Skocz do zawartości

wilgoć w domu i woda na poddaszu


Recommended Posts

ta woda (krople) mogą być spowodowane tym że jak przykręcali blachę do łat to nie wcelował w łatę i wkręt nie trzyma się lub go niema a po wycięciu styropianu mur też był mokry ja myślę że jak stawiali ci piętro to powinni dać papę na mur fundamentowy i murować może woda pomiędzy pustaki wchodzi dlatego jest od środka wilgoć
Link do komentarza
Cytat

ta woda (krople) mogą być spowodowane tym że jak przykręcali blachę do łat to nie wcelował w łatę i wkręt nie trzyma się lub go niema a po wycięciu styropianu mur też był mokry ja myślę że jak stawiali ci piętro to powinni dać papę na mur fundamentowy i murować może woda pomiędzy pustaki wchodzi dlatego jest od środka wilgoć


Dach sprawdzę, zacznę od tego miejsca łączenia łaty i blachy...
Mur pod styropianem był mokry - to pewne. Na murze fundamentowym była na 100% czarna gruba folia rozkładana (nie wiem, jak się ją fachowo nazywa, ale polecili nam ją do izolacji przeciwwilgociowej...). Może coś zepsuli przy układaniu tej folii, tego nie wiem... Ma Pan moze jakiś pomysł, co można zrobić, aby to sprawdzić (skąd ta wilgoć przechodzi) + sposoby naprawy... Jak zwykle dziękuję za pomoc:)!
Artur
Link do komentarza
pomiędzy murem fundamentowym a murem parteru jaka jest u ciebie izolacja z czego? woda na podeście płynie w stronę ściany i tam dostaje się do pustaka dlatego on mokry folia czy papa na izolacji poziomej pod murem podejrzewam że jest wywinięta do góry dlatego woda płynie w tej izolacji aż znajdzie ujście
Link do komentarza
Cytat

pomiędzy murem fundamentowym a murem parteru jaka jest u ciebie izolacja z czego? woda na podeście płynie w stronę ściany i tam dostaje się do pustaka dlatego on mokry folia czy papa na izolacji poziomej pod murem podejrzewam że jest wywinięta do góry dlatego woda płynie w tej izolacji aż znajdzie ujście



Witam,
Zrobiłem małe porządki w archiwum z etapów budowy i znalazłem trochę zdjęć pokazujących stawiany fundament i materiały izolacyjne. Wydaje mi się, ze problem lezy przy tych schodach, bo woda ze schodów (po stopniach) ma dostęp do niezailzolowanych ścian fundamentowych i po zaprawie wchodzi na pustaki. Ale to tylko moja teoria, załączam zdjęcia i proszę o ew. uwagi / porady.
Pozdrawiam
Artur

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
witam po pierwsze to ładne miejsce na dom po drugie ciesze się że wyciełeś tylko tyle drzew ile było konieczne to one urok dają po trzecie na wejściu masz wnękę do drzwi tam posadzka jest niżej wydaje mi się że nawiał tam śnieg i stopniał następnie po izolacji z folii do płynął do spoiny w której jest akurat mniej zaprawy i dlatego suporeks zawilgocony rada jest taka wszystko posprzątaj uzupełnij jakieś dziury w posadzce i ścianie i pomaluj izolacją w płynie proponuje Deitermann jest drogi ale warto po wyschnięciu wylej do końca posadzkę i jeszcze raz na całość tam gdzie płytki będą a pomiędzy ścianą a posadzką zastosuj taśmę pomiędzy płytą nową a tą co masz też taśma oraz musisz zrobić spoinę elastyczną na łączeniu suporeks jest bardzo chłonnym materiałem jeśli chodzi o wodę pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

witam po pierwsze to ładne miejsce na dom po drugie ciesze się że wyciełeś tylko tyle drzew ile było konieczne to one urok dają po trzecie na wejściu masz wnękę do drzwi tam posadzka jest niżej wydaje mi się że nawiał tam śnieg i stopniał następnie po izolacji z folii do płynął do spoiny w której jest akurat mniej zaprawy i dlatego suporeks zawilgocony rada jest taka wszystko posprzątaj uzupełnij jakieś dziury w posadzce i ścianie i pomaluj izolacją w płynie proponuje Deitermann jest drogi ale warto po wyschnięciu wylej do końca posadzkę i jeszcze raz na całość tam gdzie płytki będą a pomiędzy ścianą a posadzką zastosuj taśmę pomiędzy płytą nową a tą co masz też taśma oraz musisz zrobić spoinę elastyczną na łączeniu suporeks jest bardzo chłonnym materiałem jeśli chodzi o wodę pozdrawiam


