Skocz do zawartości

Gaz, a normalny opał?


tomaszek78

Recommended Posts

Napisano
Witam
Nadszedł czas, aby wybrać dla mojego domu instalację grzewczą, zastanawiamy się z żoną pomiędzy zbiornikiem na gaz płynny, a normalnym kotłem grzewczym. Dom stawiamy u teściów grubo poza terenem zabudowanym. Dowiadywałem się w sprawie tych zbiorników są podziemne i powierzchniowe, który wybrać? Z jednej strony mam blisko do sąsiadów czy muszę spełniać jakieś konkretne warunki w sprawie odległości zbiornika? Od Jego działki? I jak sprawa się ma do wielkości, stawiam spory dom taka butla opali cały sezon?
Napisano
co rozumiesz pod pojęciem, normalny kocioł grzewczy,

gaz płynny jest najdroższym paliwem,
żeby mieć butlę z gazem, czy to podziemną, czy też naziemną potrzebny jest projekt,
z reguły załatwia to wszystko dostawca,
Tobie zostaje przygotować plac budowy,

ze wzgędu na to że gaz płynny jest cięższy od powietrza,
kotłownia musi spełniać dodatkowe kryteria tj:
musi być usytuowana powyżej poziomu terenu,
musi mieć otwór wylewny usytuowany na poziomie podłogi, który umożliwi wypłynięcie gazu na zewnątrz w przypadku rozszczelnienia instalacji,
Napisano
Koszta skoczą znacznie w górę? I projekt musi być odpowiedni.
Miałem na myśli zwykły opał, drewno, węgiel.
Jak to się ma w ogólnym rozliczeniu>?

To trzeba uwzględnić w planach u wykonawcy od razu, wybór sposobu.
Myśleliśmy nad pomieszczeniem grzewczym usytuowanym w podpiwniczeniu, ale można zmienić przecież.
Napisano
porządnie ociepl dom i szukaj takiego dostawcy który będzie najlepszy,
nie wiem jak jest teraz,

ale parę lat temu Gaspol miał interesujące rozwiązania,
robili projekt i montowali zbiornik, odbiorcy pozostawało wykopać dziurę i zrobić fundament pod zbiornik,
później rozliczano go z rzeczywistego zużycia stosując telemetrię i napełniano zbiornik jak nastąpiło założone zużycie gazu,
klienta nic nie obchodziło,. tylko płacić miesięczne rachunki,

nie pakuj się w rozwiązania jakie proponował Orlen,
tj. zamiast propanu, propan-butan,

to jest paliwo do kuchenek turystycznych, ale nie do kotłów gazowych,
ze względu na to, że te obydwa gazy mają różne temperatury parowania,
butan chyba w okolicach -2 C, a propan poniżej -40 C,
zimą następuje nierównomierne zużywanie gazu w mieszaninie i można zostać z mieszaniną o przewadze butanu,
a to wiąże się z brakiem gazu do spalania,
przy temperaturach niższych niż -2 C butan nie paruje,

nie wspomnę o tym że niektórzy producenci kotłów nie dopuszczają tego typu zasilania, traci się gwarancję,
gdy jakość i kaloryczność gazu jest różna, zależna od składu mieszaniny, nie można zrobić analizy spalin w kotle kondensacyjnym,
wyniki będą płynne a tym samym jakość spalania będzie różna
Napisano
Witam kolegów
Jeżeli chodzi o temperatury parowania to nie jest takie oczywiste propan butan to mieszanina węglowodorów C4 i C5
w rożnej postaci np alifatycznych . To nie jest tak bynajmniej według mnie że w zimie jeden będzie parował a drugi nie. Ktoś nad tym myślał i doszedł do wniosku że w naszej strefie klimatycznej się to sprawdzi. Paliwo to jest pod ciśnieniem własnych par, owszem im wyższa temp tym prężność większa ale dla mieszanki 30%Propanu 70%butanu i temp -20C wydajność i skład jest zachowany tak podaje norma PN-82/C-96000. A co do kotłów to są dostępne specjalne zestawy, którymi można przezbroić piec, np junkers takie posiada. Za tym idą niestety koszty A jeśli będziesz wybierał kocioł to polecam kondensacyjny Junkers
Pozdrawiam

Napisano
Cytat

Witam kolegów
Jeżeli chodzi o temperatury parowania to nie jest takie oczywiste propan butan to mieszanina węglowodorów C4 i C5
w rożnej postaci np alifatycznych . To nie jest tak bynajmniej według mnie że w zimie jeden będzie parował a drugi nie. Ktoś nad tym myślał i doszedł do wniosku że w naszej strefie klimatycznej się to sprawdzi. Paliwo to jest pod ciśnieniem własnych par, owszem im wyższa temp tym prężność większa ale dla mieszanki 30%Propanu 70%butanu i temp -20C wydajność i skład jest zachowany tak podaje norma PN-82/C-96000. A co do kotłów to są dostępne specjalne zestawy, którymi można przezbroić piec, np junkers takie posiada. Za tym idą niestety koszty A jeśli będziesz wybierał kocioł to polecam kondensacyjny Junkers
Pozdrawiam


jednak wiem o paru przyadkach zamarznięcia instalacji gdy w zbiorniku było mało gazu i pozostała już mieszanina z przwagą butanu a temperatury były sporo poniżej zera,
to że kocioł musi być przystosowany do gazu płynnego, z reguły albo się zmienia dyszę lub prędkości wentylatora, to oczywista oczywistość,
Napisano
Ja właśnie też się zastanawiam nad instalacją gazową i poczytałem tu i tam. I na stronie DobryInstalator znalazłem informacje o zbiornikach, które same informują dostawcę o niskim poziomie gazu. To działa? No i czy mogę dzięki temu zapobiec sytuacji zamarznięcia instalacji?
Napisano
Cytat

Ja właśnie też się zastanawiam nad instalacją gazową i poczytałem tu i tam. I na stronie DobryInstalator znalazłem informacje o zbiornikach, które same informują dostawcę o niskim poziomie gazu. To działa? No i czy mogę dzięki temu zapobiec sytuacji zamarznięcia instalacji?


to informowanie to telemetria i się sprawdza,
ale nie zapobiega zamarzaniu instalacji,
temu zapobiega używanie propanu zamiast propanu-butanu

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Восстановление бампера автомобиля — это популярная услуга, которая позволяет вернуть заводской вид транспортного средства после небольших повреждений. Передовые технологии позволяют убрать сколы, трещины и вмятины без полной замены детали. При выборе между ремонтом или заменой бампера [url=https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22]https://telegra.ph/Remont-ili-zamena-bampera-05-22[/url] важно рассматривать уровень повреждений и экономическую рентабельность. Профессиональное восстановление включает выравнивание, грунтовку и покраску. Замена бампера требуется при критических повреждениях, когда реставрация бамперов нецелесообразен или невозможен. Стоимость восстановления варьируется от материала изделия, характера повреждений и типа автомобиля. Пластиковые элементы допускают ремонту лучше металлических, а современные композитные материалы требуют профессионального оборудования. Профессиональный ремонт продлевает срок службы детали и обеспечивает заводскую геометрию кузова. Охотно дам содействие, когда потребуется по вопросам Фольксваген поло замена заднего бампера - пишите в Telegram jje60
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...