zachowany tak podaje norma PN-82/C-96000. A co do kotłów to są dostępne specjalne zestawy, którymi można przezbroić piec, np junkers takie posiada. Za tym idą niestety koszty A jeśli będziesz wybierał kocioł to polecam kondensacyjny Junkers
Pozdrawiam

Napisano
Cytat

Witam kolegów
Jeżeli chodzi o temperatury parowania to nie jest takie oczywiste propan butan to mieszanina węglowodorów C4 i C5
w rożnej postaci np alifatycznych . To nie jest tak bynajmniej według mnie że w zimie jeden będzie parował a drugi nie. Ktoś nad tym myślał i doszedł do wniosku że w naszej strefie klimatycznej się to sprawdzi. Paliwo to jest pod ciśnieniem własnych par, owszem im wyższa temp tym prężność większa ale dla mieszanki 30%Propanu 70%butanu i temp -20C wydajność i skład jest zachowany tak podaje norma PN-82/C-96000. A co do kotłów to są dostępne specjalne zestawy, którymi można przezbroić piec, np junkers takie posiada. Za tym idą niestety koszty A jeśli będziesz wybierał kocioł to polecam kondensacyjny Junkers
Pozdrawiam


jednak wiem o paru przyadkach zamarznięcia instalacji gdy w zbiorniku było mało gazu i pozostała już mieszanina z przwagą butanu a temperatury były sporo poniżej zera,
to że kocioł musi być przystosowany do gazu płynnego, z reguły albo się zmienia dyszę lub prędkości wentylatora, to oczywista oczywistość,
Napisano
Ja właśnie też się zastanawiam nad instalacją gazową i poczytałem tu i tam. I na stronie DobryInstalator znalazłem informacje o zbiornikach, które same informują dostawcę o niskim poziomie gazu. To działa? No i czy mogę dzięki temu zapobiec sytuacji zamarznięcia instalacji?
Napisano
Cytat

Ja właśnie też się zastanawiam nad instalacją gazową i poczytałem tu i tam. I na stronie DobryInstalator znalazłem informacje o zbiornikach, które same informują dostawcę o niskim poziomie gazu. To działa? No i czy mogę dzięki temu zapobiec sytuacji zamarznięcia instalacji?


to informowanie to telemetria i się sprawdza,
ale nie zapobiega zamarzaniu instalacji,
temu zapobiega używanie propanu zamiast propanu-butanu