Witam, Drzewa oszczędzałem świadomie:), domek faktycznie jest w urokliwym miejscu (tak naprawdę to w lesie) i o to nam chodziło. Sytuacja na zdjęciach jest archiwalna:
Obecnie mam już wylaną posadzkę w domu, która jest równo ze schodami (a same schody są wyłożone folią i styropianem i wylane betonem (to widać na zdjęciach)). Moja teoria jest taka, że te schody stykają się z niezaizolowaną częścią ściany fundamentowej (górna krawędź, widać na zdjęciach, że nie była smarowana dysperbitem) i w ten sposób dochodzi do przejścia wilgoci (po schodach do ściany i i dalej po zaprawie). Mam taki pomysł, żeby wyciąć ok. 15 cm. schodów na całym styku z murem domu i zaizolować porządnie jeszcze raz ściany fundamentowe, dołożyć jakąś folię, żeby odciąć całkowicie wilgoć ze schodów od domu i mieć sytuację, jak na innych ścianach... Co Pan myślii o tym pomyśle? Pozdrawiam Artur
Link do komentarza
no więc, myślę że dobry to sposób, wilgoć płyty nie wpłynie na zawilgocenie suporeksu, tamtędy z płyty woda się wlewa ale jak wytniesz myśle że będzie ok cholera myślałem że tylko ja mam taki szalony pomysł żeby w lesie mieszkać mam gospodarstwo kilometr od głównej drogi dziki sarny przychodzą co drugi dzień a w kominie starego domu mieszka sowa pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

no więc, myślę że dobry to sposób, wilgoć płyty nie wpłynie na zawilgocenie suporeksu, tamtędy z płyty woda się wlewa ale jak wytniesz myśle że będzie ok cholera myślałem że tylko ja mam taki szalony pomysł żeby w lesie mieszkać mam gospodarstwo kilometr od głównej drogi dziki sarny przychodzą co drugi dzień a w kominie starego domu mieszka sowa pozdrawiam


U nas dziki i sarny widujemy praktycznie zawsze, gdy jesteśmy na działce, a zające spod nóg zwiewająicon_smile.gif i o to chodziło. W najbliższej zimie zakładam paśnik dla sarenek, żeby się zaprzyjaźnić na lata:-)
I jeszcze pytania techniczne: Na jaką głębokość byłoby najrozsądniej wyciąć te schody (wystarczy do poziomu dysperbitu na ścianie fundamentowej czy zejść niżej)? i czym najlepiej zrobić tą izolację (jest jakaś folia skuteczna lub środek, który na bank uchroni suporeks przed wodą ze schodów)?
Dzięki! Artur
Link do komentarza
ja myślę że wystarczy do izolacji dysperbitu lub folii którą masz pod suporeksem myślę że wystarczającym będzie zasmarować izolbetem jest on na wodzie ale jak wyschnie to robi się guma pamiętaj o uzupełnieniu zaprawy itd przy suporeksie jak będziesz wykuwał to sprawdż na betonie poziomnicą w którą stronę jest spadek
Link do komentarza
Cytat

ja myślę że wystarczy do izolacji dysperbitu lub folii którą masz pod suporeksem myślę że wystarczającym będzie zasmarować izolbetem jest on na wodzie ale jak wyschnie to robi się guma pamiętaj o uzupełnieniu zaprawy itd przy suporeksie jak będziesz wykuwał to sprawdż na betonie poziomnicą w którą stronę jest spadek


Zastanawiam się, czy ten izolbet na mokre pustaki to dobry pomysł? Może położę go i do tego jakąś folię dołożę na wszelki wypadek? AKcja zaczyna się w poniedziałek, napiszę! Jeszcze raz bardzo dziękuję za wszystkie wskazówki! Artur
Link do komentarza
Witam,
Wróciłem właśnie z budowy i mam dwa dodatkowe problemy:
1. Wilgoć w narożach pokoi pojawia się też od strony tarasu, gdzie sytuacja jest analogiczna jak przy schodach, czyli taras powierzchniowo styka się z niezaizolowaną częścią ściany fundamentowej, ponad izolacją poziomą, więc chyba czeka mnie kucie również na całej szerokości tarasu (styk z domem). Nie widzę innego rozwiązania...
2. Krytyczny problem zauważyłem za to na poddaszu. zajrzałem pod folię wysokoparoprzepuszczalną przymontowaną do konstrukcji dachu i zauważyłem, że łaty i kontrłaty między blachodachówką a folią mają dziwny czarny kolor...Boję się, że tam rozplenił się grzyb, który miał chyba doskonałe warunki do zasiedlenia w tym miejscu (para pod blachodachówką odprowadzana przez folię, czyli wilgotność 100%). W weekend spróbuję dostać się jakoś do tych łat i kontrłat i ocenić sytuację, tylko nie wiem do końca jak to zrobić najmniej inwazyjnie...
A w głowie już rozbiórka blachy...
Załamka...
Proszę i pomoc.
Artur
Link do komentarza
Cytat

witam z tą wilgocią to powykuwaj i zabezpiecz jak przy schodach a z dachem to musisz koniecznie zamontować na dachu kominki wentylacyjne tzn. wywietrznik połaciowy do blachodachówki kosztuje około150 zł i zobaczymy co będzie się działo dalej



Mam na połaci dachu trzy sztuki takich kominków wentylacyjnych:
http://www.termodach.com.pl/kominki_wentyl...rodukty,31.html

Czy to wystarczy, czy powinienem zainstalować dodatkowo coś takiego:
http://www.wirplast.pl/?p=8.93.K51-wywietr...OLLING.Wirplast

