Skocz do zawartości

Jaki grzejnik dobrać


savx

Recommended Posts

Witam.Chciałbym wymienić grzejniki i instalację C.O ale nie bardzo wiem jak dobrać moc.Dom przez 15lat był nieogrzewany(nikt nie mieszkał)choć okna i drzwi były całe.Już trzecią zimę marzniemy w nim mimo palenia w c.o.Dom ma 4 pomieszczenia,wysokie(tak bezsensownie kiedyś budowali),pokój ma 5x5m,wysokość 2.88m.Pod oknem wisi grzejnik żeliwny 26żeberek,kuchnia-5x3m-grzejnik żeliwny 17żeberek,pokój 2 - 5x4m - grzejnik stalowy żeberkowy 20żeberek,pokój3 - 5x3m - grzejnik żeliwny żeberkowy 15żeberek,piec c.o ma moc 1.4kw ale jest stary i podejrzewam jego małą skuteczność cieplną.Cała instalacja jest zrobiona z koszmarnie grubych rur.Częściowo są rury 3cale,6/4,5/4,calowe i tylko rury które wychodzą na strych jako odpowietrz.pionów są 1/2 cala.Jak widać w całej instalacji jest kupę wody i ciężko to zagrzać.Od czego zacząć najpierw,bo ze względów finansowych muszę przebudowę instalacji rozłożyć na kilka lat.
Link do komentarza
Ilość wody nie ma większego znaczenia dla skuteczności ogrzewania, co prawda instalacja dłużej się nagrzewa ale i dłużej schładza. Natomiast przy remoncie przede wszystkim należy wymienić kocioł i zainstalować pompę obiegową oraz ocieplić rury. Kolejny krok to wymiana orurowania wraz z grzejnikami.
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

(...) żeberkowy 15żeberek,piec c.o ma moc 1.4kw ale jest stary (...)




Skąd wiadomo, że piec ma moc 1.4 kW ? Jakaś tabliczka znamionowa? Nabity znak na piec? czy kocioł ? Z mocą jest podejrzana sprawa, że ktoś dobrał/zmontował instalację o tak małej wydajności cieplnej. Kwestia grubości rur nie jest przeszkodą, grzać będzie, zaizolowanie ich będzie korzystne, ale kocioł musi mieć na 'oko' minimum 10kW, aby ciepło było odczuwalne.
Link do komentarza


1.Z tym "gorącem" grzejników bywa różnie,właściwie są gorące chwilę po "dołożeniu"do pieca,później coraz słabiej
2.Paliwem jest węgiel kamienny "średni"(grubszy niż groszek)
3.Kotłownia znajduje się pod budynkiem , w piwnicy
4.Wysokość komina to ok 8-10 m

5.Nad stropem jest nieogrzewany i nieocieplony strych.Dach kryty blachą.
6.Strop jest "wiekowy" - drewniany(legary,deski i nieodzowna kiedyś trzcina )okropieństwo.
7.Na 5 okien w budynku - 3 są z PCV (profile 4000),pozostałe jeszcze drewniane w nienajlepszym stanie które na zimę staram się uszczelniać
8.Niestety kiedyś rzeczywiście budowano z zapałem o kratkach wentylacyjnych zapominając.Do kuchni i łazienki wentylację już doprowadziłem(rury SPIRO) idą na strych i do kratek wylotowych w okienku.Ciąg jest.
Link do komentarza
W pierwszym ruchu wykonałbym trzy działania:

1/. Strop podwieszony na stelażu z profili metalowych + karton - gips.
Obniżenie sufitu o 28 cm. Powstają pomieszczenia o wysokości 2.60 m. Kubatura pomieszczeń zmniejsza sie o 10%.
Pomiędzy stary strop a nowy - warstwa wełny o grubości 25 cm.

2/. Wykonanie ocieplenia na wszystkich rurach ( zasilanie i powrót), znajdujących się w kotłowni.

3/. Dokładne wyczyszczenie wnętrza tego starego pieca ( głównie sadza, popioły oraz ewentualna rdza)

Po wykonaniu odpalić c.o. i w zależności od efektów podjąć dalsze kroki - (wymiana ostatnich starych okien itd.)
Wykonanie tych prac nie jest związane z żadnymi poważnymi nakładami finansowymi.

