Skocz do zawartości

kocioł gazowy- jaki komin


peacekeeper

Recommended Posts

Napisano
Raport na temat kominów - ceramicznych, stalowych oraz o nasadach kominowych ukazał się w numerze 04/05 Budujemy Dom.

Fragment artykułu "Wyjatkowa stal":

"Obudowę kominów buduje się równocześnie z murowaniem ścian. Kanały wentylacyjne mogą pozostać puste, bez stalowego wkładu. W kanałach dymowych lub spalinowych umieszcza się wkłady kominowe – najczęściej wpuszczając je przez dach po wybudowaniu komina. W obudowie trzeba wykuć otwór w miejscu, gdzie przewidziano podłączenie czopucha oraz przy zakończeniu przewodu. Nie da się bowiem inaczej zamontować trójników oraz zbiornika z odpływem skroplin.
Kominy dwuścienne wewnątrz domu mogą przebiegać w dowolnym miejscu. Nie wymagają wówczas żadnego dodatkowego podparcia. Gdy są umieszczone przy ścianie, wewnątrz lub na zewnątrz, mogą być oparte na niezależnym fundamencie lub na stalowej konsoli zakotwionej w murze. Przy ścianie utrzymują je specjalne obejmy.
Uwaga! Stalowe wkłady kominowe można montować w obudowach murowanych dopiero w dwa tygodnie po ich otynkowaniu. Świeże tynki mogą bowiem wydzielać fluorki lub chlorki, które powodują niszczenie przewodów stalowych. "


https://budujemydom.pl/bd/artykuly/327/
  • 5 lata temu...
Napisano
Nie wiem czy znajdę tu odpowiedź, ale potrzebuję pomocy. Będę robił w domu ogrzewanie z pieca CO i jednocześnie będzie on podgrzewał wodę (np do kąpieli). mam dylemat bo w sobotę zalałem strop i zostawiłem dziurę w nim 53/53. Projekt przewiduje komin schiedla 48/50 ale takiego nie mogłem znaleźć a w ogóle to chciałbym porównać ceny z innymi kominami. wyjscie z pieca ma być fi 140. komin będzie czterolukowy ( w tym jeden dymny i trzy wentylacyjne. )chciałbym zeby mi ktoś pomógł dobrać odpowiedni komin do moich potrzeb a za razem rzeby nie był za drogi mieszcząc się w tym otworze. zależałoby mi zeby komin był jak najbardziej prostokątny bez żadnych "zębów" Jeśli jest ktoś kto mógłby mi pomóc to byłbym bardzo wdzięczny.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Pytałem dlatego, ze do przenośnych lepszy jest przewód z oplotem bawełnianym, taki jak przy żelazkach, Ale do stacjonarnego ten może być. 
    • Dzięki za szybką odp. To jest zwykły piekarnik do zabudowy (Whirlpool), więc stacjonarny.
    • Podsumujmy sytuację, bo nie jestem pewien czy dobrze rozumiem. Jeżeli coś jest inaczej to proszę o sprostowanie. Ciśnienie i przepływ wody zimnej są wystarczające.  Zbyt niskie jest ciśnienie i/lub przepływ wody ciepłej. Tu proszę o doprecyzowanie - jest mały strumień wody pod dobrym ciśnieniem, czy duży strumień wody pod zbyt niskim ciśnieniem? Jak jest przygotowywana woda ciepła? Bo z opisu wnioskuję, że jest ona jakoś centralnie podgrzewana w budynku, jednak nie jest wystarczająco ciepła i dopiero na poddaszu dogrzewa ją do wystarczającej temperatury elektryczny podgrzewacz.    Układ jest więc nieco dziwny, ale tak zrozumiałem opis.  Trzeba przede wszystkim sprawdzić jakie jest ciśnienie i jak duży jest strumień wody przed tym podgrzewaczem. Jeżeli przed podgrzewaczem, na jego przyłączach jest wszystko w porządku to problem tkwi w podgrzewaczu. On może bardzo zmniejszać strumień (przepływ) wody i jej ciśnienie. To typowa cecha modeli przepływowych. Jak się to ustali to można myśleć co robić dalej.
    • Nie chodzi mi nawet o formalną ekspertyzę, ale o to żeby temu przyjrzał się konstruktor. Bo o ile płytkie rysy nie są zmartwieniem, to głębokie pęknięcia mogą stanowić już poważny problem. A na odległość nikt tego nie jest w stanie sprawdzić.  Warstwa wyrównująca ze styrobetonu lub jakiegoś innego betonu z lekkim kruszywem (keramzyt, perlit) jak najbardziej może być. Trzeba tylko pilnować pewnej minimalnej grubości bo takie lekkie betony są słabe. Próby wyrównywania dużych nierówności samym styropianem zdecydowanie odradzam, tego się faktycznie nie da zrobić dobrze. Co jest na dole, jakie są pomieszczenia poniżej tego stropu? Bo od tego oraz źródła ciepła zależy na ile skutecznej izolacji cieplnej potrzebujemy. Jeżeli i tak są tam pomieszczenia ogrzewane, zaś ciepło zapewnia kocioł to izolacja cieplna może być słaba, po prostu strop będzie się nieco bardziej nagrzewał i część ciepła oddawał ku dołowi. Wtedy wystarczy styrobeton, bez warstwy styropianu.  Przy czym nawet w tym wariancie dałbym folię budowlaną na styrobeton. Jako warstwę rozdzielającą go od jastrychu. Na to rury ogrzewania podłogowego, na nie siatka stalowa i jastrych. Dzięki siatce dość cienka warstwa jastrychu będzie pewniejsza, a tu raczej nie będzie można zbytnio go pogrubiać ze względu na masę. Ale dopuszczalne obciążenie to właśnie powinien określić wezwany konstruktor.  Przy okazji uprzedzam, że mocowanie rur, gdy pod folia nie ma styropianu jest nieco upierdliwe. Ale się da to zrobić. Dajemy dwie warstwy w miarę grubej folii i spinki wbijamy w nią pod skosem. 
    • Może i więcej, bo metr przewodu to jakieś 4 PLN, a wtyczka w sklepie 3,95 PLN.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...