Skocz do zawartości

Jak sie zabrac za budowe domu - papiery


Recommended Posts

Napisano
Kupilem dzialke 1600mkw blisko centrum w miescie 120 tys mieszkancow. Moj problem jest taki ze jeszcze jestem za granica ,ale niedlugo wracam i chcial bym przez ten czas co mnie nie ma pozalatwiac wszystkie papiery tak,aby po powrocie rozpoczac budowe. Jesli ktos jest w stanie opisac mi w punktach co powinienem zalatwic, a na co dlugo sie czeka tzn na jakie pozwolenia. Czy powinienem miec najpierw projekt domu ktory chce wybudowac ,a potem zalatwiac wszystko ,czy nie. Prosze o odpowiedz.

Z gory dziekuje.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Po pierwsze musisz uzyskać wypis z planu przestrzennego zagospodarowania, a jeśli takiego nie ma warunki zabudowy i zagospodarowania przestrzennego terenu. W tym dokumencie będzie napisane co i jak możesz postawić na swojej działce, jak z niej wyjechać na drogę publiczną, jak odprowadzić ścieki, czy uzgodnić projekt z konserwatorem zabytków lub archeologiem, etc.
Potem dopiero możesz szukać projektu gotowego lub indywidualnego.
Resztę uzgodnień powinien załatwić architekt w ramach opracowania projektu - nie zawracaj sobie tym głowy, szkoda czasu i nerwów. Skup się na znalezieniu dobrego architekta, niektórzy potrafią uzyskać pozwolenie na budowę w ciągu kilku dni.
Ja niestety trafiłem ostatnio na architekta, który dostał ode mnie WSZYSTKIE WYMAGANE dokumenty i uzgodniena, a pomimo to pozwolenie na budowę przyniósł mi po CZTERECH MIESIĄCACH !!!! (architekt z Wrocławia, budowa poza miastem - pozwolenie ze Starostwa Powiatowego we Wrocławiu - czas oczekiwania na pozwolenie ok. tygodnia). Przez ten cały czas unikał kontaktu, nie odbierał telefonu, wyjechał na urlop, totalnie mnie olewał!

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...