Skocz do zawartości

Dom w technologii Izodom


Gość

Recommended Posts

Napisano
Mam kilka dylematów i pytań związanych z projektem domu w technologii Izodomu (styropian zalewany betonem). Czy ktoś mieszka w domu zbudowanym w takiej technologii?

1. Według projektu fundament, którego grubość wynosi 40 cm, wykonano z betonu, a na nim ustawiono centralnie styropianowe pustaki o gr. 25 cm. Powstały dwie odsadzki (wewnętrzna i zewnętrzna) po 7 cm. wewnętrzna to nie problem, ale zewnętrzna to piękny mostek termiczny. Myślę, że ciężko to ocieplić, bo należałoby zrobić „schodek”.

2. Myślę, że tradycyjna wentylacja w domu z tego materiału to za mało, nie pomaga również mikrowentylacja okien – ten materiał wymaga dobrej wentylacji mechanicznej.

3. Kolejny problem tego systemu to znikoma izolacyjność akustyczna. W ciągu dnia to raczej nie przeszkadza, ale w nocy pewnie słychać wszystko, co się dzieje na zewnątrz budynku.

Pozdrawiam
Napisano
Sa dwa podejscia albo potraktowanie styropianu jako rdzenia i obłożenie go innym materiałem typu cegła lub stosowanie systemu montażowego przewidzianego specjalnie "na tę okazję".

Proponuję nawiązać kontakt z użytkownikami takich domów i myślę, że wówczas 99% znaków zapytania uda się wyjaśnić.
Napisano
Technologia budowy ścian z użyciem kształtek styropianowych nie wymaga tak szerokiego fundamentowania jak to określono w projekcie i z powodzeniem wystarczy ścian fundamentowa grubości 25 cm z odpowiednio szeroką ławą. Ścianę ta można zbudować również w tej samej technologii, co zapewni dobrą izolację cieplną od gruntu. Problem wentylacji takich domów niczym nie różni się od budynków stawianych w innych technologiach - przez żadne rodzaje ścian nie przenika powietrze a intensywność wentylacji zależy przede wszystkim od ilości wytwarzanej podczas użytkowania pary wodnej. Również własności akustyczne ściany stawianej w tej technologii nie odbiegają i większości innych rozwiązań, gdyż betonowy rdzeń o dużej masie powierzchniowej dobrze pochłania dźwięki. Jednak podstawowym problemem tej technologii jest sposób wykończenia ścian od środka. Nałożenie tynku na styropianie nie zapewnia dostatecznej nośności dla zawieszenia czegokolwiek na ścianie, a okładzina z płyt gipsowo-kartonowych też nie może być mocno obciążana.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Zbudowałem dom ze styropianu w roku 2000. Mieszka się świetnie.
Co uwag na temat obciążania ścian - po przyklejeniu płyt klejem gipsowym, spokojnie można wieszać małe szafki na kołkach do GK. Ciężkie szafki kuchenne wymagają kołków rozporowych o długości nie mniej niż 10 cm (muszą przejść przez styropian do betonu). Ja powiesiłem bez problemu bojler 150l na metalowych kołkach. W systemie tradycyjnym użyłbym takich samych.

Co do wentylacji to nie ma żadnego problemu. Sąsiad ma dom z Ytonga i plastikowe okna. On ma problem, ja nie. Niech Wam nikt nie wmówi, że przez ścianę dom oddycha. Policzcie ile metrów powietrza trzeba wymienić. Nawet przez ściankę dzialową z cegły tyle się nie da przepuścić.

OWSZEM, JEST PROBLEM Z AKUSTYKĄ !
Ściany zewnętrzne pokryłem siatką i klejem - wystarczy podrapać ścianę i w środku wszystko słychać. Co do chałasów z ulicy to jest tak jak z normalną ścianą - można krzyczeć na zewnątrz "Włącz mi światło !!!" a żona i tak nie usłyszy. Akustyka bardziej zależy od okien. Drugim problemem jest odgłos ściany wewnętrznej. Jak się śpi przy ścianie i stuknie się w nią palcami to jest głośno (w nocy).

To jednak niewielkie problemy w porównaniu z zaletami. Dom jest na prawdę ciepły. Ogrzewam się samym kominkiem, mrozy mi nie straszne. Sciany nie nasiąkają - mieszkam na pomorzu, wiatry powodują, że jesienią deszcz pada poziomo - prosto na ścianę. Wszystko spływa, nasiąka jedynie klej na siatce (nie mam jeszcze tynku akrylowego).

Pozdrawiam
PM
marketpm@wp.pl
Napisano
Wszystko pięknie, tylko czy ten sytem się opłaca. Ile kosztowało Cię wybudowanie domu w stanie surowym (jakie są wymiary tego domu)?

