Skocz do zawartości

wykonanie podmurowki


Recommended Posts

Napisano
Witam, niedlugo chce stawiac ogrodzenie z siatki zgrzewanej powlekanej. Mam tego okolo 100 mb czyli potrzebowalbym 50 podmurowek, u mnie w okolicy cena za 1 szt o wymiarach 2x0,3x0,05 to okolo 25 zl, daje to 1250 zl.

Pomyslalem ze samemu wykonam takie podmurowki, zwir mam jeszcz, pret fi 6mm z robienia strzmion tez zostal, chce wykonac forme z katownikow 5 cm o dlugosci 2,5m i szerokosci 30cm. zrobilbym 3 takie formy, zakladam ze robilbym dziennie (po robocie) wlasnie 3 szt to 40 szt zrobie w 2 tygodnie

Koszt jaki poniose to cement.
Czy ktos z Was robil cos takiego samemu?? moze macie jakies wskazowki?? forma przed betonem bede smarowal olejem. Moze jest jakis sodek przyspieszajacy wiazanie betonu, zebym mogl zrobic po robocie np 6 takich podmurowek??
Czekam na podpowiedzi
POzdr
Napisano
witam nie bardzo rozumiem tą podmurówkę według wymiarów jakie podałeś to 2*0.3*0.05 to po mojemu zwykły krawężnik po co ci zbrojenie zrób 1*0.3*0.05 i będziesz miel normalny krawężnik kup farbę do betonu to będzie kolorowy w sklepie takie krawężniki są po 10 zł do 15zł ja takie robiłem kupiłem płytę osb i ramkę zrobiłem z listewek gęsty beton zalewasz i przekładasz dalej
Napisano
Witam, mozna powiedziec ze kraweznik. zbrojenie dam po to zeby byl mocniejszy, zeby nie zlamal sie przy przenoszeniu. Po co mam robic metrowe skoro miedzy slupkami bede mial odleglosc 2 metrow. Dobry pomysl z ta plyta. zastanawiam sie czy jest sens wibrowania tego w jakis sposob, czy wystarczy np. mocne ubicie paca styropianowa
POzdr
Napisano
witam i podpowiadam po pierwsze dwa metry nie za zbroisz tak by nie pękło myślę że powinieneś zrobić tak dwa metry płyta plus ramka z łat wylewasz beton ale wyjęcie płyty u ciebie będzie po około 3/4dniach najlepiej jak byś wyjmował ten "krawężnik " nie na płask tylko tak jak będzie potem leżał jak dasz zbrojenie to tylko wzmocni go ale przy leżeniu na płask pęknie ja nie wibrowałam bo nie mam maszyny a po drugie to krawężnik na działkę rekreacyjną pozdrawiam
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Witam.
Nie wiem czy kogos to interesuje icon_smile.gif ale napisze.
Zrobilem juz 4 podmorowki o dlugosci 2,6m, wysokosci 35 cm i grubosci 5cm. Forma wykonana z katownika, na dwoch koncach formy sa raczki do podniesienia jej.
na jedna plyte wychodza mi 3 wiadra 20 litrowe zwiru, jedno wiadro cementu i niecale wiadro wody. wychodzi taczka na jedna forme. Zbrojenie skrecam z drutu 6mm, daje 3 szt po dlugosci i 4 po szerokosci. Forme przed wsypaniem betonu smaruje olejem. po zrobieniu jednej podmorowki podnosze forme i stawiam obok itd.
Poki co zadna nie pekla, przenosze delikatnie po 3 dniach, po dwoch stawiam na wysoki kant.
POzdr
  • 4 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
  • 3 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...