Skocz do zawartości

Punkt Rosy


Recommended Posts

Napisano
Witam.

Chcę ocieplić budynek styropianem, ale nie wiem jaką jego grubosć wybrać pod względem "punktu rosy".

Mury mają grubość 35 cm:
od strony zewnętrznej cegła szczelinówka (29 cm)
od strony wewnętrznej pełna "na wysoki kant" (6cm)

Czy istnieje na to jakiś wzór?
Czy może ktoś poprostu wie jaka grubość w takim przypadku będzie najlepsza?
Proszę o pomoc.
Napisano
Do sprawdzenia, czy w przekroju ściany nie nastąpi wykraplanie się pary wodnej, konieczne jest wykonanie wykresu prężności przy założonych warunkach wewnątrz i na zewnątrz pomieszczeń, co jest dość skomplikowane. Przy takiej konstrukcji ściany nie ma potrzeby wyznaczania tzw. punktu rosy, gdyż w planowanym układzie warstw z pewnością nie wystąpi wykraplanie pary, ze względu na stosunkowo słabą izolacyjność cieplną istniejącego muru. W praktyce przy ustalaniu grubości ocieplenia bierze się pod uwagę przede wszystkim wymagana przenikalność cieplną ściany, ale ze względów ekonomicznych nie powinno się układać warstwy cieńszej niż 8 - 10 cm.
Napisano
strefa komfortu cieplno - wilgotnościowego to 22-25 st C i wilgotność względna 35-65% patrząc na wykres Molliera punkty rosy są od +18 do +8 st.C Ponieważ ściana (jak wspomniała redakcja BD) do izolatorów ciepła nie należy to woda może Ci się wykraplać już na tynku wewnętrzynym pierwszych cegieł na fundamencie, który zimą ma temperaturę podobną do ziemi czyli koło zera. Jeżeli chcemy być pewni że do punktu rosy powietrze ciepłe i wilgotne nie dotrze to trzeba dać stelaż od środka wełnę , folię hydroizolacyjną (jak w dachu) i tynk płytowy g-k lub włókno-gips. Ułatwi to też sterowanie ogrzewaniem.
Napisano
witam
Szalanka, to dobże że chcesz ocieplić dom, ale rodzaj i grubość warstyw ociepleniwej powinnaś skonsultować z odpowiednim specjalistą, gdyż to nie tylko grubość ocieplenia, ale również rodzaj wyprawy na zewnątrz i wewnątrz ma znaczenie, jeżeli nic jeszcze nie zrobiłaś to lepiej zleć wykonanie analizy ściany (nie jest to duży koszt a będziesz mieć spokoiny sen).
I tak jak pisze redakcja punkt rosy nie ma tu znaczenia, w ścianie występuje prężność pary, więc jak ktoś ci mówi cokolwiek o punktach rosy to spuść go w kanał, bo gość nie ma pojęcia o czym mówi.
pozdrawiam
Napisano
Nawet jeżeli założyłbym że Pan "woltar" ma rację, (najlepiej to sprawdzić robiąc pomiary wilgotności ściany i styropianu w stojących domach, co zrobiłem) to napisałem o wilgoci wykraplającej się już na powierzchni wewnętrznej ściany, gdzie "prężność " Pana woltara nic nie zmienia. Aby woda się na styku ściana - fundament nie wykraplała musisz nagrzać fundanent do temperatury kilkunastu stopni, a co za tym idzie i ziemię pod domem, a to kosztuje.
Prosto pisząc Pan woltar radzi : nie izoluj zbyt dobrze bo wykropli się woda, lepiej trzymaj ściany i fundament w temperaturze wyższej od punktu rosy.
Możesz też zadzwonić do kierownika Instytutu Fizyki Ciepła ITB i po miłej rozmowie dowiesz się , że jednak wilgoć "wchodzi" W dachu też dajesz folię od srodka.
Popatrz na przekroje gdzie i jak się układa izolację na www.isover.pl i www.isover.se porównanie jest oczywiste. (przekroje z "se" są na mojej stronie www.nie-co.pl

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć! Robimy studencki projekt IoT „Inteligentna fotowoltaika” – system, który inteligentnie zwiększa autokonsumpcję energii z PV (bez magazynu), integruje różne urządzenia i pozwala łatwo ustawiać priorytety ich działania. Szukamy realnych potrzeb i opinii użytkowników PV, dlatego jeśli tylko macie czas to zachęcam do podzielenia się swoimi przemyśleniami/doświadczeniami w tej kwestii! Poniżej podrzucam sugestie pytań (oczywiście, nie trzeba odpowiadać na wszystkie, ale może któreś Was zainspiruje). Będziemy również wdzięczni za własne opinie, nie zahaczające o pytania poniżej   Sugestie pytań: Macie PV? Jaka moc i od kiedy? Jak teraz zarządzacie zużyciem (ręcznie / harmonogram / aplikacja / Home Assistant)? Największy problem z autokonsumpcją u Was to…? Jakie urządzenia warto automatycznie włączać przy nadwyżce (bojler, klima, EV, pralka/suszarka, inne)? Macie EV/ładowarkę? Jak ładujecie (godziny, moc, ograniczenia)? Jaka taryfa (G11/G12/G12w/dynamiczna) i czy wpływa na użycie? Wolelibyście sterowanie lokalne (bez chmury) czy chmurowe (zdalny dostęp)? Jakie priorytety urządzeń ustawilibyście i dlaczego? Jakie dane/wykresy są kluczowe (dzienne/tygodniowe, prognoza, alerty)? Jakie powiadomienia byłyby przydatne (SMS/push/e-mail i kiedy)? Jaka złożoność konfiguracji jest OK? (plug&play / proste reguły / zaawansowane scenariusze) Orientacyjny budżet na takie rozwiązanie? Chęć testów wczesnej wersji i feedback? (tak/nie, kontakt)   Z góry dzięki za każdą wskazówkę i pomysły!  
    • W lokalach mieszkalnych – wentylacja mechaniczna wywiewna zbiorcza Brookvent BTP-EC lub Harman Sensovent Roof kratki stałego przepływu Brookvent lub podobne, praca ciągła, W lokalach mieszkalnych i usługowych nawiewniki okienne lokalizacja według wymagań projektowych. Jeszcze ustalę jak z tym podłączeniem okapu, czy istnieje. Może przeprowadzić jak ten żółty też. I tam wentylator, żeby czasem trochę przyspieszyć wymianę powietrza.  
    • I wieczorkiem nad brzegiem morza zagra cos morskiego…..w ulewie hahaha Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    • bobiczek - i tym razem zabierze z sobą normalną, zdrową, czarną (murzyńską) 🎸 gitarę.
    • Pianka była przy ramie, tylko została trochę wydłubana w głąb ten 1cm by można było zaaplikować akryl albo silikon właśnie. Poprzednio jeszcze tynk był na niej to w ogóle pękało i nie miało sensu, stąd wydłubanie pod aplikacje. Tak więc ostatecznie silikon, czy akryl? Bo czasu nie cofne i taśmy już chyba się nie zamontuje przynajmniej od wewnątrz? Gdzieniegdzie tam w trzech miejscach 1,5cm szczelinka, ale powinno pokryć? No i z taśmami to chyba drozszy ciepły montaż? Jako tako sa w pomieszczeniu te 22-24 stopnie tylko przy styku z murem czuć lekki chłód, dlatego po zamknięciu tej szczeliny powinno zniknąć? 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...