Skocz do zawartości

Jastrych suchy do podłogówki


Recommended Posts

Napisano
Cytat

...rurki grzewcze umieszcza się w rowkach płyt polistyrenowych lub bezpośrednio mocuje do podłoża. Do wypełnienia przestrzeni między poprowadzoną instalacją używa się podsypki. Jednak musi być ona nadsypana mniej więcej 10 mm ponad górna krawędź elementów instalacji.


Czyli z tego wynika że jastrych suchy do podłogówki się nie nadaje. Co za różnica czy będę miał 3 cm podsypki, czy wylewkę.
Napisano
Cytat

Czyli z tego wynika że jastrych suchy do podłogówki się nie nadaje. Co za różnica czy będę miał 3 cm podsypki, czy wylewkę.




Raczej "Suchy jastrych nie nadaje się do moich potrzeb"
Ogólnie z powyższych linków podanych przez Super B wynika, że suchy jastrych nadaje się do podłogówki, jeśli producent elementów ogrzewania dopuszcza stosowanie go do suchych jastrychów icon_wink.gif
Popatrz jeszcze na ten link, strona 24 i 25 rysunek 3:
http://www.xella.pl/html/pol/pl/VA_Estrich-Elemente_PL_p.pdf

Może coś podobnego? Nad rurkami jest tylko posadzka.

Myślałem, ze może napiszą coś więcej icon_confused.gif??: http://www.xella.pl/downloads/pol/product/...m-FERMACELL.pdf
Napisano
System suchej zabudowy UPONOR wiąże się ze specjalną matą systemową ze styropianu o grubości 2,5 cm, jako baza na stabilnym podłożu. Płyty styropianowe mają wyżłobione rowki, w które wkłada się specjalnie wyprofilowane blachy aluminiowe o tym samym profili. W rowek blach układa się pętle ogrzewania podłogowego z rury fi 14 mm- to jest cały system. Tak ułożona konstrukcja daje jednolitą płaszczyznę o wys. 2,5 cm jak na zdjęciu. Blacha rozgrzewa się do temp rury i wielokrotnie zwiększa wydajność cieplną. Na to układa się folię przeciwwilgociową i tzw. suchą wylewkę w formie płyt o różnych wymiarach i grubościach najczęściej 18-25 mm, łączonych na ?pióro wpust?, docinanych do wymiarów pomieszczenia.

Pozdrawiam
Napisano
Kwestia technologii ułożenia suchego jastrychu na instalacji ogrzewania podłogowego lezy po stronie dostawcy takiej technologii. Z tego co się orientowałem, np. firma KANUF zaleca wykonanie tzw. podsypki wyrównującej pod tzw. płyty, na rury wykłada się folię PE a następnie wykonuje podsypkę. Podsypka ma na celu wyrównanie powierzchni oraz zmniejszenie hałasów związanych z ruchami rur w styropianie (ocieranie się rur o płyty g-w). Płyty, w zależności od technologi łączy poprzez klejenie na tzw. zakładkach.

Takich technologi jest kilka w zależności od producentów takich płyt - polecam skonsultować temat z firmą KNAUF.
Napisano
Pod posadzkami jastrychowymi z suchego gipsu bardzo dobrze sprawdza się elektryczne ogrzewanie podłogowe, zarówno przewody jak i maty grzejne.

Montaż takiego ogrzewania jest o wiele prostszy niż ogrzewania wodnego, ponieważ przewody lub maty grzejne po ułożeniu zasypuje się podsypką wyrównującą a mieszczą się one znakomicie w jej standardowej grubości.
  • 3 lata temu...
Napisano
Cytat

(...) jastrych suchy do podłogówki się nie nadaje. Co za różnica czy będę miał 3 cm podsypki, czy wylewkę



Jest dokładnie odwrotnie icon_smile.gif
Suchy jastrych świetnie się sprawdzi przy ogrzewaniu podłogowym.
Największymi zaletami gotowego rozwiązania jest jego niewielka waga (jest czterokrotnie lżejszy od wylewki na mokro) oraz bardzo szybki i prosty montaż.
Elementy jastrychowe fermacell nie potrzebują także specjalnego okresu schnięcia (co jest wymagane w przypadku tradycyjnych jastrychów) i nadają się do wykańczania już dobę po ułożeniu. Suchy jastrych można zakupić w sklepie, załadować na samochód i za chwilę samemu ułożyć. Jeżeli podłoga jest równa to nie ma w ogóle potrzeby stosowania podsypki wyrównującej.
Tak więc ogrzewanie podłogowe możemy jak najbardziej stosować w połączeniu z elementami jastrychowymi.




Napisano
Cytat

Jak zrobić suchy jastrych (z płyt g-w) na ogrzewaniu podłogowym.
Chodzi mi o to co ma być przy rurach?



Ogrzewanie podłogowe, w połączeniu z suchym jastrychem, można wykonać dwiema prostymi metodami:
1) Wężownice układa się w elemencie ze styropianu z gotowymi frezami. W zależności od producenta występują różne grubości elementów styropianowych. Po ułożeniu rur nakładane są arkusze blachy lub folii w celu równomiernego rozprowadzenia ciepła do góry na całej powierzchni podłogówki. Na wierzch układane są gotowe elementy jastrychowe fermacell o grubości 25 mm.

2) Najtańsze jednak rozwiązanie oparte jest na płycie fermacell o grubości 18 mm. W płycie wyfrezowane są kanały, w które wkładane są wężownice. Następnie całość jest zaszpachlowana masą szpachlową lub przykryta płytą fermacell o grubości 10 mm.

W obu przypadkach, jeżeli jest równe i pełne podłoże, pod wężownicami nie trzeba stosować podsypki. Suchy jastrych to trwała, wygodna i ciepła powierzchnia pod stopami.

DSC01446.jpg

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...