Czemu kłopoty z wentylacją sąsiada zwalasz na system Ytonga (tu zakładam oczywiście że Edward też nie ma racji, bojąc się o wentylację ścian ze Izodomu)? Przecież kłopoty z wentylacja wynikają raczej z rodzaju ocieplenia, wybranego tynku, farb itp.
Napisano
Witam
Rodzaj wyprawy ściany w dzisiejszych czasach nie wpływa na wętylację. Wentylacja ma za zadanie wymienić odpowiednią ilość powietrza w domu oraz usunąć wraz z powietrzem parę wodną i na tym koniec.
Rodzaj wyprawy ściany natomiast ma wpływ na wykraplanie się pary wodnej w ścianie, ale jest to osobne zagadnienie nie zalezne od wentyulacji.
Oczywiście same procesy są ze sobą powiązane, bo jak będzie zła wętylacja to się para wodna wykropli w ścianach, ale przy doboże wentylacji wpływ rodzaju ścian na wentylacje jest znikomy od 0 - 4% w zależności od ściany, jak również podczas doboru wyprawy zawsze jest założenie, że wentylacja jest sprawna.
Czyli jak ktoś ma problemy to znaczy że coś jest żle dobrane, albo zła wyprawa wtedy ma wilgoć w ścianach, albo za słaba wentylacja wtedy również ma wilgoć w ścianach, ale i jednocześnie i dużą wilgoć w powietrzu oraz dużą ilość CO2, albo ma złe jedno i drugie i zostaje mu siąść i płakać, a jak się wypłacze to zabrać się za remont.
pozdrawiam
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

1. Według projektu fundament, którego grubość wynosi 40 cm, wykonano z betonu, a na nim ustawiono centralnie styropianowe pustaki o gr. 25 cm. Powstały dwie odsadzki (wewnętrzna i zewnętrzna) po 7 cm. wewnętrzna to nie problem, ale zewnętrzna to piękny mostek termiczny. Myślę, że ciężko to ocieplić, bo należałoby zrobić „schodek”.



chyba i tak musisz ocieplić posadzkę układając - więc ca za różnica jakie są fundamenty (zakładam, że ścinę fundamentową masz ocieploną). Przez fundamenty najwyżej wejdzie ci trochę "zimna" w trzpienie żelbetowe - ale one mają styropian dookoła- więc chyba nie ma problemu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Podobno nawet faza księżyca miała znaczenie, ale jakie, to sam z ciekawości chciałbym się dowiedzieć. Nasze krokwie są z poszczególnych klocków, czyli nie tak jak teraz, że tnie się z jednego grubego na kilka krokwi, tylko nasze są po prostu cienkie z oflisem, są takie co mają niewięcej niż 10cm średnicy, a mimo to dachówkę betonową przez jakieś 60 lat utrzymały. Po zamontowaniu okna dachowego musiałem podciąć dosłownie 1-2cm na długość pół metra, bo płyta GK by nie weszła. I tak sobie myślę, 5 minut roboty. Cieliśmy te 3 krokwie chyba z 3 godziny i jeden łańcuch musieliśmy wymienić na świeżo zaostrzony, bo nie brał już w ogóle. Te krokwie dokończyły mi tą piłę, która za swojego żywota ścięła chyba z 50 kubików. Sprzęgło się rozleciało. Poskładałem, ale na następny raz przy gałęziach już był amen. Jak teraz wkręcałem haki pod płyty, to wkrętarkę trzeba było mocno trzymać. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Na marginesie wspomnę, że kiedyś drzewo na budowę było ścinane wyłącznie w zimie, inaczej mówiąc w okresie kiedy ustawało krążenie soków wewnątrz drzewa. I tylko takie drewno było używane. Oczywiście, dzisiaj tej zasady nikt nie przestrzega, ale jeśli ktoś będzie to czytał i przygotowywał się do budowy, to polecam o tym pamiętać. Stolarze i cieśle mówili, ze drewno zimowe ma lepszą jakość niż to z okresu wegetacji. 
    • Ścięte drzewa z lasu doczekały się swojej kolejki w tartaku. Przyszła pora na ich obróbkę i transport na budowę. Drzewo jest dość świeże, mokre i ciężkie więc trzeba je przygotować i równo ułożyć na działce. Poświęciliśmy temu prawie tydzień czasu. Korowania było co nie miara - zobaczcie sami!  
    • Daj więcej izolacji pod rurkami podłogówki, a jeśli nie ma możliwości - zaizoluj strop od dołu... przynajmniej pod samą łazienką... Są takie możliwości...   Dołóż na zewnątrz z 15 cm styropianu - przynajmniej w okolicach łazienki, jak nie masz funduszy na całą ścianę...   Jak zrobisz rurki co 10 cm - będzie      Pomyśl, dlaczego tak wychodzi...   Tam jest chyba jednym z parametrów moc grzewcza podłogówki - BARDZO istotny parametr...      
    • Zeby dobrze grzalo . Lazienka jest nad nie ogrzewana piwnica, jedna ze scian od strony zachodniej z ktorej zawsze wieje. Te kalkulatory obliczaja ile rurek jest potrzebne na wskazana powierzchnie czy ile wejdzie przy okreslonym rozstawie ??? Pytam bo kiedy wybiore rozstaw 10 cm to mam wynik 18 m rurek natomiat przy rozstawie 15 cm mam wynik 13 m rurek.   Bede mial 1 petle zasilana z ogrzewania miejskiego na zaworze RLT. Zamiast kaloryfera Co mam wpisac w polu ??    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...