Myślałem już o rozebraniu blachy i wymianie / impregnacji zagrzybionych łat / kontrłat (jak szaleć to na całego:)).
Czy przy takiej rozbiórce blachodachówka nadaje się do ponownego wykorzystania + materiały wykońceniowe, a moze lepiej to zrobić od śodka, czyli zdjąć folię na styku z blachą i tam powalczyć z grzybem?
Pozdrawiam
A
Link do komentarza
oczywiście że nadaje się do ponownego użycia pamiętaj żeby nie załamać płyty i przy przykręcaniu pilnuj żeby wszystkie wkręty były przykręcone zdejmując blachę masz lepsze dojście wywietrznik powinien znajdować sie 1/2 dachówki niżej od kalenicy ja proponuje dać wirplast ale ty decydujesz
Link do komentarza
Cytat

oczywiście że nadaje się do ponownego użycia pamiętaj żeby nie załamać płyty i przy przykręcaniu pilnuj żeby wszystkie wkręty były przykręcone zdejmując blachę masz lepsze dojście wywietrznik powinien znajdować sie 1/2 dachówki niżej od kalenicy ja proponuje dać wirplast ale ty decydujesz


Mam pytania:

W jaki sposób można jednoznacznie stwierdzić, że te łaty / kontrłaty są do wymiany lub wymagają oczyszczenia z grzyba / zaimpregnowania? Nie chciałbym zdemontować blachy bez potrzeby, no ale sprawdzić ten element bym chciał, bo obawiam się o konstrukcję i długowieczność dachu:)...

Z chęcią dałbym te kominki wirplastu, tylko zastanawiam się, ile ich powinno być na dachu czterospadowym przy domku 80m2 (jak to obliczyć), no i przy działających 3 kominkach Clebera?

Pozdrawiam
Artur
Link do komentarza
witam 1. szczotką drucianą przeczyść łatę i będziesz widział czy coś zeszło i grzyb przeważnie śmierdzi jak sie go ruszy czuć po prosty grzybem 2. powierzchnia domu jest 80 m2 więc jedna strona ma 27,5 m2 więc powinno się znajdować po dwie sztuki na stronie 3.a gdzie masz teraz te kominki clebera założone
Link do komentarza
Cytat

witam 1. szczotką drucianą przeczyść łatę i będziesz widział czy coś zeszło i grzyb przeważnie śmierdzi jak sie go ruszy czuć po prosty grzybem 2. powierzchnia domu jest 80 m2 więc jedna strona ma 27,5 m2 więc powinno się znajdować po dwie sztuki na stronie 3.a gdzie masz teraz te kominki clebera założone


Witam,
Kominki Clebera są ok. 1m. poniżej od kalenicy po środku dachu (mniej więcej). Mam tylko taki problem, jak najmniej inwazyjnie dostać się do tych łat na dachu, żeby sprawdzić, czy ten grzyb jest ?
Link do komentarza
Cytat

jeśli chodzi o kominki to nie dodawaj innych jak udrożnisz droge od podbitki do kominka myśle że będzie lepiej a łaty myśle że lepiej będzie od środka zobaczyć rozetnij folie a w sklepie z dachami kupisz taśme do zaklejenia tnij nie przy belce tylko tak było wygodnie skleić


Witam,
Łaty i kontrłaty OK - była impregnacja i nie ma śladów grzyba. Te czarne plamy to wieczorne złudzenia optyczne były:).
Zabrałem się za ocieplanie poddasza i połaci dachowych. Tu chciałbym zapytać, czy dobrze myślę:
Połacie - kolejność warstw od zewnątrz:
- blacha - łaty - folia wysokoprzep ( - wieźba, a miedzy więźbę wata 15 cm - (szczelina między watą a folią wysokoparoprzepuszczalną - 2-3cm.). Czy na końcu dawać folię paroprzepuszczalną (żółtą)? Na razie nie daję, bo jakoś mi ona nie pasuje w tym miejscu...
Stropodach - od dołu:
- płyty KG - stelaż - folia paroizolacyjna (żółta) - wieźba a między więźbę wełna (5+15) i to koniec (docelowo planuję też OSB przybić, żeby coś móc na tym poddaszu postawić...
Czy taki układ będzei OK.?

Pozdrawiam
Artur

Link do komentarza
Cytat

witam uważam że tak bez tej folii i ciesze sie że wyjaśniło sie z tymi łatam i zadbaj tylko o wentylacje i myślę że będzie ok a raz napisałeś że w jednym miejscu jest woda skropliny na folii sprawdziłeś to


Dziękuję za potwierdzenie z tą folią, bo nie do końca byłem pewny:-).
Wentylacja już właściwie gotowa, bo wyciąłem cały styropian dookoła domu, który był pod podbitką dociągnięty maksmymalnie do wieźby i to on głownie blokował doplyw powietrza. Najlepsze było to, że moja ekipa sztukowała nawet ten styropian pod podbitką,żeby na 100% nic z zewnątrz się nie dostało, a potem dokładali listwy wentylalcyjne w podbitce i bądź tu mądry, jak sobie to wytłumaczyli...
Tych skroplin na folii już nie ma...dach zaliczył już też deszcz i został bardzo wnikliwie obejrzany przez fachowca, ktory pomaga nam przywracać dom do stanu normalnego, To miejsce, gdzie te skropliwy były, było bardzo blisko styropianu, który dotykał folii pod dachemi nie było tam nawet milimetra prześwitu. Myśle, że to miejsce po prostu najpóźniej wysychało, ale będę jeszcze obserwował.

