Skocz do zawartości

Ocena kosztorysu - Dom z płaskim dachem


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam,

Chciałbym prosić o wycenę budowy domu z poniższego projektu.

http://www.wybieramydom.pl/projekty_domow/14672-zx63.html

Na stronie jest kosztorys szacunkowy do pobrania. (Dodałem też w załączniku gdyby ktoś nie był zarejestrowany na z500)
Czy szacunkowa kwota 240 tys. zł podana przy projekcie jest realna?

Chciałbym wybudować ten dom metodą gospodarczą. Teść jest kierownikiem budowy więc potrzebna nam będzie tylko ekipa i postaramy się wykończeniówke zrobić sami w miarę możliwości.
Działka już jest, 1600m2.
Interesuje mnie cena samej budowy domu, pomijając przyłącza i zagospodarowanie terenu.

Dodam, że miejsce budowy to Nadarzyn (okolice Pruszkowa).

Z góry dziękuję.
Pozdrawiam Edytowano przez mat_91 (zobacz historię edycji)
Gość arturo72
Napisano
Cena jak najbardziej realna.
Napisano
Dziękuję bardzo za odpowiedź.

Czy ta cena to jak wspomniano w projekcie stanu "pod klucz"?
Chodzi mi o to, że większość domów o podobnym metrażu kosztuje trochę więcej więc chciałbym zapytać jak Pan myśli skąd taka atrakcyjna cena? Prosta bryła? Płaski dach?

Dziękuję
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Dziękuję bardzo za odpowiedź.

Czy ta cena to jak wspomniano w projekcie stanu "pod klucz"?
Chodzi mi o to, że większość domów o podobnym metrażu kosztuje trochę więcej więc chciałbym zapytać jak Pan myśli skąd taka atrakcyjna cena? Prosta bryła? Płaski dach?

Dziękuję


Dla mnie jest to kwota bez wykończenia czyli jeszcze trochę będzie tam do zrobienia bo i tarasów nie ma i podjazdów i malowania pewnie i bez wyposażenia.
Dla mnie jest to kwota całkowicie adekwatna do metrażu,prosta bryła też swoje robi i brak skosów przede wszystkim czyli nie ma niewykorzystanego miejsca za które trzeba płacić i dlatego domy z poddaszem użytkowym będą zawsze droższe w budowie właśnie przez to bo żeby uzyskać pow.użytkową 105m2 trzeba wybudować dom o ok.30m2 większy.
A że realna kwota do metrażu to podam swój przykład,dom wybudowany znacznie ponad standard z projektu gotowego,również systemem gospodarczym o pow.użytkowej 118m2 wyniósł mnie do wprowadzenia się,z tarasami,podjazdami,wyposażeniem 308tys.zł

W tej cenie były również kosztowne zabezpieczenia na szkody górnicze bo gdyby ich nie było byłoby taniej o ok.20tys.zł.
Napisano
Cytat

Dla mnie jest to kwota bez wykończenia czyli jeszcze trochę będzie tam do zrobienia bo i tarasów nie ma i podjazdów i malowania pewnie i bez wyposażenia.
Dla mnie jest to kwota całkowicie adekwatna do metrażu,prosta bryła też swoje robi i brak skosów przede wszystkim czyli nie ma niewykorzystanego miejsca za które trzeba płacić i dlatego domy z poddaszem użytkowym będą zawsze droższe w budowie właśnie przez to bo żeby uzyskać pow.użytkową 105m2 trzeba wybudować dom o ok.30m2 większy.
A że realna kwota do metrażu to podam swój przykład,dom wybudowany znacznie ponad standard z projektu gotowego,również systemem gospodarczym o pow.użytkowej 118m2 wyniósł mnie do wprowadzenia się,z tarasami,podjazdami,wyposażeniem 308tys.zł

W tej cenie były również kosztowne zabezpieczenia na szkody górnicze bo gdyby ich nie było byłoby taniej o ok.20tys.zł.



Dziękuję bardzo z odp.
Czyli mniej więcej mogę szacować, że postawie ten dom za ok 250 tys + wykończeniówka wew., tarasy, podjazdy, ogordzenie w większości samemu to ok 50 tys. W 300 tys. do wprowadzenia powinno wystarczyć?

Bo domyślam się, że metodą zleconą cały dom + wykończenie, tarasy, podjazdy, ogrodzenia to w 300 tys. się nie zmieszcze?
Gość arturo72
Napisano
Masz szczegółowy kosztorys,jak nie masz to masz w projekcie zestawienie materiałów do budowy czyli bierzesz długopis do ręki i liczysz co,ile i za ile i gdzie,następnie rzucasz zapytanie do firm o robociznę łącznie z wykazaniem z jakich materiałów chcesz budować i w jakich cenach są osiągalne i czekasz na oferty i porównujesz jedynie koszt robocizny bo koszt materiałów znasz.


Firmy budujące pod klucz bazują na niewiedzy inwestorów i stąd naciągają na cenach materiałów lub pakują drogie badziewie bo wszak robocizna i zakres prac dla każdej firmy powinna być taka sama czyli to dzięki totalnej ignorancji inwestora takie firmy budują drogo.


W 300tys.zł powinieneś się zmieścić do wprowadzenia się z całkowicie wykończonym domem ale jak się nim zainteresujesz icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Masz szczegółowy kosztorys,jak nie masz to masz w projekcie zestawienie materiałów do budowy czyli bierzesz długopis do ręki i liczysz co,ile i za ile i gdzie,następnie rzucasz zapytanie do firm o robociznę łącznie z wykazaniem z jakich materiałów chcesz budować i w jakich cenach są osiągalne i czekasz na oferty i porównujesz jedynie koszt robocizny bo koszt materiałów znasz.


Firmy budujące pod klucz bazują na niewiedzy inwestorów i stąd naciągają na cenach materiałów lub pakują drogie badziewie bo wszak robocizna i zakres prac dla każdej firmy powinna być taka sama czyli to dzięki totalnej ignorancji inwestora takie firmy budują drogo.


W 300tys.zł powinieneś się zmieścić do wprowadzenia się z całkowicie wykończonym domem ale jak się nim zainteresujesz icon_smile.gif



Świetnie. Dziękuję bardzo za całą informację i pomoc!
Napisano (edytowany)
Cytat

Świetnie. Dziękuję bardzo za całą informację i pomoc!



Jeszcze jedno pytanie. Czy usunięcie jednego z pomieszczeń na piętrze na rzecz pustki nad salonem podwyższa koszty? Edytowano przez mat_91 (zobacz historię edycji)
Gość arturo72
Napisano
Cytat

Jeszcze jedno pytanie. Czy usunięcie jednego z pomieszczeń na piętrze na rzecz pustki nad salonem podwyższa koszty?


Nie sądzę,w moim przekonaniu obniża koszty bo mniejszy strop i oszczędność na instalacji.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
    • Docinamy na wymiar otwory drzwiowe oraz okienne. Murowany słup na tarasie oraz przed wejściem również doczekał się wymiarów projektowych :) Używamy piły szablastej Dewalt DCS382N  
    • Temat wraca. Niczego w nocy nie znajduję. Tym razem popryskane Mospilanem młode liście gdy ruszyła wegetacja. Niestety. Myślałem że znalazłem winnych, ale Google podpowiada że to larwy biedronki.               A te prócz mszyc,  nie żrą roślin. Kurcze....
    • Skąd taki pomysł? Bo kamień polny może ciekawie wyglądać, ale w zimie jest śliski (po deszczu też jak jest zakurzony). Żebyś słupków nie musiał prostować. Ja bym w kamień nie wchodził.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...