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Taras z drewna to inwestycja na długie lata, ale tylko pod warunkiem regularnej i prawidłowej konserwacji. Najważniejszym momentem w całym roku jest zabezpieczenie drewna przed zimą. To właśnie w tym okresie taras jest narażony na największe obciążenia: wilgoć, stojącą wodę, mróz, częste zmiany temperatury oraz ograniczone nasłonecznienie sprzyjające rozwojowi glonów i grzybów. Jako osoba pracująca na co dzień z produktami Osmo, przedstawiam sprawdzony i skuteczny sposób zabezpieczenia tarasu przed sezonem zimowym. Dlaczego warto zabezpieczać taras przed zimą Niezabezpieczone drewno bardzo szybko traci swoje właściwości. Wnika w nie woda, która zimą zamarza, powodując mikropęknięcia. Drewno szarzeje, staje się szorstkie i podatne na ścieranie oraz biodegradację. Wiosną często okazuje się, że konieczne jest szlifowanie lub nawet wymiana części desek. Oleje tarasowe Osmo działają inaczej niż lakiery. Wnikają głęboko w strukturę drewna, nie tworzą łuszczącej się powłoki i pozwalają drewnu oddychać. Dzięki temu wilgoć nie zostaje zamknięta wewnątrz desek. Krok pierwszy – dokładne czyszczenie tarasu Przed nałożeniem oleju taras musi być idealnie czysty. Stare osady, szarość i naloty biologiczne osłabiają skuteczność impregnacji. Najlepsze efekty daje zastosowanie Osmo Gel 6611 do usuwania starych powłok z  drewna lub specjalistycznego środka czyszczącego do tarasów. Preparat usuwa poszarzałe warstwy drewna, pozostałości starego oleju oraz zabrudzenia biologiczne. Po umyciu taras należy spłukać wodą i pozostawić do całkowitego wyschnięcia na minimum 24–48 godzin. Drewno musi być suche w dotyku i w strukturze. Krok drugi – wybór odpowiedniego oleju Osmo Dobór oleju zależy od rodzaju drewna oraz oczekiwanego efektu wizualnego. Osmo Olej Tarasowy Naturalny nr 007 polecany jest osobom, które chcą zachować naturalny kolor drewna. Chroni przed wodą i ścieraniem. Oleje tarasowe Osmo w wersjach kolorystycznych (takich jak Bangkirai 006, Modrzew 009 Szary 019 ) pozwalają jednocześnie zabezpieczyć i odświeżyć kolor tarasu. Dla tarasów bardzo nasłonecznionych szczególnie polecana jest jako pierwsza warstwa, wersja z filtrem UV 420, która znacznie ogranicza proces szarzenia drewna. Krok trzeci – prawidłowa aplikacja oleju przed zimą Olejowanie powinno odbywać się w odpowiednich warunkach atmosferycznych. Temperatura powietrza i podłoża nie powinna być niższa niż 10 stopni Celsjusza. Nie należy olejować przy zapowiedzi opadów w ciągu kolejnych 24 godzin. Olej nakłada się cienką warstwą przy pomocy wałka, pędzla lub pada do tarasów, zawsze wzdłuż słojów drewna. Nadmiar oleju należy równomiernie rozprowadzić, nie pozostawiając kałuż. Czas schnięcia to około 8–10 godzin do lekkiego użytkowania oraz 24 godziny do pełnej odporności. W przypadku tarasów regularnie konserwowanych zwykle wystarcza jedna warstwa oleju przed zimą. Krok czwarty – zabezpieczenie tarasu na czas zimy Na okres zimowy warto usunąć z tarasu donice i meble stojące bezpośrednio na deskach. Nie należy przykrywać tarasu szczelną folią, ponieważ prowadzi to do gromadzenia się wilgoci pod spodem. Bardzo ważny jest swobodny odpływ wody. Zimą nie wolno skuwać lodu ostrymi narzędziami, ponieważ prowadzi to do mechanicznych uszkodzeń powierzchni. Drewno zabezpieczone olejem Osmo nie chłonie wody, nie pęka, nie łuszczy się i bardzo łatwo odnawia się wiosną jedną warstwą oleju. Jak często olejować taras Tarasy zadaszone wystarczy olejować raz w roku. Tarasy odkryte i silnie nasłonecznione warto zabezpieczać dwa razy w roku – wiosną i przed zimą. Olejowanie jesienne pełni funkcję ochronnej impregnacji na trudny sezon. Najczęstsze błędy popełniane przy konserwacji tarasu Do najczęstszych błędów należą: olejowanie wilgotnego drewna, nakładanie zbyt grubej warstwy oleju, brak wcześniejszego czyszczenia powierzchni, stosowanie lakierów zamiast olejów oraz olejowanie przy zbyt niskiej temperaturze późną jesienią.
    • Na niektóre "damskie" oko wygląda jak "amelinium"  - po co wyprowadzać z błędu?
    • Zapach będzie jak się będą paliły. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Może to korytko jest grubsze. Na pewno jest drogie 10 zł mb.  https://www.ekombig.pl/suche-systemy/394-al-panel-prosty.html
    • Czyli to inox, nierdzewka. A Tytan w skladzie ma kwas fosforowy, który reaguje ze stalą nierdzewną.    https://allegro.pl/kategoria/srodki-czyszczace-srodki-do-lazienek-323418?string=MATMAT TRISOL
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...