Druga sprawa, to już w ramach przestrogi dla innych (założe też osobny wątek, zeby opisać moją ekipę):
W ostatni poniedziałek mieli przyjechać na poprawki, zgodnie z umową telefoniczną. Przyjechali 2 dni wcześniej (gdy nikogo nie było na działce). Weszli do domu (mieli klucze do roboczego zamku) i zabrali swoje rusztowania oraz nagrzewnicę + osobiste rzeczy (śpiwory, koce itp.). Ślad po nich zaginął, Zostałem oczukany na ok. 6 tysięcy złotych (zakres prac do poprawy, a już zapłaconych) + nowe materiały + obecny fachowiec, któremu płacę za poprawki...razem ok. 10-12 tysięcy będą mnie kosztować. Nie mam umowy, tylko ustalenia ustne... szukam sposobu na odzyskanie długu lub słodką zemstęicon_smile.gif...

Pozdrawiam
Artur
Link do komentarza
Witam,
Domek wraca do stanu prawidłowego:), przy kręceniu stelaży wyszło jak krzywe mam ściany / tynki w domu..po 2-3 cm różnicy na ścianie...
Mam jedno krótkie pytanie technczne: Ocieplam stropodach i jednocześne połacie dachu. Między łączeniem połaci i stropodachu mam zapewnioną wentylację przez podbitkę i tu powstało pytanie jak zapewnić jednocześnie ocieplenie połaci i stropodachu oraz wentylację w tym miejscu. Jak włożę watę do końca połaci, aż do stropodachu, to z wentylacji nici, a jak nie włożę, to praktycznie jakbym nie ocieplał tej połaci, bo właściwie musiałbym nie ocieplić ok. 80 cm. połaci, żeby była zachowana wentylacja (kąt nachylenia dachu 22 stopnie). Proszę o poradę. Pozdrawiam Artur
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Witam,
Domek wraca do stanu prawidłowego:), przy kręceniu stelaży wyszło jak krzywe mam ściany / tynki w domu..po 2-3 cm różnicy na ścianie...
Mam jedno krótkie pytanie technczne: Ocieplam stropodach i jednocześne połacie dachu. Między łączeniem połaci i stropodachu mam zapewnioną wentylację przez podbitkę i tu powstało pytanie jak zapewnić jednocześnie ocieplenie połaci i stropodachu oraz wentylację w tym miejscu. Jak włożę watę do końca połaci, aż do stropodachu, to z wentylacji nici, a jak nie włożę, to praktycznie jakbym nie ocieplał tej połaci, bo właściwie musiałbym nie ocieplić ok. 80 cm. połaci, żeby była zachowana wentylacja (kąt nachylenia dachu 22 stopnie). Proszę o poradę. Pozdrawiam Artur


Podnoszę temat, ciągle nie znam odpowiedzi na to pytanie:-( Pozdrawiam Artur
Link do komentarza
Cytat

witam powinieneś wstawić kominek wentylacyjny który przechodził by przez wełnę do pustki pomiędzy stropodachem a połacią natomiast powietrze wchodzące od podbitki powinno krążyć pomiędzy blachą a folią ocieplaj do końca tak by nie zasłonić przelotu pomiędzy blachą a folią


Jasne.
No ale mam wątpliwośćicon_smile.gif, Architekt (autor projektu) doradził mi, żeby jednak ten przepływ powietrza był też między podbitką, a przestrzenią nad stropodachem (i żeby wełnę włożyc cieniej na styku połaci i stropodachu i finalnie przy łaczeniu zostawić kilka centymetrów przelotu). Kominek wychodzący na przestrzeń stropodachu wychodzący z wełny mam (nawet dwa). Nie mam za to kominka przy kalenicy, który wentylowałby między folią i blachą (myślałem, że szczeliny w blachodachówce przy kalenicy wystarczą)... I co tu robićicon_smile.gif? jak zwykle dziękuję za wskazówki! Artur
Link do komentarza
witam sprawę widzę tak pomiędzy blachą a folią jest wolne tu powietrze wlatuje z przestrzeni pomiędzy pasem nadrynnowym a blachą kominki masz 3 dachówki niżej od kalenicy to wystarczy styropian na ścianie przyklejony powinien być 3/4 cm niżej od folii tą drogą wlatuje powietrze do środka pomiędzy folią a wełną natomiast między wełną w stropodachu a wełną na stropie jest pustka którą wentylują kominki szt. 2 nie wiem czy sie rozumiemy jak nie to napisz a ja napiszę to lepiej
Link do komentarza
Cytat

witam sprawę widzę tak pomiędzy blachą a folią jest wolne tu powietrze wlatuje z przestrzeni pomiędzy pasem nadrynnowym a blachą kominki masz 3 dachówki niżej od kalenicy to wystarczy styropian na ścianie przyklejony powinien być 3/4 cm niżej od folii tą drogą wlatuje powietrze do środka pomiędzy folią a wełną natomiast między wełną w stropodachu a wełną na stropie jest pustka którą wentylują kominki szt. 2 nie wiem czy sie rozumiemy jak nie to napisz a ja napiszę to lepiej


