Skocz do zawartości

projekt356

Uczestnik
  • Posty

    18
  • Dołączył

  • Ostatnio

projekt356's Achievements

Początkujący

Początkujący (1/4)

1

Reputacja

  1. komputery + sztuczne oświetlenie + okna + ludzie wymienione powyżej elementy mają największy wpływ na generowane zyski ciepła w pomieszczeniach, dochodzi także ciepło utajone, o którym czasem się zapomina. Wskaźnikami nie powinno się operować przy doborze urządzeń, ale dla orientacji (niestety) tak się robi. Rozpiętość wskaźnika dla klimatyzacji jest bardzo duża, od 80 do 400 W/m2 w zależności od typu i przeznaczenia pomieszczenia. Zależy też czy klimatyzacja przy pomocy nawiewanego powietrza, czy przy pomocy urządzenia wewnątrz pomieszczenia.
  2. Takie pytanie wymaga narzucenia kilku warunków brzegowych: jeśli 1) Założenie, że mamy stały przepływ 1 l/s wody ogrzewanej o delta T=10K, to: w ciągu godziny ciągle podgrzewając wodę zużyjemy 41,7 kWh mając do dyspozycji moc źródła 41,7kW, czyli tyle ile jest potrzebne, aby ogrzać 1 litr wody w ciągu jednej sekundy o 10 K 2) Założenie, że mamy tylko i wyłącznie 1litr wody i ogrzewamy ją o delta T=10K, to: mając do dyspozycji źródło ciepła o mocy 500W ogrzewamy ten litr w 83,4 sekundy wykorzystując przy tym 11,6 Wh. W przypadku drugim niezależnie od mocy źródła zawsze na ten cel będziemy zużywali 11,6 Wh. Jeśli moc źródła będzie rosła, będziemy zamierzony efekt uzyskiwali w krótszym czasie.
  3. Przyjmowanie wskaźnikowego zapotrzebowania na ciepło wyrażonego w W/m2 ma jedynie charakter orientacyjny. Zapotrzebowanie należy policzyć, robiąc bilans strat ciepła, specyfika strat cieplnych w każdym domu owszem jest podobna w pewnym sensie, ale jest od siebie różna. Wskaźnikowe przyjmowanie ma sens, jeśli chce się uchwycić pułap cenowy instalacji. Wskaźniki można stosować do projektowania, ale jeśli powiela się dokładnie taki sam obiekt, lub jeśli nowy obiekt jest o niemalże identycznej strukturze.
  4. Z reguły w katalogu producenta grzejników jest tabelka przeliczeniowa z różnymi parametrami, która określa jakim współczynnikiem należy traktować moc przy parametrach nominalnych, dla uzyskania poprawnych wyników.
  5. Tak zbiornik może być na poddaszu - przy czym należy wydać odpowiednie wytyczne dla projektu konstrukcji - zależy jaki strop poddasza i jaki zbiornik, bo jeśli 500l to może się okazać, że wymagane są wzmocnienia na stropie, ale to tylko moja hipoteza, która wybiega 3 kroki do przodu. Nie zrozumiałe jest pytanie o 'skraplanie'. Teoretycznie nie ma prawa się nic wykraplać, bo zakres temperatur zupełnie inny, grzejemy, nie chłodzimy. Natomiast już z praktycznego punktu widzenia, aby mieć cwu w tym zbiorniku na poddaszu musi do niego być doprowadzona woda wodociągowa - a woda wodociągowa w rurze w lato ma ok. 10stC - i na tej rurze rzeczywiście może dochodzić do wykraplania, w szczególności, że to poddasze a więc i temperatury na pewno w lato wyższe niż na parterze. W takim wypadku proponuje szczelnie zaizolować wodociąg doprowadzający wodę do zasobnika otuliną paroszczelną. Po więcej szczegółów zapraszam na prv.
  6. Sposób montażu, który wrysowałeś czerwoną kreską wydaje się być optymalny. Do takiego montażu mogę polecić takie uchwyty: http://www.dipol.com.pl/obejma_murowa_omm-50l13_E8533.htm Montaż kołkami rozporowymi, takimi typowymi do murów zewnętrznych. Jeśli obawiasz się, że może zerwać taki maszt to zamiast dwóch mocowań, możesz zrobić trzy. Bardzo łatwo też samemu je wykonać. Sam maszt podobno nie może wystawać powyżej 2m ponad dach, lub nad komin - tego nie jestem pewien - wg prawa wtedy chyba trzeba płacić za niego podatek....tylko tak wspominam na wszelki wypadek jakbyś miał wrednych i przebiegłych sąsiadów Mogę ewentualnie też coś doradzić przy instalacji antenowej jeśli planujesz wiele odbiorników TV. UWAGA: Obejma musi być odpowiednio odsadzona od muru - aby maszt minął się z wykończeniem komina i obróbką blacharską na szczycie
