Skocz do zawartości

Ogrzewanie podłogowe - chciałbym parkiet ale…. ?


MozparM.R.

Recommended Posts

Napisano
Zauważyłem że niektórzy inwestorzy wybudowali wymarzony dom, założyli ogrzewanie podłogowe, bo przecież nowoczesne i tak im doradzono, teraz przychodzi czas na wykończenie podłóg i zaczyna się zamieszanie ….. ktoś doradzi że tylko terakota jest dobra, ktoś inny powie że panele u niego się sprawdzają bo parkiet kazano mu sobie wybić z głowy. A tak naprawdę to można zakładać co kto lubi i nie słuchać opowieści że to czy tamto nie nadaje się . Jeśli „fachowiec ” odradza Ci parkiet, to nie wiem czy to dlatego że sam nasłuchał się niestworzonych opowieści na ten temat czy po prostu nigdy nie montował parkietu na takim podłożu.
Zwolenników poszczególnych rozwiązań nie powinno się odwodzić od ich pomysłu, tylko dostosować materiały do oczekiwań. Kto chciałby parkiet nie musi się obawiać, bo nieprawdą jest że parkiet się nie nadaje, nie przepuszcza odpowiedniej ilości ciepła czy też się rozeschnie i straci wygląd. Stosując odpowiednie materiały do montażu i zachowując odpowiedni mikroklimat w pomieszczeniu można mieć piękny parkiet, czy to wykonany z klepek parkietowych, czy też parkiet taflowy gdzie paleta wzorów, intarsji i gatunków stosowanego drewna zaspokoi wszelkie gusty miłośników drewna na podłodze.
Pozdrawiam
Jurek
Mozpar M.R.
Napisano
Prawda, parkiet na podłogówkę musi być cieńszy, poza tym przy dobieraniu mocy ogrzewania podłogowego przelicza się ją odpowiednimi współczynnikami w zależności od rodzaju zastosowanej na niej okładziny, oznacza to ni mniej ni więcej że podłogówka aby zapewnić tą samą żądaną temperaturę musi mieć większą moc grzejną jeśli ma na sobie położone drewno, panele czy wykładzinę w porównaniu z kamieniem czy ceramiką, co oznacza że jej eksploatacja jest droższa. To taki mały niuansik o którym niestety sprzedawcy np drewna nie informują: w zasadzie to i tak projektant instalacji powinien się o to zapytać. Pewnie niektórzy nie pytają tylko od razu zakładają gorszy współczynnik przeliczeniowy, co oznacza że podłogówka może być niepotrzebnie przewymiarowana czyli droższa.
Napisano
Cytat

Prawda, parkiet na podłogówkę musi być cieńszy, poza tym przy dobieraniu mocy ogrzewania podłogowego przelicza się ją odpowiednimi współczynnikami w zależności od rodzaju zastosowanej na niej okładziny, oznacza to ni mniej ni więcej że podłogówka aby zapewnić tą samą żądaną temperaturę musi mieć większą moc grzejną jeśli ma na sobie położone drewno, panele czy wykładzinę w porównaniu z kamieniem czy ceramiką, co oznacza że jej eksploatacja jest droższa. To taki mały niuansik o którym niestety sprzedawcy np drewna nie informują: w zasadzie to i tak projektant instalacji powinien się o to zapytać. Pewnie niektórzy nie pytają tylko od razu zakładają gorszy współczynnik przeliczeniowy, co oznacza że podłogówka może być niepotrzebnie przewymiarowana czyli droższa.


Mądrego dobrze posłuchać, jak mawiał Pawlak w "Samych swoich". Dzięki kingaj.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Też mam chęć na podłogówkę pod parkietem , tylko właśnie obawiam się rozeschnięcia czy odpękiwania od podłogi.
Widział ktoś może w NOMI deskę bambusową (fajna cena 60zł/m2) czy to się nada?? I drugie pytanie, jaki sprawdzony klej do tego zastosować??
pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...