No to poproszę trochę jaśniej:). Może najpierw ja spróbuję opisać w języku niefachowym drogę powietrza na tym nieszczęsnym poddaszu...
Powietrze wpada przez szczeliny filtracyjne w podbitce i przelatuje na poddasze (bo wyciąłem styropian, który był dociągnięty do końca ściany (teraz jest prześwit, że od strony podbitki z zewnątrz domu (gdy nie jest jeszce przykręcona) mogę zobaczyć przestrzeń na poddaszu). Po przekroczeniu styropianu powietrze może dostać się do przestrzeni między wełnami z połaci i stropodachu, gdybym nie połączył wełny z połaci i stropu przy ocieplaniu. Jeśli połączę wełnę ze stropodachu i połaci, to powietrze skieruje się między folię i blachę i pójdzie do kalenicy (a między folią i blachą nie ma kominków wentylacyjnych, tylko szczeliny między blachą i chyba jakoś przy kalenicy są szczeliny (pewny nie jestem, do sprawdzenia). A w samej przestrzeni miedzy wełnami stropu i połaci mam 3 kominki wentylacyjne, które wentylują ta przestrzeń. Moja wątpliwość polega na tym, że po ociepleniiu wełną połaci i stropu nie będzie dopływu powietrza do przestrzeni między stropem a połaciami, a tylko odpływ przez kominki. Za to między blachą a folią będzie dopływ powietrza z podbitki, ale nie będzie wypływu (bo nie ma tam kominka, tylko te szczeliny przy kalenicy)...Stąd pomysł, żeby jednak z podbitki leciało powietrze do przestrzeni i wentylowało przestrzeń miedzy połacią a stropem i dalej do kominków... NIe wiem czy mój opis jest OK., ale starałem sięicon_smile.gif Dziękuję Artur
Link do komentarza
witam twój opis jest ok tylko rozdzielmy warstwy blacha -1-folia, wełna dachu ,pustka 2, wełna stropu ,folia sufit g-k
1 tu jest przestrzeń wentylacyjna pomiędzy łatą a kontrłatą i folia leży na pasie nadrynnowym czyli powietrze wlatuje pomiędzy pasem nadrynnowym a blacho dachówką przy rynnie
2 wentylacja przestrzeni pomiędzy stropodachem a stropem wystarczą kominki
artur nie wiem czy wytłumaczyłem a ha napisałeś między blachą a folią będzie dopływ powietrza z podbitki ale nie będzie wypływu otóż wiatr wieje z jednej strony a z drugiej będzie wypływ tu nie trzeba kominków
Link do komentarza
Cytat

witam twój opis jest ok tylko rozdzielmy warstwy blacha -1-folia, wełna dachu ,pustka 2, wełna stropu ,folia sufit g-k
1 tu jest przestrzeń wentylacyjna pomiędzy łatą a kontrłatą i folia leży na pasie nadrynnowym czyli powietrze wlatuje pomiędzy pasem nadrynnowym a blacho dachówką przy rynnie
2 wentylacja przestrzeni pomiędzy stropodachem a stropem wystarczą kominki
artur nie wiem czy wytłumaczyłem a ha napisałeś między blachą a folią będzie dopływ powietrza z podbitki ale nie będzie wypływu otóż wiatr wieje z jednej strony a z drugiej będzie wypływ tu nie trzeba kominków


Robi się jaśniej:). Mam tylko "głupie" pytanie: Gdzie przedostanie się powietrze z listew filtracyjnych z podbitki, skoro wentylację dla strefy 1 zapewnia pas nadrynnowy i blachodachówka przy rynnie, a dostęp na przestrzeń poddasza zatkam wełną ze stropu i połaci (bo kominki wystarczą). I jak będzie dostawać się powietrze do strefy 2 (wypłynie kominkami, a jak wpłynie? Oj, chyba jeszcze nie zrozumiałem:(... Dziękuję za cierpliwość Pozdrawiam Artur
Link do komentarza
witam mądrze pytasz konkretnie więc tak kominki wpuszczą i wypuszczą powietrze a powietrze z listew w podbitce powinno wlecieć pomiędzy folie a wełnę w dachu docieplasz i wełnę pewno dociskasz do folii w stropodachu dla zrozumienia
1,blachodachówka wentylacja folia
2.folia wentylacja wełna
3.przestrzeń wentylowana przez kominki
4.wełna na stropie
Link do komentarza
Cytat

witam mądrze pytasz konkretnie więc tak kominki wpuszczą i wypuszczą powietrze a powietrze z listew w podbitce powinno wlecieć pomiędzy folie a wełnę w dachu docieplasz i wełnę pewno dociskasz do folii w stropodachu dla zrozumienia
1,blachodachówka wentylacja folia
2.folia wentylacja wełna
3.przestrzeń wentylowana przez kominki
4.wełna na stropie


