Skocz do zawartości

system co i cwu - tanio


Gość

Recommended Posts

Napisano
Jak za niewielkie pieniądze zbudować ekonomiczny i ekologiczny system co i cwu - kolektroy do cwu, termokominek i piec na gaz ziemny współpracujące ze sobą?
Oferta firm niestety mija się z realiami ekonomicznymi.
  • 2 tygodnie temu...
Gość Redakcja__
Napisano
Z reguły rozbudowane i skomplikowane systemy ogrzewania nie dają spodziewanych efektów, a zapewnienie ich prawidłowej współpracy wymaga rozbudowania układów automatyki i sterowania. Rozsądnym rozwiązaniem będzie zamontowanie kotła gazowego jako podstawowego źródła ciepła, natomiast niezależnie od niego - jako układ awaryjny iwspomagający - można wykorzystywać ogrzewanie kominkowe. Kolektory słoneczne mają zastosowanie jedynie w układach c.w.u.. a ich montaż w domach jednorodzinnych nie zawsze będzie opłacalny.
Napisano
Mamy w domu kocioł z zasobnikiem 130 l na gaz ziemny. Nie jest tanio, chociaż za sezon grzewczy w ubiegłym roku zapłaciłam tylko o 20% więcej niż w bloku- a w bloku mieszkanie miało 53 m kw, dom ma powierzchnię 170 m kw. Ale w tym roku kupiliśmy piecyk kominkowy 7 kw i drewno- tanio! Piecyk doskonale ogrzewał nam dom, bo pozwalał na to układ pomieszczeń- kuchnia połączona z jadalnią, salonem i holem, antresola. Kiedy były mrozy lub gdy późno wracaliśmy do domu, włączałam centralne. Koszty o ponad 50% niższe w stosunku do roku ubiegłego. C.o. gwarantuje natychmiastowe grzanie, ogrzewanie przy dużych mrozach, w razie choroby. Ale bardzo fajnie jest palić w piecyku i patrzeć na ogień. Czasami i w lecie są chłodne wieczory, więc można zapalić i sie dogrzewać. Pozdrawiam- basia icon_smile.gif
  • 1 rok temu...
Napisano
Jeśli zadajesz pytanie jak zrobić ..., to znaczy,ze się na tym nie znasz. Musisz więc znaleźć dobrego projektanta, który opracuje projekt instalacji spełniającej Twoje oczekiwania i jeśli masz smykałkę do majsterkowania może uda Ci się zrealizować ten projekt samodzielnie, jeśli jednak masz tzw. dwie lewe ręce, to poszukaj dobrego hydraulika
Napisano
Najlepiej nie rób wcale. Będzie najtaniej i majlepiej. Pieniądze przeznaczna izolację i wentylację. Jak zmniejszysz potrzeby cieplne 3-5 razy to centralne będzie bezużyteczne.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Własnych. Najdroższy rodzaj nauki.
    • Mogła zmienić koryto.
    • Uparty uczy się na błędach.
    • Gość generalnie doradzał wymianę tego namułu, ewentualnie właśnie postawienie na palach albo kopanie piwnicy, a tej w planach nie mieliśmy, więc raczej i tak się nie zdecydujemy. Co do konstrukcji, to szukaliśmy projektów domów murowanych. A jak murowany to zakładam, że raczej bez wymiany gleby się nie obędzie? Albo rzeczywiście zainteresować się domem z inną kosktrukcją.
    • Wygląda na to, że wszystko tam jest nieźle przewarstwione, w efekcie grunt jest mocno zróżnicowany w zależności od miejsca. Zakładając płytkie posadowienie mamy tam po usunięciu ziemi urodzajnej (pierwsze 30 cm): - I otwór - mada (0,3-0,6 m), potem piasek średni od 0,6 m aż do 3 m (tyle zbadano); - II otwór - piasek, ale tylko od 0,3 do 1 m, niestety głębiej, aż do 2,7 m, jest namuł z gruntu pochodzenia organicznego; - III - mada (0,3-0,5 m), potem piasek, ale tylko do głębokości 0,9 m i znów gruba warstwa namułu.   Z całą pewnością namuł nie nadaje się do posadowienia. Typowy fundament zagłębiony na 1 m lub głębiej nie wchodzi więc w grę. Głębokie posadowienie musiałoby być zrobione na palach. Te przebijałyby grubą warstwę namułu i sięgały warstw o dobrej nośności. Ale to już dość poważne przedsięwzięcie.  Mady są też bardzo wątpliwe jako grunt budowlany. One z zasady zawierają przynajmniej 2-3% domieszek organicznych, a to im bardzo pogarsza nośność. Chociaż bywają bardzo zróżnicowane. Jednak ta warstwa mady jest płytko położona i cienka (20-30 cm).    Celowałbym w związku z tym w lekką konstrukcję domu, raczej szkieletowego, posadowionego na płycie fundamentowej. I to płycie bardzo płytko zagłębionej. Można usunąć ziemię urodzajną oraz warstwę mady, zastępując to wszystko choćby zagęszczonym grubym piaskiem, ewentualnie zagęszczaną pospółką, tłuczniem lub żwirem aż do poziomu gruntu. Dopiero na tym umieszczamy zbrojoną płytę żelbetową (np. 30 cm). Jeżeli konstrukcja domu jest szkieletowa, czyli z izolacją cieplną wewnątrz przekroju ścian, to płyta żelbetowa nie musi być izolowana cieplnie od spodu. Robimy na niej typową izolowaną cieplnie podłogę na gruncie, tak jakby ta płyta była odpowiednikiem chudego betonu na gruncie. Ostatecznie otrzymujemy przynajmniej ok. 1 m gruntu o dobrej nośności (częściowo naturalnego piaszczystego, a częściowo uzyskanego sztucznie przez wymienienie górnych warstw na zagęszczony piasek. Dopiero na tym spoczywa żelbetowa płyta.     
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...