Gość Guest_Łukasz_* Napisano 3 lipca 2006 Udostępnij #1 Napisano 3 lipca 2006 Witam.Proszę o informację jakich materiałów mogę użyć do ocieplenia ścian frontowych wewnątrz pomieszczenia. Z poważaniem. Link do komentarza
Gość Gość Napisano 3 lipca 2006 Udostępnij #2 Napisano 3 lipca 2006 Najwięcej informacji znajdziesz w Xella. Multipor czy fremacell. Stelaż wełna folia tynk. Link do komentarza
Redakcja Napisano 3 lipca 2006 Udostępnij #3 Napisano 3 lipca 2006 Polecamy artykuł pt. Ocieplanie ścian, w całości zamieszczony pod adresem https://budujemydom.pl/stan-surowy/termoizolacja/a/795-czym-i-kiedy-ocieplac-sciany-zewnetrznePoniżej znajduje się fragment tego artykułu: Metoda ocieplania ścian od wewnątrzUkładanie izolacji termicznej od środka domu to ostateczność. I najczęściej polega to na wybudowaniu wewnątrz budynku dodatkowych ścian szkieletowych, prawie takich jak w kanadyjczyku lub, jak w metodzie lekkiej-suchej. Ramy wykonuje się z listew drewnianych. Systemowych profili blaszanych (od ścianek działowych) nie powinno się stosować, ponieważ tworzyłyby mostki termiczne. Przestrzenie pomiędzy słupkami (listwami rusztu) wypełnia się materiałem termoizolacyjnym – najczęściej wełną mineralną lub włóknami celulozy. Od strony ściany mocuje się izolację wiatrochronną, a od środka pomieszczeń paroizolację, listwy dystansowe i okładzinę wewnętrzną z płyt gipsowo-kartonowych, paneli ściennych, desek boazeryjnych itp.W budynkach ze ścianami o dobrej paroprzepuszczalności, czyli wykonanych z drewna, gliny czy muru pruskiego, tę dodatkową ściankę wewnętrzną należy ustawić w odległości 2-3 cm od właściwej przegrody. Utworzona w ten sposób szczelina powietrzna powinna być wentylowana. Jej zadaniem jest niedopuszczenie do zawilgocenia termoizolacji oraz zapewnienie naturalnych, w miarę stałych, warunków cieplno-wilgotnościowych ścianie zewnętrznej.W budynkach ze ścianami o niskiej paroprzepuszczalności, np. murowanych z kamieni albo obłożonych cegłą klinkierową, można nie stosować szczeliny wentylacyjnej. Wtedy wystarczy dostawić zwykłą ściankę gipsowo-kartonową (może być na profilach blaszanych). Trzeba jednak pamiętać o zabezpieczeniu termoizolacji przed parą wodną znajdującą się w pomieszczeniach. Konieczne jest zatem ułożenie szczelnej paroizolacji oraz zadbanie o właściwą wentylację pomieszczeń.Na co zwrócić uwagę?Podczas ocieplania ścian starych domów najważniejsze jest zapewnienie ciągłości termoizolacji na połączeniach z innymi elementami budynku. Chodzi tu oczywiście o ściany fundamentowe lub piwniczne, podłogi na gruncie, stropy nad ostatnią kondygnacją czy dachy, jak również o właściwe wykonanie ocieplenia wokół otworów okiennych i drzwiowych. Jest to dość łatwe i niejako naturalne przy układaniu izolacji na zewnątrz budynku. Natomiast przy ocieplaniu domu od środka, właściwe rozwiązania zależą od wielu czynników i dlatego, za każdym razem powinny być opracowane indywidualnie. Najlepiej, żeby wszystkie detale były rozrysowane przez projektanta. W przeciwnym razie bardzo łatwo o błąd, który oznacza powstanie mostków termicznych. Jeśli będą to mostki liniowe np. na styku ze ścianą fundamentową, czy stropem to może się okazać, że cały wysiłek organizacyjny i finansowy, włożony w ocieplenie ścian, nie przyniesie spodziewanych rezultatów. Temperatura w pomieszczeniach zapewne nieco wzrośnie, ale jednocześnie w miejscach mostków termicznych może wykraplać się woda, powodując zawilgocenie ścian i termoizolacji. Link do komentarza