Nie mam pytań - dziękuję, Wszystko jasne i dokładnie tak to będzie działało:).
No ale oczywiśćie jest nowy problem... Sobotę spędziłem na wielkich porządkach i niestety nie znalazłem jednej kluczowej rury- od kanalizacji na zewnątrz domu:-(! Ta rura została wyprowadzona z domu na 100%, ale potem prawdopodobnie została zasłonięta, gdy dobudowywali schody wejściowe (według projektu, z tych schodów powinna wychodzić rura kanalizacyjna na zewnątrz, a nie wychodzi niestety i nie bardzo mam pomysł jak to można najmniej inwazyjnie naprawić... A było tak pięknie:-(... Proszę o pomoc... Pozdrawiam Artur
Link do komentarza
Cytat

witam trudno tak doradzić co zrobić rozumiem że jest to rura od ścieków np kuchni myślę że jedyne wyjście to kopać tam gdzie ona może być jak nie znajdziesz w tym miejscu to dobrze zasyp i ubij dopiero kop obok pod schodami


Zacznę kopać we wtorek, Według projektu rura powinna wychodzić "ze schodów". Oglądając zdjęcie (załączam, widac otwór przy górze piachu na ścianie fundamentowej), widać, że jest wyjście zrobione w ścanie fundamentowej, ale nie potrafię określić, czy głębokość może być tak duża, że jest to całkowicie pod wylanymi schodami i musiałbym podkopać całe schody, żeby do tej rury dotrzeć przy ścianie... Dodatkowo, to wyjście może być tez przy schodach (z tego jednego zdjęcia trudno określić dokładne położenie na ścianie). Zaczne chyba od kopania obok schodów, żeby wykluczyć łatwiejszą lokalizację, a potem zabiorę się za podkopywanie schodów (ze stopni i 20 cm. pod stopniami na pewno ta rura nie wychodzi, bo to już odkopałem w weekend)...

DSC01446.jpg


Link do komentarza
Cytat

witam jeżeli masz takie zdjęcie to jesteśmy prawie w domu popatrz na zdjęcie i policz bloczki według mnie około4,50/4,60 zmierz od rogu i spróbuj kopać


Właśnie nie jestem pewny długości tych bloczków i czy czasem ich jakoś nie przycinali przy układaniu, bo ze zdjęcia wyglądają raz na krótsze, raz na dłuższe... I właśnie poczytałem sobie o głębokości wyprowadzenia tej rury kanalizacyjnej z budynku, że powinna być poniżej poziomu przemarzania, a to by oznaczało, że powinienem jej szukać głębiej i może ona jednak wychodzi z tych schodów, tylko pod nimi? We wtorek ruszam ze szpadlem na poszukiwania:) Pozdrawiam! Artur
Link do komentarza
Cytat

witam jest parę przyciętych bloczków ale to policzyłem i spróbuj kopać na 4,60 a jak dojdziesz do ściany to na boki a ile masz jak staniesz przed schodami do ściany sięgniesz łopatą żeby wykopać


O kurcze, tego postu nie zrozumiałem niestety:). Proszę trochę jaśniej, bo widocznie w kopaniu łopatą nie jestem zbyt pojętnym uczniem:). Moge prosić o wskazówki, jak Pan by to przeprowadził w układzie:
- odległość od lewego narożnika (patrząc na zdjęcie):
- głębokość:
I kluczowe, jak najrozsądniej podkopać się pod te schody, gdyby ta rura była wprowadzona w ściance fundamentowej pod nimi (schody wychodzą z budynku ok. 1,5m do przodu), a szerokość mają ok. 2m. głębokość to dwa stopnie i jeszcze ok 20 cm. betonu w szalunku - załączam zdjęcie.
Pozdrawiam
Artur


DSC01446.jpg

Link do komentarza
witam czasami pisze chaotycznie przepraszam ja myślę tak popatrz na zdjęcie gdzie leży piach i jeżeli ja dobrze widzę to znajdź ją potem popatrz wyżej na murek według mnie jest ona wzdłuż ściany tej wewnętrznej i przenieś to na drugie zdjęcie ze schodami (ściany się pokrywają ) i dlatego bym kopał z prawej strony schodów (stoisz przodem i patrzysz na dom ) a głębokość powinna być poniżej przemarzania około 80cm tu pod schodami może być wyżej jak podłączysz rurę to zejdź niżej aha myślę że dajesz fi 160
Link do komentarza
Cytat

witam czasami pisze chaotycznie przepraszam ja myślę tak popatrz na zdjęcie gdzie leży piach i jeżeli ja dobrze widzę to znajdź ją potem popatrz wyżej na murek według mnie jest ona wzdłuż ściany tej wewnętrznej i przenieś to na drugie zdjęcie ze schodami (ściany się pokrywają ) i dlatego bym kopał z prawej strony schodów (stoisz przodem i patrzysz na dom ) a głębokość powinna być poniżej przemarzania około 80cm tu pod schodami może być wyżej jak podłączysz rurę to zejdź niżej aha myślę że dajesz fi 160


Teraz jasne:), dziękuję. Napiszę, co wykopałem w środę, rura 160 - tak planowałem...
A na deser dodam, że właśnie mój drugi majster zwinął się z placu budowy bez żadnej informacji, po prostu nie przyszedł do pracy, zero kontaktu, telefon milczy, żona nic nie wie:), to już tydzień, jak nie mam kontaktu (żadnych zaliczek nie dawałem, ale trochę pracy rozgrzebanej zostało:-(... Szukam teraz nowego fachowca z okolic Warszawy / Radomia...

