Skocz do zawartości

ogrzewanie podłogowe pod panelami


Hrabia

Recommended Posts

Napisano
icon_biggrin.gif

Można, tylko należy, je przykleić do wylewki tak jak zwykły parkiet, aby wyeliminować powietrze, które w tym przypadku stanowiłoby dodatkowy izolator.
Napisano
Posadzki drewniane można układać na podłogach z ogrzewaniem podłogowym, z tym że w projekcie należy uwzględnić zmniejszoną przenikalność cieplną pokrycia, a więc wymaga to gęstszego rozmieszczenia rur grzewczych. Przed ułożeniem posadzki konieczne jest bardzo staranne wysuszenie podkładu a rozruch instalacji powinien odbywać się etapami, co polega na zwiększaniu temperatury podłogi o ok. 2 st C w kolejnych dniach. W przypadku posadzki z paneli laminowanych muszą one posiadać dopuszczenie przez producenta do takiego stosowania i układa się je na izolacji z folii paroszczelnej oraz warstwie wyrównującej z tektury falistej. Natomiast panele warstwowe z drewna można kleić bezpośrednio do podłoża.
Napisano
Zgadzam się z opinią Redakcji, poza warunkiem: „układa się je na izolacji z folii paroszczelnej oraz warstwie wyrównującej z tektury falistej.” .Wprowadzenie tektury falistej, a wraz z nią szczeliny powietrznej spowoduje zwiększenie warstwy izolacyjnej dla przenikającego przez nią ciepła. Proszę Redakcję o dodatkową odpowiedź w tej sprawie.
icon_confused.gif
Mam również pytanie odnośnie rozruchu. Czy takie stopniowe zwiększanie temperatury podłogi należy wykonać tylko przy pierwszym rozruchu, czy w przypadku rozpoczęcia każdego sezonu grzewczego? Czy taką podłogę należy grzać w miarę jednostajnie, czy można je programować w określonych godzinach?
Napisano
Panele laminowane układane są w formie tzw. posadzki pływającej i wymagają podkładu wyrównującego podłoże właśnie w postaci tektury lub pianki. Przy ogr4zewaniu podłogowym lepszym materiałem jest tektura, gdyż jej izolacyjność cieplna jest niewielka ze względu na możliwość konwekcji powietrza zawartego w pofalowaniu co w praktyce nie wpływa na pogorsze3nie przenikania ciepła przez podkład. Etapowy rozruch instalacji prowadzi sie przede wszystkim przy pierwszym uruchamianiu instalacji ogrzewania podłogowego, co pozwala na powolne usunięcie resztek wilgoci zawartej w betonie podkładowym, a więc zmniejsza ryzyko zawilgocenia posadzki drewnianej. Taki sposób uruchamiania warto również przeprowadzać na początku sezonu grzewczego lub w przypadku np, zalania podłogi. W czasie użytkowania ogrzewania można dowolnie programować temperaturę podłogi, ale nie powinno wyłączać się ogrzewania na dłuższy czas, co może spowodować znaczne wyziębienie podkładu podłogowego (zwłaszcza w podłodze na gruncie) i kondensowanie pary wodnej.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...