Pozdrawiam
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W tej chwili nie zrobię, bo teraz mnie tam nie ma. Wygięły się różnie - jedne w górę, inne w dół. Szczególnie jedna jest mocno wygięta i akurat to ta na środku całego domu. Jak położyłem poziomicę na kilku z nich to się za głowę złapałem.   > A jak zrobić równą podłogę? To proste, trzeba dawać podkładki. Listwy o dobranej grubości. Myślisz, że konstrukcja jest już na tyle "spokojna" po tak długim czasie schnięcia, że nie spowoduje ponownych ugięć i tym samym pękania podłogi lub sufitów?   Dach był montowany około 4 - 5 lat temu.
    • Zrób jakieś zdjęcia, bo nawet nie wiadomo w którą stronę się "wygły"i powiedz też kiedy dach był montowany.    A jak zrobić równą podłogę? To proste, trzeba dawać podkładki. Listwy o dobranej grubości.
    • Witam. Wykonałem drenaż opaskowy wokół domu podpiwniczonego. Rura czarna kaczmarek ciężki dren o średnicy 11cm, w obsypce żwiru 16-32 i to wszystko owinięte włókniną 150g o wodoprzepuszcalności 90L/min. Dren będzie zasypany płukanym piaskiem z 10-20 cm a dopiero na to dam grunt z wykopu (glina zmieszana z piaskiem). Na 3 ścianach dolna powierzchnia drenu jest poniżej górnej płaszczyzny ławy a co za tym idzie poniżej posadzki piwnicy. Problem pojawił się na ostatniej ścianie z uwagi że w ławie znajduje się rura kanalizacyjna 160 której górna krawędź znajduje się tylko ok 6 cm poniżej posadzki. Dodając do tego izolację reaktywną którą pokryta jest ta rura kanalizacyjna i to że rura drenażowa jest ułożona na niej więc z jakimś odstępem dylatacyjnym 1-2cm więc zbierać będzie zaledwie jakieś 2-3 cm poniżej posadzki w piwnicy, ale jak ułożyłem dren ze spadek 0,5% to wychodzi na to że po lewej stronie dren będzie powyżej posadzki w piwnicy. Ściany piwnicy są bardzo dobrze zaizolowane masą reaktywną aż po same ławy więc tu akurat bym się nie obawiał że będzie coś przeciekać, ale trzeba brać na poprawkę jakieś niedoskonałości i zastanawiam się teraz nad funkcjonalnością tego drenu znajdującego się powyżej posadzki. Bo jeśli to wszystko jest w podsypce żwirowej i poziom ewentualnej wody gruntowej się wyrówna to nawet przy tak ułożonej rurze drenarskiej woda powinna być odbierana z odcinka znajdującego się poniżej posadzki piwnicy prawda? Więc nie ma w zasadzie obaw że będzie stała w miejscu gdzie rura jest powyżej posadzki bo zleci po prostu do najniższego punktu tylko że będzie to zachodziło wolniej aniżeli miało by być ściągane przez rurę? Wiem że dren można układać nawet z bardzo małym spadkiem czy też nawet pionowo i wyrównująca woda znajdzie ujście do najniższego punktu, ale nie chce mi się już tego poprawiać. Poniżej na pomarańczowo rura drenarska, na czerwono obrys żwiru 16-32 we włókninie.     Druga sprawa jeśli na jednej ze ścian rura ma jakieś 1 cm, wzniesienia, czy w niektórych miejscach więcej to czy grozi to zamuleniem w tym miejscu? Jakieś zanieczyszczenia staną w tym miejscu i nie będą mogły trafić do studni osadnikowej? Dren jest elastyczny i podczas zasypywania jak się na nim nie stoi to potrafi się podnieść a kamień spod niego ciężko jest wyciągnąć, stąd takie fale.          
    • Mam jętki dość mocno wygięte w łuk. Różnica poziomu pomiędzy niektórymi to nawet 5cm. Możliwe, że więcej. Nad nimi ma być strych nieużytkowy. Drewno jest suche, bo leżało tak kilka lat. Czy jętki nadal mogą się mocno wyginać, nawet o kilka centymetrów, czy raczej już tak zostanie? Na ile to jeszcze może wciąż pracować? Powinienem teraz dążyć do wyrównania i wypoziomowania jętek np. za pomocą spinania ich poprzecznie robiąc kratownicę czy może lepiej już zostawić to tak jak jest i podczas montażu podłogi podkładać jakieś deski itp.? Niektóre z jętek "wiszą" nad ścianami działowymi, a inne dotykają - to wynika pewnie z tego, że niektóre się wygięły z biegiem czasu i tego, że chyba powinny być montowane nieco wyżej nad ścianami. No ale jest jak jest.   Zależy mi na dwóch rzeczach: - w miarę równej (żeby wiochy nie było) podłodze strychu - żeby sufity (g-k) w pomieszczeniach użytkowych nie pękały
    • Musiała od razu pęknąć czy się po prostu ugięła albo powstały jakieś mocne naciski punktowe? Ściany piwnicy stoją na grubej papie, najgrubsza jaka była, nie pamiętam ile mm ale wydaje mi się że to też mogło mieć wpływ. W żadnej że ścian nie ma słupa żelbetonowego. Zanim stawiałem ściany to szukałem po forach i wszyscy doradzali takie słupy właśnie żeby unikać rys na ścianach. Rys jest więcej na ścianach piwnicy, poniżej pokazane. Praktycznie na każdym łączeniu wewnętrznych ścian nosnych i narożnikach.    A ponadto tu gdzie zaznaczono na żółto to są raczej na pewno naciski/reakcje pionowe bo jest to narożne okno tarasowe bez słupa i w tym miejscu pewne dochodzi do dużych nacisków na ściany piwnicy.     
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...