Pozdrawiam Artur
Link do komentarza

Witam,
Rura kanalizacyjna odnaleziona pod schodami zgodnie z projektem (pomarańczowa 160), uff:)
Szukam teraz ekipy i odwiedzające mnie, wieszają psy na poprzedniku, ze wszystko krzywe, nierówne, dużo pracy, rozgrzebane itd. Słucham, dzielę przez 5 i czekam na wyceny prac... Jedna sprawa mnie zastanowiła, bo trzy ekipy o tym wspomniały. Mam na zadaszonym tarasie 6 słupów drewnianych, które będę chciał przykryć normalnym tynkiem zewnętrznym i przygotowałem te słupy w ten sposób, że obłożono je siatką i zaciągnięto klejem, teraz wyglądają OK, nic nie pęka, nie kruszy się, ale ekipy mnie przestraszyły, że to będzie pękać i proponowali obłożenie zielonymi płytami KG i na to klej i przygotowanie pod tynk. Czy to dobra droga, a moje rozwiązanie faktycznie jest wadliwe?
pozdrawiam Artur
Link do komentarza
witam super że rurka jest znaleziona a co do słupów to faktycznie drewno obłożone siatką i otynkowane będzie pękać czy płyta g-k coś pomoże szczerze ja bym nie dawał to jednak gips nawet wodoodporny ja proponuje obłożyć słupy na dwa sposoby
1.można przykręcić płytę styropianową zaciągnąć siatką klejem i tynk dobrze by było w tym przypadku jak przed płytami przykręciłbyś jakieś listewki by pomiędzy słupem a styropianem był przewiew
2.obłożyć drewnem
Link do komentarza
Cytat

witam super że rurka jest znaleziona a co do słupów to faktycznie drewno obłożone siatką i otynkowane będzie pękać czy płyta g-k coś pomoże szczerze ja bym nie dawał to jednak gips nawet wodoodporny ja proponuje obłożyć słupy na dwa sposoby
1.można przykręcić płytę styropianową zaciągnąć siatką klejem i tynk dobrze by było w tym przypadku jak przed płytami przykręciłbyś jakieś listewki by pomiędzy słupem a styropianem był przewiew
2.obłożyć drewnem


Trwają negocjacje w domu i chyba będzie opcja 2:), ale pro forma zapytam się o to, jak przykręcić te płyty styro do drewna, żeby się trzymały na 100%?

No i powstała jeszce wątpliwość z rurami od rekuperatora, sa na tym nieogrzewanym poddaszu, niby jest wełna na stropie i na połaciach, wentylacja poddasza zapewniona, ale radzą mi, żeby je dodatkowo ocieplić wełną 10 plus folia paro, a ja je na razie owinąłem wełną 3cm ze sreberkiem na wierzchu i waham się, czy dokładać ekstra wełnę i folię na te rurki (rekuperator szczelnie zamknięty w domku z płyt KG i i ocieplony styro i wełną, także jemu nic nie grozi...

WESOŁYCH I SPOKOJNYCH ŚWIĄT! Gorąco pozdrawiam Artur

Link do komentarza
Cytat

Trwają negocjacje w domu i chyba będzie opcja 2:), ale pro forma zapytam się o to, jak przykręcić te płyty styro do drewna, żeby się trzymały na 100%?

No i powstała jeszce wątpliwość z rurami od rekuperatora, sa na tym nieogrzewanym poddaszu, niby jest wełna na stropie i na połaciach, wentylacja poddasza zapewniona, ale radzą mi, żeby je dodatkowo ocieplić wełną 10 plus folia paro, a ja je na razie owinąłem wełną 3cm ze sreberkiem na wierzchu i waham się, czy dokładać ekstra wełnę i folię na te rurki (rekuperator szczelnie zamknięty w domku z płyt KG i i ocieplony styro i wełną, także jemu nic nie grozi...

WESOŁYCH I SPOKOJNYCH ŚWIĄT! Gorąco pozdrawiam Artur


witam no więc tak przykręcić wystarczy wkrętami do drewna z podkładkami następnie owinąć siatką w koło z klejem po wyschnięciu założyć narożniki z siatką następnie pomiędzy narożniki dać siatkę drugi raz i całość wyprowadzić równo klejem potem grunt tynk ale obłożenie drewnem będzie lepsze tu nie będzie pęknięcie a jak drewno pęknie to będzie naturalne
WESOŁYCH I SPOKOJNYCH ŚWIĄT POZDRAWIAM MIREK
Link do komentarza
Witam,
Przymierzam się do dokończenia prac po poprzedniej ekipie i mam parę wątpliwości:
1. Mam położone tynki cem-wapienne, a na nich są dwie warstwy gładzi gipsowej. teraz w planach jest położenie trzeciej warstwy i szlifowanie. Nie wiem, jakim gipsem pociągnąć ten ostatni raz (cekol, gipsar czy gips szpachlowy?)
2. Mam też sufity KG, ktore teraz będę chciał zaszpachlować i pytanie, czy tylko na łączeniach i tam gdzie wkręty, czy lepiej już na całej powierzchni?
3. W sufitach podwieszanych będę chciał wyprowadzić anemostaty do wentylacji mechanicznej z poddasza, czy powinienem je zrobić przed czy po szpachlowaniu sufitów KG?
Pozdrawiam i jak zwykle, dzięki za wszystkie cenne rady! Artur