  7. Skąd wiadomo, że piec ma moc 1.4 kW ? Jakaś tabliczka znamionowa? Nabity znak na piec? czy kocioł ? Z mocą jest podejrzana sprawa, że ktoś dobrał/zmontował instalację o tak małej wydajności cieplnej. Kwestia grubości rur nie jest przeszkodą, grzać będzie, zaizolowanie ich będzie korzystne, ale kocioł musi mieć na 'oko' minimum 10kW, aby ciepło było odczuwalne.
  8. Nie może być to wentylacja mechaniczna. Prawo budowlane stanowi o tym, że w kotłowniach nie może znajdować się wentylacja mechaniczna. Powinna być grawitacyjna.
  9. Przesłałem dodatkowe pytania jako wiadomość prywatną w związku z doborem kotła.
  10. Mowa o układzie otwartym/grawitacyjnym jako o archaicznym rozwiązaniu. Rzeczywiście tak jest, nie stosuje się już takich rozwiązań, z rożnych powodów, między innymi z powodu korozji otwartego układu o swobodnym dostępie powietrza. Jednak w układzie zamkniętym także występuje korozja, dyfundowanie powietrza do układu i zagazowywanie, ale w stopniu minimalnym, na poziomie naukowym. Obecnie wykonuje się układy, gdzie każdy z pionów jest w najwyższym jego punkcie zakończony automatycznym zaworem odpowietrzającym. Taki układ jest układem ciśnieniowym, najczęsciej 1,2 bar przy t0=20st C, wyposażony w naczynie przeponowe.
  11. Podstawowa zasada wynika z bilansu cieplnego pomieszczenia. Grzejnik dobieramy tak, aby zrekompensować straty ciepła w pomieszczeniu (przy utrzymaniu temp. komfortu w pomieszczeniu 20-21stC) w zimie przy odpowiedniej temperaturze obliczeniowej dla zimy, dla danej strefy klimatycznej w Polsce. Układ grzewczy charakteryzuje się parametrami temperatury wyjścia i powrotu, np 65/55, w związku z tym grzejniki należy dobierać na tą samą różnice temperatur pomiędzy powrotem, a zasilaniem. Można także skorzystać z programów doborowych grzejników na stronach ich producentów.
  12. Jest taka możliwość, zależy jaka to instalacja, czy 12/24 V czy 230V, ale to ma tylko wpływ na rodzaj przełącznika, po prostu przewód (przy prądzie zmiennym najlepiej ten z fazą) przeciągnąć w dane miejsce gdzie ma być przełącznik rozciąć przewód i zamontować przełacznik i w zasadzie to wszystko, jednak jak będzie od wracał po tej samej drodze to znów będą 2 przewody. Zależy jakie są warunki i jaki ma być efekt.
  13. Moc grzałki, która podaje producent powinna zagrzać wodę w czasie 60 minut, a nie jak podaje w ciągu 45 minut. Te 60 minut jest to czas podgrzania całego zbiornika do temperatury o 45 stopni wyższej niż temperatura wody zimnej w instalacji, co de facto jest około tych 55-60 st C. Cała objętość wody zbiornika zagrzana do 60 st C i później zmieszana na baterii z zimna wodą (10st C) w ilości 23,5 litrów, razem daje 53,5 litra wody. Jeśli troje użytkowników miałoby się umyć pod tą wodą to średnio po 17 litrów na głowę. Lepszym rozwiązaniem jest chyba spróbować myc się bardzo szybko nie wykorzystując całej wody, w odstępach około 25 minutowych. Natomiast zupełnie komfortowym rozwiązaniem jest inwestycja w podgrzewacz z większym zbiornikiem tak jak wspomniał mój przedmówca 60-80l.
  14. Mysle ze to dobry wybor, niedawno miałem okazje wykonywać modernizacje kotłowni w oparciu o ten kocioł.
  15. Wg mojego szacunku jest sens zakupić taki najprostszy programator w cenie do 20zł, bo oszczędności na pewno będą, można też pamiętać o tym aby włączyć urządzenie o określonej godzinie. Pytanie czy wystarczy wody do umycia się jednej osoby pod prysznicem, wg fachowej literatury jednorazowa kąpiel pod prysznicem to około 50 litrów. Pojawia się spora rozbieżność, ale to książkowa teoria, należy zwrócić uwagę ze im do większej temperatury nagrzejemy wodę w zasobniku tym więcej pomieszamy zimnej wody, jeśli woda będzie miała 60 st C a do mycia używamy najczęściej około 38st C to mamy już około 45 litrów do dyspozycji. Polecam w tym przypadku zastosowanie baterii termostatycznej - dzięki niej zaoszczędzimy czas i tą niemalże wrzącą w obiorze naszego ciała wodę, bo ciężko jest czasem 'dostroić' temp. wody na zużytej baterii kulowej. Mogę wykonać szczegółowe obliczenia w oparciu o dane podgrzewacza.
×
×
  • Utwórz nowe...