Gość T. Brzęczkowski Napisano 3 lipca 2006 Udostępnij #4 Napisano 3 lipca 2006 Dlaczego ekspert twierdzi,że w domach izolowanych PRAWIDŁOWO czyli od środka , ważne jest cytat" oraz zadbanie o właściwą wentylację pomieszczeń" czy w domach ocieplanych wentylacja jest mniej Ważna!!!!Mostki termiczne!!! Toż to już jest parodia. Przecież w szkielecie udaje się pozbyć mostków termicznych przy oknach i drzwiach!!! To czemu to ma być trudne w domach izolowanych. A jak ekspert widzi pozbycie się mostka termicznego między izolacją termiczną poziomą w podłodze i pionową w ścianie!!! przy ociepleniu z zewnątrz. Czy fundament nie odprowadzi ciepła pod dom? Czy pierwsza warstwa ściany nie będzie miała temperatury fundamentu?? Link do komentarza
Gość Gość Napisano 3 lipca 2006 Udostępnij #5 Napisano 3 lipca 2006 Czy dyrektywy UE ekpertowi są obce (BBR 2006) gdyby tak to podajęU ściany i podłogi <0.1W/m2xC Udachu <0.08W/m2xC Link do komentarza
Gość Gość Napisano 16 lipca 2006 Udostępnij #6 Napisano 16 lipca 2006 dom murowany można ocieplić od środka przyklejając do ściany płyty z wełny mineralnej lub ze styropianu podobnie jak to robimy od zewnątrz, przy prawidłowo działającej wentylacji ewszystko będzie O.K. Link do komentarza
Gość Guest_T. Brzęczkowski_* Napisano 17 lipca 2006 Udostępnij #7 Napisano 17 lipca 2006 Nie załatwi!!! Wentylacja ma zapewnić komfort i nie powinna byc zbyt silna. A tylko przy zbyt suchym powietrzu wykraplanie "przeniesie" się za ścianę. Zawsze nalezy dać hydroizolacje. Link do komentarza
Jacek K. Napisano 17 lipca 2006 Udostępnij #8 Napisano 17 lipca 2006 Architekt dała propozycję: dać pierwszą warstwę ścian zewn. z Ytongu 20cm, a powyżej pustaki ceramiczne (MAX albo U) 18,8 cm. Ma to sens? Zdjęcia termograficzne z przykładowych domów pokazują, że taka ściana ma równomierną temperaturę również przy podłodze.Boję się zawilgocenia Ytongu - dom bez piwnicy. Link do komentarza
Gość T. Brzęczkowski Napisano 17 lipca 2006 Udostępnij #9 Napisano 17 lipca 2006 Nie ma co się bać, to jest pewne. Natomiast co do zdjęć, kilka pytań : Przy jakiej temperaturza na zewnątrz i wewnątrz były robione. Czy równa temperatura dotyczyła wewnętrznej czy zawnętrznej powierzchni ściany i jaka to była temperatura (ile stC)? Link do komentarza
Jacek K. Napisano 17 lipca 2006 Udostępnij #10 Napisano 17 lipca 2006 Proszę zerknąć na:http://www.passivhaustagung.de/englisch/Pa...al_brigdes.htmlZdjęcie widziałem też na innej stronie, ale teraz nie znajdę jej. Nie znam bliższych danych.Czy Niemcy zawilgacają swoje domy? Domy pasywne nie straciły swoich własności izolacyjnych w ciągu 10 lat użytkowania. Link do komentarza
m_golba Napisano 23 marca 2009 Udostępnij #11 Napisano 23 marca 2009 Cytat Architekt dała propozycję: dać pierwszą warstwę ścian zewn. z Ytongu 20cm, a powyżej pustaki ceramiczne (MAX albo U) 18,8 cm. Ma to sens? Zdjęcia termograficzne z przykładowych domów pokazują, że taka ściana ma równomierną temperaturę również przy podłodze.Boję się zawilgocenia Ytongu - dom bez piwnicy. Nie ma czego, w przypadku Ytonga wystarczy zadbać po prostu o izolację przeciwwilgociową na fundamentach, np. z papy, zapewniając tym samym ochronę murów przed podciąganiem wilgoci. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się