Skocz do zawartości

Strop


Recommended Posts

Napisano
Mam pytanie odnośnie wykonania stropu.

Jaki polecacie wylewany betonem czy ceramiczny?


Znajomy ma strop ceramiczny i w zimie jak palił w kominku to pył z niego przyciągał do sufitu w jednych miejscach bardziej w drugich słabiej. Na wiosnę na suficie miał jaśniejsze i ciemniejsze pasy.
Napisano
Pewnie miał strop na belkach żelbetowych - te wąskie pasy to belki, szersze to pustaki.

Ja bym polecał żelbetowy - masz potem dowolność rozmieszczenia ścian działowych, przy stropach gęstożebrowych (ceramiczne) pod ścinki muszą być przewidziane odpowiednie belki, i potem nie można ich przestawiać.
Dodatkowo przy żelbetowych można się pozbyć wszystkich podciągów i belek.
Napisano
Rodzaj stropu powinien być dostosowany do wymagań wytrzymałościowych, kształtu mozliwosci wykonawczych i trudno jednoznacznie określić który bedzie odpowiedniejszy w konkretnych warunkach. Opisane smugi na stropie ceramicznym spowodowane zostały brakiem ocieplenia ułożonego na jego wierzchu. W miejscach przebiegu żeber dochodziło do wykraplania się pary wodnej i osiadania w tym miejscu brudu. Przy normalnym uzytkowaniu takie zjawisko nie powinno występować.
Napisano
Cytat

trudno jednoznacznie określić który bedzie odpowiedniejszy w konkretnych warunkach



Sory, ale uważam, że najlepszy jest stro żelbetowy, stosowanie stropów gęstożebrowych (teriva, Fert i inne) spowodowane jest głównie ceną (inwestor) lub łatwością wykonania (wykonawca) - oczywiście przy odpowiednim kształcie budynku, jakości wykonania i nieprzestawianiu układu ścianek działowych dla mieszkańców różnice są niezauważalne i właściwie nieistotne.
Napisano
A jak mniej więcej kształtują się ceny za 1m2 stropu ceramicznego i stropu wylewanego.

Chodzi mi o przybliżony koszt całości razem z ociepleniem, wylewką itp.
Napisano
Wykonanie samego stropu żelbetowego, bez wylwewk izolacji itp. jest o ok. 20% droższe niż teriva (przy prostym układzie belek teriva)
koszt izolacji, wylewek, tynków - jest taki sam dla obu stropów

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ewidentnie masz problem z brakiem dobrej wentylacji w pomieszczeniu , no i spływem wody do kratki ściekowej... A fugę z grubsza w kolorze płytek, aby tylko nie w kolorze białym - bo "trochę" pracy wymaga utrzymanie białej fugi... To się okaże przy aplikowaniu nowej fugi ...
    • Obowiązek??? A ktoś KAŻE Ci kupować coś w butelce? Nie kupuj, nie będziesz miał czego zwracać...      
    • Wykonujemy podciąg oraz trzpienie bramy garażowej. Belka jest długa ale we dwóch udaje nam się ją wciągnąć na górę. Kończymy zbrojenie oraz domykamy wszytko szalunkami. Całość jest gotowa do betonowania!    
    • Ja zrobiłem poziomo UD na podłodze i w nie wsadziłem CD co 60cm, na to tak samo UD, oczywiście CD przykręcone do ściany kolankowej na hakach w połowie i przy górnym UD. Łączył będę takim elastycznym profilem, z tego co szukałem robi go tylko Knauf. https://allegro.pl/oferta/profil-naroznikowy-elastyczny-knauf-100mm-5mb-12547494762 U Ciebie w zależności co będzie na ścianach, bo może być zwykły tynk, natomiast na ścianie kolankowej nie bardzo widzę inną możliwość jak płyta GK połączona takim profilem. Ale można po prostu zjechać płytą do samej do ściany kolankowej i zrobić połączenie ślizgowe z tynkiem. Wszystko zależy co planujesz na ścianach czy ścianie kolankowej. Ale podstawowy problem jest taki, że ten ostatni profil wcale nie jest tak nisko, płyta w "powietrzu" będzie około 30cm z tego co widzę i nie da się tego tak zostawić, czyli albo połączyć takim elastycznym profilem bezpośrednio z ze ścianą kolankową, czyli wywinąć profil pod kątem ~150° przykręcić go do murłaty i zjechać 2-3cm płytą do murłaty. Wtedy połączenie ślizgowe i na to już sama szpachla. Tylko z tego co widzę, płyta minie ścianę kolankową i ratuje Cię chyba tylko GK. Jak chcesz, zrobię Ci fotkę jak to u mnie wygląda, bo ten stelaż na ściance kolankowej jest u mnie jeszcze na wierzchu. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Witajcie,   Kontynuacja pytań dotyczących poddasza. Zacząłem walczyć z suchą zabudową GK. W związku z tym mam na ten moment pytania. Wieszaki na skosach robię w odstępie 40 cm - chyba powinno wystarczyć.   Pierwszy profil CD60 mam dość nisko - zdjęcie:     Jednakże na samym dole przy murłacie do czego powinienem przykręcić płytę GK finalnie? Potrzebuję tam jeszcze jakiegoś profilu na samym dole?   Kwestia góry i sufitu jest widoczna tutaj:     Jak ten skos połączy się z sufitem to jak powinienem zrobić te łączenie? Też jakieś specjalne profile na łączeniu skos-sufit powinienem zastosować?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...