Skocz do zawartości

Izolacja budynku


Recommended Posts

Witam. Mam dom jednorodziny izolowany styropianem wewntrz ścian 10cm warstwą Każda kondygnacja jest zakończona wieńcen dookoła w którym nie ma oczywiście izolacji. Ostatnio dowiedziałem sie że przy takiej izolacji po dwóch sezonach mieszkania na scianach tam gdzie nie ma styropianu wychodzą czarne plamy. czy to prawda? i jak można sie ustrzec takiego zjawiska?
Dzięki
Link do komentarza
Przy ociepleniu domu od wewnątrz na poziomie stropu tworzy się mostek o zwiększonej przenikalności cieplnej. Jego wpływ na możliwość wstąpienia zawilgocenia ściany w tym miejscu zależy miedzy innymi od wilgotności powietrza w pomieszczeniu oraz grubości i izolacyjności cieplnej wieńca i samego stropu. W praktyce niebezpieczeństwo wykraplania się pary wodnej nie wystąpi jeśli w pomieszczeniu utrzymywana będzie wilgotność poniżej 50%, a temperatura na powierzchni mostka nie będzie niższa niż 10 st C. Ciemne plamy, które mogą pojawić się w takim miejscu nie oznaczają, że na ścianie pojawiła się pleśń, gdyż najczęściej są one spowodowane przyleganiem kurzu do okresowo wilgotnej ściany , gdy na zewnatrz znacznie obnizy sie temperatura lub wystąpi zwiększona wilgotność powietrza. Trwałe wyeliminowanie możliwości pojawienia się takich plam wymaga ocieplenia sufitu w pasie wzdłuż ścian zewnętrznych o szerokości przynajmniej 0,5 m np. przyklejonymi płytami styropianowymi.
Link do komentarza
Zgadzam się z Redakcją Budujemy Dom, że ocieplenie od wewnątrz nie jest najlepszym sposobem na poprawę warunków użytkowych, ponieważ nie likwiduje mostów termicznych.
Główną zasadą ocieplania jest likwidacja mostów termicznych, a w tym przypadku tego się nie zrobi.
Takie zjawisko powstanie między innymi w miejscach wykonania wieńca żelbetowego.
Rzeczywiście ciemnie plany to nie musi być pleśń, ale brud osadzający się w zimnych miejscach ściany.
Duży wpływ na powstawanie pleśni ma zła wentylacja pomieszczeń.
Pleśń nie tylko jest brzydka, ale bardzo szkodliwa dla zdrowia ludzi.
Reasumując ocieplanie od wewnątrz może przynieść więcej szkody niż pożytku.

Odpowiadając na pytanie proponuję ten pas styropianu przykleić jak to jest możliwe po zewnętrznej stronie muru. Może nie będzie to zbyt piękne wizualnie, ale na pewno zlikwiduje mostek termiczny
Link do komentarza
Styropian najłatwiej będzie przykleić na suficie od wewnątrz i pokryć tynkiem na siatce z włókna szklanego lub zamaskować płytą gipsowo-kartonową. Grubośc ocieplenia powinna wynosić conajmniej 6 cm. Możliwe jest również ocieplenie od zewnątrz pasem styropianu tej samej grubości, ale o szerokości przynajmniej 1 m, symetrycznie przyklejonym wzdłuż wieńca stropowego. Skutecznośc obu sposobów będzie podobna, ale ocieplenie od zewnątrz zmieni wygląd elewacji i jest trudniejsze do wykonania.
Link do komentarza
Witam
Wydaje mi się że jedynym sensownym rozwiązaniem jest ocieplenie od zewnątrz, czy pas szerokości 1m wystarczy trudo powiedzieć może tak?(ale lepiej zasięgnąć rady specjalisty)
Co do ocieplenia od wewnątrz, tu nie zgodzę się z przedmówcami. Najpierw co do izolacyjności cieplnej, pas styropianu tylko na suficie nie wystarczy, a wręcz nic nie da, aby ocieplić skutecznie trzeba położyć pas na ścianie pod sufitem na suficie na podłodze nd stropen i na ścianie nad stropem oraz na ścianach wewnętrznych w miejscach schodzenia się z ścianą zewnętrzną (odpowiednie przedłużenie pasów ze ścian zewnętrznych), wtedy dopiero pozbywamy się mostków cieplnych.
Teraz co do przepływu wilgoci i wykraplania, miejscowe położenie styropianu spowoduje mimo wyeliminowania mostku dla pomieszczenia, obniżenie miejscowe temperatury samej ściany, gdyż ciepło od środka zostanie zatrzymane na izolacji termicznej, Natomiast miejscowa izolacja nie zabezpiecza tego miejsca przed napływem wilgoci, a więc defakto stworzyliśmy super warunki do wykraplania się wody.
Wniosek jeżeli chcemy ocieplić miejscowo od środka powinniśmy zastosować raczej płyty typu np multipor firmy xella lub inne podobne, które są wstanie odprowadzić wilgoć.
polecam jako lekturę artykuł
http://www.e-izolacje.pl/179_2242.htm
pozdrawiam
Link do komentarza
Witam
Przepraszam, że się nie podpisałem, standardowo robi to automat, lecz po wejściu na stronę nie wiem, dlaczego mnie nie zalogował
pozdrawiam

PS. Zauważyłem, że w poprzedniej wypowiedzi użyłem słowa " z przedmówcami" powinno być "z przedmówcą" niestety nie mogę tego poprawić gdyż wypowiedź dałem będąc nie zalogowany.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
    • ocieplenie dachu pur? odrazu na deski? tylko ze dach to deski membrana papa i blacha bez łąt nie beda sie parzyc deski? ale musze jakas wentylacje zrobic tym bardziej przy ociepleniu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...