Skocz do zawartości

Sciany budynku z EDER czy z silikatów


Recommended Posts

Napisano
Proszę o pomoc rozpoczynam budowę domu 120 m na gruncie suchym i nie wiem czy robić z silikatów jeżeli tak to z jakich ?czy z pustaków ceramicznych i czy EDER jest równie dobry jak poroterm. W projekcie mam poroterm 25. Jaki państwo byście mi doradzili pustak i ile ocieplenia. Pozdrawiam EDYTA
Napisano
Odwieczny problem wiekszosci zaczynajacych budowe. Ja bym olal Porotherm a jak juz chcesz ceramike to innej firmy. Osobiscie teraz bym budowal z silki ze wzgledu na to, ze jest najzdrowsza, ale zeby do konca zachowac jej zalety trzeba by dom ocieplic welna mineralna i otynkowac tynkiem silikatowym a to wychodzi drozej. Silka ma tez wady - jest ciezka, ma gorsze parametry izolacyjne. Jak nie stac Ciebie na silke to polecam suporex, czyli beton komorkowy.

Ja zbudowalem z BK H+H 24 + 15cm styropianu, ale zalecam 20cm i okna obsadzone w warstwie ocieplenia.
Jak silka to 18 lub 24cm + 15-20cm welny.

Tu kolega opisal ladnie zalety silikatow
https://forum.budujemydom.pl/index.php?s=&a...ost&p=65773
Napisano
Też mam podobny dylemat. Opcję suporexów odrzuciłam na początku. Zastanawiam się nad: ceramiką, silką lub keramzytobetonem. W tej chwili na miejscu nr 1 są bloczki z keramzytobetonu - niedługo jadę obejrzeć materiał i ustalić cenę. Ściany będą częściowo 2-warstwowe, częściowo 3-wartswowe. Izolacja z wełny. Warstwa wykończeniowa: tynk, panele drewniane i klinkier.
Będę śledzić wątek dla niezdecydowanych icon_smile.gif
Napisano
Silikaty- najbardziej doceniany materiał np. w Niemczech, Holandii, w Polsce dopiero teraz zdobywający uznanie.

Ściany zewnętrzne powinny stanowić bezpieczną barierę przed otoczeniem zewnętrznym. Optymalnym rozwiązaniem jest ściana warstwowa, w której warstwa izolacji zapewnia odpowiednie parametry cieplne, a silikaty oprócz funkcji konstrukcyjnej spełnią wszystkie pozostałe wymagania stawiane ścianie (np. odporność ogniowa, izolacyjność akustyczna).

Dodatkowym bonusem ściany wykonanej z silikatowych elementów murowych jest ich akumulacja cieplna. Masywne ściany z silikatów niwelują skutki szybkich zmian temperatur niezależnie od pory roku np. przewietrzenie pomieszczenia w zimie nie spowoduje obniżenia temperatury wewnątrz ponieważ nagromadzone w ścianach z silikatów ciepło szybko wyrówna tą różnicę lub ochrona cieplna w lecie, dająca utrzymanie niższych temperatur w pomieszczeniu. Ponadto skutecznie chronią przed hałasem, doskonale tłumią dźwięk, ponieważ obowiązuje zasada „im cięższe materiały ścienne, tym lepiej”.

Na wykonanie ścian fundamentowych lub piwnic polecam zastosowanie specjalnego silikatowego bloczka przeznaczonego do wykonywania tego typu ścian- SILIKAT F (50x25x14). Nośności murów z silikatów znacznie przewyższają nośności murów z innych materiałów, dlatego w przypadku ścian zewnętrznych mogą to być bloczki grubości 18cm lub 24, 25cm (SILIKAT N18, SILIKAT N24, SILIKAT N25).

Do ocieplenia ściany zalecam zastosowanie systemowego rodzaju ociepleń, które proponują producenci tych materiałów. Dostępne obecnie materiały do ocieplania ścian pozwalają na wybudowanie przegrody o grubości akceptowalnej przez użytkowników i spełniającej wymagania dla ścian w budynku energooszczędnym lub pasywnym np. ocieplając ścianę wykonaną z SILIKATu N18 ociepleniem grubości 15cm (w zależności od rodzaju ocieplenia) otrzymujemy współczynnik przenikania ciepła na poziomie U< 0,25 W/(m2*K) lub U< 0,20 W/(m2*K).
Napisano
Cytat

Też mam podobny dylemat. Opcję suporexów odrzuciłam na początku. Zastanawiam się nad: ceramiką, silką lub keramzytobetonem. W tej chwili na miejscu nr 1 są bloczki z keramzytobetonu - niedługo jadę obejrzeć materiał i ustalić cenę. Ściany będą częściowo 2-warstwowe, częściowo 3-wartswowe. Izolacja z wełny. Warstwa wykończeniowa: tynk, panele drewniane i klinkier.
Będę śledzić wątek dla niezdecydowanych icon_smile.gif


A z jakiego powodu odrzuciłaś siporex? Ja mam w projekcie porotherm ale coraz bardziej się skłaniam ku siporexowi.
Napisano
Cytat

A z jakiego powodu odrzuciłaś siporex? Ja mam w projekcie porotherm ale coraz bardziej się skłaniam ku siporexowi.


Ja tez jestem ciekaw... u mnie suporex na drugi miejscu za silikatami a jak ceramika to na pewno nie porotherm icon_wink.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...