Skocz do zawartości

Docieplenie posadzki-pomocy


makacz

Recommended Posts

Napisano
Witam.
Posiadam budynek gospodarczy który bedę przekształcał na mieszkalny.Problem który mnie dręczy jest nastepujacy:posadzka składa sie tylko z podbetonu o gr 10cm.Nie jest docieplona styropianem.W budynku nie ma wilgoci itp.Nie mogę wylac posadzki ze styropianem poniewaz budynek ten jest niski.Chodzi mi teraz o jakies docieplenie tej posadzki i z tego co sie orientowałem to doradzono mi: położyc folie paroizolacyjną, nastepnie położyc płyty izolacyjne z wełny mineralnej(gr 5mm, płyty classen opak 7mkw za ok40zł np w castoramie).I na to folie z pianką i panele.Czy to wystarczy?Bardzo prosze o porade Waszą!
Napisano
witaj na forum icon_smile.gif
sprawdz proszę publikacj "Budujemy dom" - powinny wyjaśnić temat.

https://budujemydom.pl/pdf/artykuly_bd/podposadzka3_04.pdf

https://budujemydom.pl/pdf/artykuly_bd/podloga03_05.pdf

ponadto proponuję wejść na stronę główną:

https://budujemydom.pl

i użyć wyszukiwarki - może się coś jeszcze przyda.
pozdrawiam serdecznie icon_smile.gif
Napisano
Wentylek T. Brzęczkowski proponuje 50 cm izolacji człowiekowi, który budynek gospodarczy chce zaadoptować! Umrzeć można ze śmiechu. Do tego 5 cm warstwa betonu + kilka centymetrów na posadzkę. Zostaje najprawdopodobniej jeszcze jakieś 190 cm wysokości. Jak założyć, że inwestor ma nie więcej niż 130 cm wzrostu to można tak zrobić (pamiętajcie jeszcze o tym, że na suficie zawiśnie żyrandol a i drzwi będą sięgały bezpośrednio od sufitu do podłogi.

A co do samego docieplenia posadzki. Na stronie do której podaję link masz fajny rysunek, który to wszystko ładnie pokazuje - http://www.e-izolacje.pl/41_2022.htm
10 cm ocieplenia musisz dać, bo będą ci nogi marzły.
Napisano
Smiech śmiechem, rozum rozumem , pewien jestem , że Pan Makacz więcej myśli niz się śmieje i zrobi sobie izolację.
Napisano
Fermacell dokłada kasety VHS jak montować. Pan pomyśli też o ścianie tam pokazanej wełna +folia.
Napisano
wełna + folia a grzyby na ścianach gratis. CHyba, że do tego dołożysz na wentylację mechaniczną.
Napisano
Folia żeby grzybów nie było, a wentylacja przyda się w każdym przypadku, a że grawitacyjna w tak niskim domu to kpina z wetylacji to wyjścia innego nie ma jak tylko rekuperatorek.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dopiero teraz doczytałem Ps. pod zdjęciem... Tu nie potrzeba nic kleić czy spawać - powinien po prostu wymienić ten zaworek na nowy...   To jest - jak przypuszczam - zaworek odcinający na wylocie z grzejnika...  
    • https://koperrt.com/products/16072304607348528752213120?utm_source=ad&utm_medium=google&utm_origin=shopline&utm_campaign=636491&utm_content=23181985177&adset_id=187535772916&utm_term=780698919071&aatid=4779585835&gad_source=2&gad_campaignid=23181985177&gclid=CjwKCAiA3fnJBhAgEiwAyqmY5WFmWVEn9SZthO88c8_HxQVL0demJEIHMSolG6Kq14QQ2evmHAjg1RoC4UMQAvD_BwE    
    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...