Skocz do zawartości

Utwardzenie zjazdu


Recommended Posts

Napisano
Witam,

W nawiązaniu do jednego z moich poprzednich postów tym razem prośba o radę. Chciałbym zabezpieczyć kiepsko zrobioną drogę aby w razie wjazdu cięższych samochodów jej nie uszkodzić (aby nie ciągali mnie później o naprawę).

Na drodze jest asfalt (ma niecały rok), brzeg jest bez krawężnika - ma tylko taki czarny pas jakby smoły (nie znam się na tym ale to ma chyba zabezpieczyć przed kruszeniem się).
Swoją droga "gówno to zabezpieczenie daje" bo już w kilku miejscach się kruszy po przejechaniu jakiegoś sprzętu roliczego brzegiem (wąska droga wiec mijanie jest kołami poza nią).

Droga jest lekko podwyższona względem przejazdu (jakby 10-15 cm schodka) stąd moja obawa że zjazd/wjazd mocno ją rozwali.

Ale wracając do pytanie jak to zabezpieczyć na własną rękę nie wydając przy okazji majątku. Kombinuję, żeby wzdłuż drogi przy brzegu wkopać tak z 8 m krawężnika wtedy mam nadzieję że przejazd sprzętu oprze się na tym krawężniku zamiast kruszyć asfalt.

Co o tym sądzicie ? Jak to wykonać aby spełniło swoją powinność.

Dalej dałbym już tylko wysypany kamień (tłuczeń ?). Tylko też pytanie jak to zrobić ? Sypać w grunt (glina porośnięta trawą) ? Jak to przygorować tak aby jeden przejazd betoniarki tego nie rozwalił ?

Ponieważ jest to rozwiązanie raczej tymczasowe podkreślam że chodzi mi o możliwie niski koszt zabezpieczenia tego zjadu.

Z góry dziękuję za rady.
Napisano
Pytanie wykracza niestety poza zakres naszych kompetencji. Nasze doświadczenie w zakresie robót drogowych każe nam jednak zwrócić uwagę, że przy budowie dróg ważne jest zachowanie właściwej sekwencji zdarzeń... w tym konkretnym przypadku oznacza to tyle, że skuteczne "współdziałanie" nawierzchni bitumicznej i krawężników jest możliwe tylko wtedy, gdy asfalt wylewany jest do wcześniej osadzonego krawężnika. Wbudowywanie krawężników wzdłuż istniejącej już krawędzi drogi asfaltowej w naszym odczuciu nie przyniesie długotrwałych efektów.
Napisano
Może tymczasowo jakieś płyty chodnikowe ułożyć? Teraz bym nie wkopywała krawężników, bo ruszysz ubitą już warstwę ziemi przy asfalcie i zacznie ona pracować, co w konsekwencji da pękanie asfatlu.
  • 3 miesiące temu...
Napisano
To raczej nie będzie tanie ....
może niech da betoniarka spouści na brzeg asfaltu tak z 1m3 betonu .... który rozprowadzisz obok asfaltu.
Gdybyś jeszcze wrzucił w ten beton siatkę stalową ....

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Super Wam idzie Panowie! Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Kolejne dni spędzamy na stawianiu konstrukcji, stempli oraz deskowaniu kolejnych pomieszczeń. Jest tego naprawdę sporo!  
    • Witam serdecznie    Potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego.  Pomimo że byłem jako jedyny przeciwny pokrywania dachu blachą trapezowa z filcem to takie pokrycie zastosowano.  Jest to budynek garażowo-gospodarczy, wspólnoty z dachem dwuspadowym.  Firma która wymieniała poszycie postarała się żeby jak najbardziej zminimalizować wentylację dachu. Filc oczywiście nie został usunięty z żadnej strony. W części okapowej firma na murze dawała zaprawę betonowa i na tej zaprawie leży blacha. Skutkiem jest brak nawet małej szczeliny ponieważ profil blachy wypełnia beton.  W części szczytowej pod kalenicą na łączeniu dwóch połaci zastosowano taśmę dekarska uszczelniającą. Skutek wiadomo jaki.  Jedyny wlot powietrza to widoczne okienka w ścianie 10cmx40cm. Sąsiad zamontował wywietrznik wentylacyjny oraz rozciął tą taśmę w szczycie ale chyba to nic nie dało. Podczas temperatury na zewnątrz plus 2-3 stopnie filc robi się wilgotny po nocy a po południu jest poprostu mokry. Widać też krople wody na filcu.    Proszę o pomoc czy można coś w tym temacie zrobić? Czy jest szansa żeby ten dach jakoś uratować we własnym zakresie?   Będę wdzięczny za wszelkie informacje i pomoc.   
    • Standardowo, w gotowych zestawach drzwiowych, prześwit pod spodem (czyli odległość między dolną krawędzią skrzydła a podłogą) wynosi zwykle od 1 do 2 cm (10-20 mm). To umożliwia swobodne otwieranie drzwi.
    • Ja jednak wolałbym zrobić to z kostki brukowej i mieć to już  z głowy, zaoszczędziłbym, dając swoją robociznę. Materiał jest to koszt stosunkowo tani.   Koszt materiałów na taras z nasypem około 30 cm, o wymiarach 6,0 × 4,0 m, z krawężnikami betonowymi antracyt i kostką brukową Stylbruk, będzie zależał od kilku czynników, takich jak lokalne ceny materiałów, wybór konkretnego typu kostki i krawężników, a także ewentualne dodatkowe elementy. Oto szacunkowe koszty poszczególnych elementów:   Materiały na nasyp piasek około 15 do 30 zł/m³  Przy nasypie 30 cm pod powierzchnią, potrzebujesz około 7,2 m³ (6 m × 4 m × 0,3 m + schodek), co daje koszt około 360-720 zł.   Krawężniki betonowe antracyt: koszt ok.  15 do 25 zł za metr bieżący. Przy długości obwodu tarasu (2×6 + stopień = ok. 30 mb), to wydatek od 300 do 450 zł.   Kostka brukowa Stylbruk: ceny wahają się od 70 do 80 zł/m². Dla powierzchni 30 m² (6×4 m + schodek), koszt materiału to od 2100 do 2400 zł. Dodatkowe materiały: np. cement, piasek do wyrównania, folie, kity, mogą kosztować 200 do 300 złotych.   Podsumowanie szacunkowego kosztu materiałów: Element Szacunkowy koszt (zł) Nasyp 300 - 450 Krawężniki 360 - 450 Kostka brukowa 2100 - 2400 Dodatkowe materiały 200 - 300 Razem 2960 - 3600 zł   Pamiętaj, że są to orientacyjne kwoty, ze sklepu  Liroy Merlin, ceny mogą się różnić w zależności od lokalnych cen i wybranych materiałów.   
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...