Skocz do zawartości

Podwieszany sufit - ocieplony - z oświetleniem


Recommended Posts

Napisano
Witam!

Temat podwieszanego sufitu był już wielokrotnie wałkowany, ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Mam następujący dylemat: mam zamiar w mieszkaniu podwiesić sufit za pomocą regipsów. Nad mieszkaniem jest strych w związku z czym ciepło mi tam ucieka, chciałbym między obecnym sufitem, a nowo podwieszonym umieścić wełnę mineralną, aby ocieplić mieszkanie. I tu rodzą się pytania.

Po 1: chciałbym zrobić również oświetlenie halogenowe w pokoju montując oprawki w podwieszonych regipsach, ale tu jest mały problem, bo wiem, że nad oprawką potrzebna jest wolna przestrzeń, żeby żarówki i styki się nie przegrzewały.

Po 2: Czy w razie jakiegoś zwarcia nie zapali mi się wełna? Może w takim razie od góry na regips i oprawki dać jakąś osłonę, np. metalową miskę?, aby nie było bezpośredniego kontaktu z wełną?

po 3: Czy w opisanym przeze mnie przypadku należy między regips ze stelażem, a wełną dawać folię paroprzepuszczalną??

Liczę na waszą pomoc

Pozdrawiam
Napisano
Cytat

Witam!

Temat podwieszanego sufitu był już wielokrotnie wałkowany, ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Mam następujący dylemat: mam zamiar w mieszkaniu podwiesić sufit za pomocą regipsów. Nad mieszkaniem jest strych w związku z czym ciepło mi tam ucieka, chciałbym między obecnym sufitem, a nowo podwieszonym umieścić wełnę mineralną, aby ocieplić mieszkanie. I tu rodzą się pytania.

Po 1: chciałbym zrobić również oświetlenie halogenowe w pokoju montując oprawki w podwieszonych regipsach, ale tu jest mały problem, bo wiem, że nad oprawką potrzebna jest wolna przestrzeń, żeby żarówki i styki się nie przegrzewały.

Po 2: Czy w razie jakiegoś zwarcia nie zapali mi się wełna? Może w takim razie od góry na regips i oprawki dać jakąś osłonę, np. metalową miskę?, aby nie było bezpośredniego kontaktu z wełną?

po 3: Czy w opisanym przeze mnie przypadku należy między regips ze stelażem, a wełną dawać folię paroprzepuszczalną??

Liczę na waszą pomoc

Pozdrawiam



1jezeli chodzi o halogeny mozna smialo montowac sa gotowe puszki(zastosuj glebokie),pytaj w hurtowniach elektrycznych! jezeli nie znajdziesz mozna tez sastosowac doniczki ceramiczne!
Zastosuj żarówki LED, nie nagrzewają się i żywotność ich jest długa nie wspominając o zapotrzebowaniu na energię, zazwyczaj pobór prądu jest na poziomie 1W

2 welna jest materialem niepalnym wiec bedzie zabezpieczeniem ogniowym np:stropu drewnianego

3 folia paroprzepuszczalna nie ma zadnego sensu!jezeli nad mieszkaniem jest strych nieuzytkowy zastosuj paroizolazje!
  • 3 lata temu...
Napisano
Cytat

Witam!

Temat podwieszanego sufitu był już wielokrotnie wałkowany, ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Mam następujący dylemat: mam zamiar w mieszkaniu podwiesić sufit za pomocą regipsów. Nad mieszkaniem jest strych w związku z czym ciepło mi tam ucieka, chciałbym między obecnym sufitem, a nowo podwieszonym umieścić wełnę mineralną, aby ocieplić mieszkanie. I tu rodzą się pytania.

Po 1: chciałbym zrobić również oświetlenie halogenowe w pokoju montując oprawki w podwieszonych regipsach, ale tu jest mały problem, bo wiem, że nad oprawką potrzebna jest wolna przestrzeń, żeby żarówki i styki się nie przegrzewały.

Po 2: Czy w razie jakiegoś zwarcia nie zapali mi się wełna? Może w takim razie od góry na regips i oprawki dać jakąś osłonę, np. metalową miskę?, aby nie było bezpośredniego kontaktu z wełną?

po 3: Czy w opisanym przeze mnie przypadku należy między regips ze stelażem, a wełną dawać folię paroprzepuszczalną??

Liczę na waszą pomoc

Pozdrawiam


zależy o ile chcesz obniżyć ten sufit i ile masz miejsca , gdyż spotkałem się z takim rozwiązaniem na pierwszym ruszcie drewnianym została ułożona wełna od spodu przymocowano folię z folią aluminiową a około 10 cm pod wykonano ruszt metalowy i przykręcono regipsy tak ze na całym suficie pod płytą była pustka powietrzna służąca do odbioru ciepła z halogenów. Zastanów się też nad zamianą halogenów na Ledy gdyż tak na chłopski rozum skoro mają mniejszą moc to zapewne mniej ciepła wypromieniowują, ale z tego co wiem to Ledy sufitowe również potrzebują pewnych odstępów.
Napisano
Cytat

Witam!

Temat podwieszanego sufitu był już wielokrotnie wałkowany, ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Mam następujący dylemat: mam zamiar w mieszkaniu podwiesić sufit za pomocą regipsów. Nad mieszkaniem jest strych w związku z czym ciepło mi tam ucieka, chciałbym między obecnym sufitem, a nowo podwieszonym umieścić wełnę mineralną, aby ocieplić mieszkanie. I tu rodzą się pytania.

Po 1: chciałbym zrobić również oświetlenie halogenowe w pokoju montując oprawki w podwieszonych regipsach, ale tu jest mały problem, bo wiem, że nad oprawką potrzebna jest wolna przestrzeń, żeby żarówki i styki się nie przegrzewały.

Po 2: Czy w razie jakiegoś zwarcia nie zapali mi się wełna? Może w takim razie od góry na regips i oprawki dać jakąś osłonę, np. metalową miskę?, aby nie było bezpośredniego kontaktu z wełną?

po 3: Czy w opisanym przeze mnie przypadku należy między regips ze stelażem, a wełną dawać folię paroprzepuszczalną??

Liczę na waszą pomoc

Pozdrawiam



Ad. 1
Jeżeli żarówki i styki nie powinny się przegrzewać, to rzeczywiście należy im zostawić nieco wolnej przestrzeni, bo otulenie ich wełną z całą pewnością utrudniłoby odprowadzanie ciepła i będzie sprzyjać przegrzewaniu.


Ad. 2
Wełna na pewno nie. Jednak gdyby nastąpił nadmierny wzrost temperatury, a w bezpośrednim otoczeniu znalazł się jakiś materiał palny, to w określonych warunkach mógłby się zapalić (papier, tworzywa sztuczne, folia). Znane są np. podobne przypadki tlenia izolacji celulozowych w kontakcie z przegrzanymi instalacjami, które po pewnym czasie doprowadzało do pożaru.

Ad. 3
Nie, na płycie gipsowo-kartonowej folia paroprzepuszczalna na pewno nie jest potrzebna. Najprawdopodobniej paroizolacyjna też nie (to może wynikać z przeznaczenie pomieszczeń, konstrukcji stropu, dachu powyżej). I uwaga, tworzywa sztuczne i folie są palne, patrz wyżej.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...