Skocz do zawartości

Stodołę przerabiam na dom- remont


Recommended Posts

Napisano
witam chcę postawić ścianki wewnątrz stodoły bo przerabiam na dom teraz mam ścianki 12 cm i co 1,5 metra filarki na 25cm i tak leci do koła a stodoła ma wymiar 8 na12 zastanawiam się czy obmurować na 12 cm czy postawić z drewna ocieplić wełną i płytę dać wodoodporną
Napisano
Do obmurowania ścian konieczny jest odpowiednio szeroki fundament, a także sprawdzenie nośności gruntu przy dodatkowym obciążeniu. Pozostaje więc wykonanie lekkiej konstrukcji z drewna, płyt.
Napisano
stodoła jest postawiona w 1939 patrzałem już na fundamenty myślę ze uniosą ciężar tym bardziej ze niżej jest piwnica i są akurat ściany o 12 cm szersze a szkielet drewniany też nie byłby zły ale jakie dać warstwy bo ściany 12 przemarzają jak dam między konstrukcje wełnę to boje się ze zawilgotnieje bo przekrój ściany to konstrukcja pomiędzy słupki wełna -folia -płyta g-k wodoodporna a z drugiej strony w lato ocieplam styropianem na zewnątrz pisze chaotycznie zew. styropian 10 mur z cegły12 ścianka 10 z drewna w niej wełna folia i płyta g-kwczy nic sie nie zawilgoci ?
Napisano
Cytat

stodoła jest postawiona w 1939 patrzałem już na fundamenty myślę ze uniosą ciężar tym bardziej ze niżej jest piwnica i są akurat ściany o 12 cm szersze a szkielet drewniany też nie byłby zły ale jakie dać warstwy bo ściany 12 przemarzają jak dam między konstrukcje wełnę to boje się ze zawilgotnieje bo przekrój ściany to konstrukcja pomiędzy słupki wełna -folia -płyta g-k wodoodporna a z drugiej strony w lato ocieplam styropianem na zewnątrz pisze chaotycznie zew. styropian 10 mur z cegły12 ścianka 10 z drewna w niej wełna folia i płyta g-kwczy nic sie nie zawilgoci ?



Prawdziwy chaos czytam i czytam i nie mogę z kumać czy chodzi o ściany zewnętrzne, czy ścianki wewnętrzne może jedno i drugie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Właściwie to może być jakikolwiek przewód trójżyłowy  o przekroju żył nie mniejszym niż 1,5 mm2 i o wystarczającej długości. W zasadzie to w piekarniku do zabudowy nie musi to być nawet przewód giętki (linka). Zakładam przy tym, że wtyczka jest potrzebna, bo spora część sprzętów do zabudowy jest przewidziana do podłączenia wprost do zacisków w puszce elektrycznej. Trzeba sprawdzić jak było tutaj.  Zaś co do ceny to ta tutaj jest dobre dwa razy zawyżona.
    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...