Skocz do zawartości

Co sadzicie o styropapie ???


Recommended Posts

Napisano
Witam

Planuje ocieplić od zewnątrz dach domu z lat 70-80 (klocek).Czy styropapa nada się do tego ???Dach pokryty jest już papą i planuje przykleić do tej "starej" papy dwustronną styropapę .A wierzch styropapy pokryć jeszcze jedną warstwą papy.Czy to bedzie wporządku ??
Napisano
jesli chcesz połozyc na pape jeszcze styropian i pape to juz nic gorszego nie mogłes wymyslic a podejzewam ze pod obecna papą masz jeszcze żuzel i na tym beton?
odpisz
a jesli chodzi o sciany to zdecydowanie wełna w grubosci ok 10-12cm
Napisano
Tak to jest typowy dach z lat 70-80 - szlaka+beton+kilka warstw papy zwykłej (dobrze położona ).
I teraz na to chciałem przylepić styropapę dwustronną (papa + styropian + papa) a potem na to wszystko pape termozgrzewalną .

Styropapa o grubosci 10 lub 15 cm.

Tylko cały czas się zastanawiam czy to dobre rozwiązanie.
Napisano
Cytat

Tak to jest typowy dach z lat 70-80 - szlaka+beton+kilka warstw papy zwykłej (dobrze położona ).
I teraz na to chciałem przylepić styropapę dwustronną (papa + styropian + papa) a potem na to wszystko pape termozgrzewalną .

Styropapa o grubosci 10 lub 15 cm.

Tylko cały czas się zastanawiam czy to dobre rozwiązanie.


niestety najgorsze jakie mogłes wymyslic ,mimo ze teraz jestes załamany to bedziesz dziekował w przyszłosci za tę rade
awtej chwili to
-zrywasz pape
-zrywasz beton-wywalasz podwaline -szlake
-czyscisz wszytko do betonu
-układasz wełne twardą tak grubo zeby usyskac z niej spady jeadnak min musi byc 15-20cm to wszytko przybijasz kołakmi do betonu nastepnie kładziesz pape podkładowa i mozesz ją przykleic na ciepło albo przybic tez przez wełne do betonu i nastepnie kładziesz pape termozgrzewalną i tak zrobionydach to min 20 lat spokoju oczywiscie fachowcy beda wiedzeli zeby tak zroic dach zeby jakis kominek zrobic i wentylowac wełne ale too juz zostawiam ekipie ,i w zadnym wypadku nie kładz styropianu na dach chicby był za darmo ,styropian na dach to swietne rozwiazanie na hale produkcyjne z wentylacją
Napisano
Dziękuje za odpowiedź.A mogę wiedzieć jakie sa przeciwskazania położenia styropapy. Czyżby chodziło o brak paroprzepuszczalności ,a co za tym idzie - pojawi się grzybek w pokojach na pietrze ????

  • 2 tygodnie temu...
  • 1 rok temu...
Napisano
Cytat

jesli chcesz połozyc na pape jeszcze styropian i pape to juz nic gorszego nie mogłes wymyslic a podejzewam ze pod obecna papą masz jeszcze żuzel i na tym beton?
odpisz
a jesli chodzi o sciany to zdecydowanie wełna w grubosci ok 10-12cm



Janek,

A co w tym jest złego???
Możesz rozszerzyć temat?
Pozdrawiam
Przemo

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
    • 💰 Opłaty urzędowe – pozwolenie na budowę garażu: 1. ✅ Opłata skarbowa za wydanie pozwolenia na budowę: 0 zł – jeśli garaż budujesz na własne potrzeby (na działce prywatnej, nie zarobkowo). 112 zł – jeśli garaż ma być użytkowany komercyjnie (np. wynajem, działalność gospodarcza). 2. ✅ Mapa do celów projektowych (potrzebna do projektu): od 800 zł do 2 000 zł, w zależności od lokalizacji i geodety. 3. ✅ Wypisy i wyrysy z MPZP lub decyzja o WZ (jeśli nie ma planu): Wypis i wyrys z MPZP: ok. 50–150 zł Decyzja o warunkach zabudowy (WZ): 0 zł – ale może zająć 2–3 miesiące. 4. ✅ Warunki przyłączy mediów (jeśli potrzebne): zwykle bezpłatne, ale mogą być długie terminy oczekiwania. Za przyłącze energii elektrycznej możesz zapłacić od 100 do 200 zł za warunki, natomiast budowa przyłącza to już osobny koszt (nawet kilka tys. zł, jeśli garaż ma być z prądem). 5. ✅ Opłata za wpis do dziennika budowy: od 50 zł do 100 zł (czasem geodeta lub projektant załatwia to w pakiecie). 💰 Koszt projektu garażu – orientacyjne ceny w 2025: 1. ✅ Projekt gotowy (typowy) + adaptacja: Projekt gotowy garażu: od 500 zł do 1 500 zł Adaptacja przez lokalnego architekta: od 1 000 zł do 3 000 zł 🔹 Łącznie: 1 500–4 000 zł 2. 🛠 Projekt indywidualny (na zamówienie): od 3 000 zł do 6 000 zł (zależnie od wielkości, konstrukcji – np. murowany, z płaskim dachem, z poddaszem itp.)   https://chatgpt.com/
    • Witam Serdecznie.Panowoe pytanie mam ,ponieważ od czasu do czasu leci dużym strumieniem woda z WC .Gdy nacisne parę razy przycisk i naładuje wodę to przestaje lecieć .WC pod zabudową.Czy winny temu wszystkiemu jest pływak ?Nie wyciągałem tego przycisku to nie wiem co tam jest . https://zapodaj.net/plik-Gq429kMu9L
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...