Skocz do zawartości

Ocena kosztorysu - Dom z płaskim dachem


Recommended Posts

Witam,

Chciałbym prosić o wycenę budowy domu z poniższego projektu.

http://www.wybieramydom.pl/projekty_domow/14672-zx63.html

Na stronie jest kosztorys szacunkowy do pobrania. (Dodałem też w załączniku gdyby ktoś nie był zarejestrowany na z500)
Czy szacunkowa kwota 240 tys. zł podana przy projekcie jest realna?

Chciałbym wybudować ten dom metodą gospodarczą. Teść jest kierownikiem budowy więc potrzebna nam będzie tylko ekipa i postaramy się wykończeniówke zrobić sami w miarę możliwości.
Działka już jest, 1600m2.
Interesuje mnie cena samej budowy domu, pomijając przyłącza i zagospodarowanie terenu.

Dodam, że miejsce budowy to Nadarzyn (okolice Pruszkowa).

Z góry dziękuję.
Pozdrawiam Edytowano przez mat_91 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Dziękuję bardzo za odpowiedź.

Czy ta cena to jak wspomniano w projekcie stanu "pod klucz"?
Chodzi mi o to, że większość domów o podobnym metrażu kosztuje trochę więcej więc chciałbym zapytać jak Pan myśli skąd taka atrakcyjna cena? Prosta bryła? Płaski dach?

Dziękuję
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Dziękuję bardzo za odpowiedź.

Czy ta cena to jak wspomniano w projekcie stanu "pod klucz"?
Chodzi mi o to, że większość domów o podobnym metrażu kosztuje trochę więcej więc chciałbym zapytać jak Pan myśli skąd taka atrakcyjna cena? Prosta bryła? Płaski dach?

Dziękuję


Dla mnie jest to kwota bez wykończenia czyli jeszcze trochę będzie tam do zrobienia bo i tarasów nie ma i podjazdów i malowania pewnie i bez wyposażenia.
Dla mnie jest to kwota całkowicie adekwatna do metrażu,prosta bryła też swoje robi i brak skosów przede wszystkim czyli nie ma niewykorzystanego miejsca za które trzeba płacić i dlatego domy z poddaszem użytkowym będą zawsze droższe w budowie właśnie przez to bo żeby uzyskać pow.użytkową 105m2 trzeba wybudować dom o ok.30m2 większy.
A że realna kwota do metrażu to podam swój przykład,dom wybudowany znacznie ponad standard z projektu gotowego,również systemem gospodarczym o pow.użytkowej 118m2 wyniósł mnie do wprowadzenia się,z tarasami,podjazdami,wyposażeniem 308tys.zł

W tej cenie były również kosztowne zabezpieczenia na szkody górnicze bo gdyby ich nie było byłoby taniej o ok.20tys.zł.
Link do komentarza
Cytat

Dla mnie jest to kwota bez wykończenia czyli jeszcze trochę będzie tam do zrobienia bo i tarasów nie ma i podjazdów i malowania pewnie i bez wyposażenia.
Dla mnie jest to kwota całkowicie adekwatna do metrażu,prosta bryła też swoje robi i brak skosów przede wszystkim czyli nie ma niewykorzystanego miejsca za które trzeba płacić i dlatego domy z poddaszem użytkowym będą zawsze droższe w budowie właśnie przez to bo żeby uzyskać pow.użytkową 105m2 trzeba wybudować dom o ok.30m2 większy.
A że realna kwota do metrażu to podam swój przykład,dom wybudowany znacznie ponad standard z projektu gotowego,również systemem gospodarczym o pow.użytkowej 118m2 wyniósł mnie do wprowadzenia się,z tarasami,podjazdami,wyposażeniem 308tys.zł

W tej cenie były również kosztowne zabezpieczenia na szkody górnicze bo gdyby ich nie było byłoby taniej o ok.20tys.zł.



Dziękuję bardzo z odp.
Czyli mniej więcej mogę szacować, że postawie ten dom za ok 250 tys + wykończeniówka wew., tarasy, podjazdy, ogordzenie w większości samemu to ok 50 tys. W 300 tys. do wprowadzenia powinno wystarczyć?

Bo domyślam się, że metodą zleconą cały dom + wykończenie, tarasy, podjazdy, ogrodzenia to w 300 tys. się nie zmieszcze?
Link do komentarza
Gość arturo72
Masz szczegółowy kosztorys,jak nie masz to masz w projekcie zestawienie materiałów do budowy czyli bierzesz długopis do ręki i liczysz co,ile i za ile i gdzie,następnie rzucasz zapytanie do firm o robociznę łącznie z wykazaniem z jakich materiałów chcesz budować i w jakich cenach są osiągalne i czekasz na oferty i porównujesz jedynie koszt robocizny bo koszt materiałów znasz.


Firmy budujące pod klucz bazują na niewiedzy inwestorów i stąd naciągają na cenach materiałów lub pakują drogie badziewie bo wszak robocizna i zakres prac dla każdej firmy powinna być taka sama czyli to dzięki totalnej ignorancji inwestora takie firmy budują drogo.


W 300tys.zł powinieneś się zmieścić do wprowadzenia się z całkowicie wykończonym domem ale jak się nim zainteresujesz icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Masz szczegółowy kosztorys,jak nie masz to masz w projekcie zestawienie materiałów do budowy czyli bierzesz długopis do ręki i liczysz co,ile i za ile i gdzie,następnie rzucasz zapytanie do firm o robociznę łącznie z wykazaniem z jakich materiałów chcesz budować i w jakich cenach są osiągalne i czekasz na oferty i porównujesz jedynie koszt robocizny bo koszt materiałów znasz.


Firmy budujące pod klucz bazują na niewiedzy inwestorów i stąd naciągają na cenach materiałów lub pakują drogie badziewie bo wszak robocizna i zakres prac dla każdej firmy powinna być taka sama czyli to dzięki totalnej ignorancji inwestora takie firmy budują drogo.


W 300tys.zł powinieneś się zmieścić do wprowadzenia się z całkowicie wykończonym domem ale jak się nim zainteresujesz icon_smile.gif



Świetnie. Dziękuję bardzo za całą informację i pomoc!
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Jeszcze jedno pytanie. Czy usunięcie jednego z pomieszczeń na piętrze na rzecz pustki nad salonem podwyższa koszty?


Nie sądzę,w moim przekonaniu obniża koszty bo mniejszy strop i oszczędność na instalacji.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...