Link do komentarza
Cytat

Witam,
Przymierzam się do dokończenia prac po poprzedniej ekipie i mam parę wątpliwości:
1. Mam położone tynki cem-wapienne, a na nich są dwie warstwy gładzi gipsowej. teraz w planach jest położenie trzeciej warstwy i szlifowanie. Nie wiem, jakim gipsem pociągnąć ten ostatni raz (cekol, gipsar czy gips szpachlowy?)
2. Mam też sufity KG, ktore teraz będę chciał zaszpachlować i pytanie, czy tylko na łączeniach i tam gdzie wkręty, czy lepiej już na całej powierzchni?
3. W sufitach podwieszanych będę chciał wyprowadzić anemostaty do wentylacji mechanicznej z poddasza, czy powinienem je zrobić przed czy po szpachlowaniu sufitów KG?
Pozdrawiam i jak zwykle, dzięki za wszystkie cenne rady! Artur


witam
1.tu akurat różnie sie robi jedni fachowcy polecają cekol drudzy gipsar proponuje jeżeli sam to będziesz robił to kup w sklepie po jednym najmniejszym opakowaniu i wypróbuj ja tak robię jak coś nowego kupuje żeby potem nie przeklinać
2.ja szpachluje tylko łączenia i wkręty nie zapomnij o taśmie
3.najpierw wszystkie montarze bo jak wyszpachlujesz to potem może okazać sie że jakiś kabel powinien leżeć tu a leży metr dalej i niema jak sięgnąć i znów trzeba płytę zdjąć
Link do komentarza
Cytat

witam
1.tu akurat różnie sie robi jedni fachowcy polecają cekol drudzy gipsar proponuje jeżeli sam to będziesz robił to kup w sklepie po jednym najmniejszym opakowaniu i wypróbuj ja tak robię jak coś nowego kupuje żeby potem nie przeklinać
2.ja szpachluje tylko łączenia i wkręty nie zapomnij o taśmie
3.najpierw wszystkie montarze bo jak wyszpachlujesz to potem może okazać sie że jakiś kabel powinien leżeć tu a leży metr dalej i niema jak sięgnąć i znów trzeba płytę zdjąć


Dziękuję, chyba zaproszę Pana na pierwszego grilla, gdy już wszystko skończęicon_smile.gif.
Naprawdę cenne rady dla mnie!
Pozdrawiam Artur
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Zaproponowano mi wyrównywanie chudziaka za pomocą styrobetonu, potem na to styropian 10 cm, ogrzewanie podłogowe i ok 7 cm jastrychu cementowego. Dowiedziałem się, że styrobeton będzie robiony z odpadów, za pomocą mielenia. Zapaliła mi się lampka ostrzegawcza. Czy słusznie?   Może lepiej warto się trochę pomęczyć i spróbować samemu robić styrobeton, zamawiając gotowy granulat? Czy wg Was warto? Pytam, bo prędzej czy później nadejdzie moment złożenia dokumentów w celu uzyskania pozwolenia na użytkowanie, a potem (a może wcześniej?) trzeba będzie zrobić audyt energetyczny. Pewnie będę musiał przedstawiać dokumenty potwierdzające zastosowane materiały izolacyjne i ich właściwości, bo raczej nikt mi nie wystawi papieru na zaufanie. Co w przypadku, jeśli materiał będę wykonywał sam? Mam złożyć oświadczenie, że materiał ma takie czy inne współczynniki? A może nie warto iść w styrobeton, tylko pomęczyć się równając posadzkę samym styropianem albo po prostu położyć ogrzewanie podłogowe na niewypoziomowany styropian i dopiero potem wyrównać jastrychem już pod płytki? Co radzicie?
    • Z tego co pamiętam to mi na 70m2 poszło chyba 5 wiader. Możesz zawsze dodać ciut wody aby się lepiej nakładało.   Dobra folia pcv 1mm to koszt ok 20zl/m2.
    • Dzięki za podpowiedź. Z tego co widzę - trzeba się nastawić, że jedno wiadro starczy na 10 m2. Czyli na parter trochę by tego poszło, a i roboty więcej niż przy rozkładaniu folii. Sam nie wiem...   Kiedyś używałem czegoś podobnego - hydroizolacji Ceresitu, na podłogę łazienki. Fakt, że po wyschnięciu była z tego naprawdę mocna warstwa - coś w rodzaju gumy. No ale malowanie 2x trochę czasu wtedy pochłonęło...
    • Cześć. Ja zastosowałem to co w linku https://allegro.pl/oferta/emulbit-hydroblock-w-10kg-izolacja-przeciwwilgociowa-przeciwwodna-15103807563 Można to stosować jako izolacja pod posadzkowa. Najpierw rozmieszałem trochę z wodą, zrobiłem taki a'la grunt. Później pomalowałem całą posadzkę dwa razy plus cały pierwszy pustak na ścianach. Przy malowaniu wydziela się zapach ale nie żaden drażniący. Po dwóch dniach zapach znika. Zależało mi na taki rozwiązaniu jak Tobie.
    • O takie wykonawcze szczegóły musisz osobiście wywołać największego praktyka, czyli animusa...  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...