Skocz do zawartości

alternatywa posadowienia domu na studniach ???


Recommended Posts

Napisano
Czy ktoś mogłby się podzielić doswiadczeniami posadowienia domu parterowego na gruntach o słabej nośności.( grunty nasypowe) W moim przypadku konstruktor zaproponował studnie do głębokosci -3.5m w ilosci 32 sztuki. (koszty ogromne szacuję na 70 tys zł. pod dom o powierzhni 195 m2 )

Szukam alternatywy. Znalazłem na forum wątek o poduszce z geotkaniny. Czy ktos z was zna tą technologię ???

Napisano
Cytat

Czy ktoś mogłby się podzielić doswiadczeniami posadowienia domu parterowego na gruntach o słabej nośności.( grunty nasypowe) W moim przypadku konstruktor zaproponował studnie do głębokosci -3.5m w ilosci 32 sztuki. (koszty ogromne szacuję na 70 tys zł. pod dom o powierzhni 195 m2 )

Szukam alternatywy. Znalazłem na forum wątek o poduszce z geotkaniny. Czy ktos z was zna tą technologię ???



Jakiś czas temu spotkałem się z fundamentami w kształt szachownicy, czyli część pól była wypełniona betonem a część pusta. Fundamenty były pod murowaną halą o powierzchni podstawy ok 500m2. Nie wiem jak to się ma z domami.
Napisano
jest grunt jest niestabilny ale nie jest osuwany na bok czyli zez boku nie ma góry krora przesuwa grunt to zamiast szklanek mozesz lac płyte zazbojoną na grubosci 40cm i beton o grubosci 50cm wsztystko ponizej lini przemarzania i pozniej w góre juz ciagnąc czy z bloczków czy zelbet i powyzej lini gruntu juz cegła czy co tam chcesz ,a jesli grunt ma napory z boku to pozostaja szklanki ale niestety to bardzo drogie rozwiazanie a niestety nie jest 100% zabezpieczeniem przed pekaniem budynku natomiast jkest dobrym rozwiazaniem przy budowie hall
Napisano
Cytat

jest grunt jest niestabilny ale nie jest osuwany na bok czyli zez boku nie ma góry krora przesuwa grunt to zamiast szklanek mozesz lac płyte zazbojoną na grubosci 40cm i beton o grubosci 50cm wsztystko ponizej lini przemarzania i pozniej w góre juz ciagnąc czy z bloczków czy zelbet i powyzej lini gruntu juz cegła czy co tam chcesz ,a jesli grunt ma napory z boku to pozostaja szklanki ale niestety to bardzo drogie rozwiazanie a niestety nie jest 100% zabezpieczeniem przed pekaniem budynku natomiast jkest dobrym rozwiazaniem przy budowie hall




grunt jest nasypowy ( gruz ceglany z ziemią 8 lat temu zasypalismy ten depresyjny teren ), woda jest ponizej posadowienia "szklanek" na tej głębokości -3,5 i nizej jest nieduza warstwa gliny a pozniej juz piaski. Wczesniej wydobywano tam glinę z tąd taka depresja terenu ale po zasypaniu jest równo i nie ma do okoła zadnej góry która mogła by ruszyć teren. Były robione badania geologiczne z tąd wiem jakie są własności terenu.

Czemu takie grubości 40 cm i 50 cm ???
Z tego wynika ze ( 195m2 x ( 0,4 + 0,5 ) = 175,5 m3 betonu x 220 zł = 38 610 zł + koszty stali






Napisano
Cytat

grunt jest nasypowy ( gruz ceglany z ziemią 8 lat temu zasypalismy ten depresyjny teren ), woda jest ponizej posadowienia "szklanek" na tej głębokości -3,5 i nizej jest nieduza warstwa gliny a pozniej juz piaski. Wczesniej wydobywano tam glinę z tąd taka depresja terenu ale po zasypaniu jest równo i nie ma do okoła zadnej góry która mogła by ruszyć teren. Były robione badania geologiczne z tąd wiem jakie są własności terenu.

Czemu takie grubości 40 cm i 50 cm ???
Z tego wynika ze ( 195m2 x ( 0,4 + 0,5 ) = 175,5 m3 betonu x 220 zł = 38 610 zł + koszty stali


nie jestem konstruktorem ale przed rokiem byłem na takiej inwestycji gdzie dom był budowany własnie na gruzowisku i czesciowo na zasypanym stawie i taka płyta była robiona pod całym budynkiem gdzue szło około 40cm zbrojenia i to wsztko po zalaniu dawało 50cm betonowej płyty ,dom stoi juz dawno zamieszkały i zadnej rysy nia widziałem na etapie białego montazu ,a tez były sugestie zeby robic szklanki ale ze wzgledu na rozłozystosc domu koszt oraz ryzyko pekania przemówiły za płyta fundamentową ,a dom bagatela ma okoo 500m z czego około 250 jesl licząc po posadzce
a technologia budowy to mur trójwarstwowy wiec ciezar ogromny
Napisano
Cytat

nie jestem konstruktorem ale przed rokiem byłem na takiej inwestycji gdzie dom był budowany własnie na gruzowisku i czesciowo na zasypanym stawie i taka płyta była robiona pod całym budynkiem gdzue szło około 40cm zbrojenia i to wsztko po zalaniu dawało 50cm betonowej płyty ,dom stoi juz dawno zamieszkały i zadnej rysy nia widziałem na etapie białego montazu ,a tez były sugestie zeby robic szklanki ale ze wzgledu na rozłozystosc domu koszt oraz ryzyko pekania przemówiły za płyta fundamentową ,a dom bagatela ma okoo 500m z czego około 250 jesl licząc po posadzce
a technologia budowy to mur trójwarstwowy wiec ciezar ogromny



o i to pewnie była słuszna decyzja iż ten dom został posadowiony na płycie. Ja rozmawiałem z konstruktorem również o płycie ale nie mógł zagwarantować ze takie rozwiązanie będzie słuszne ponieważ grunt nasypowy moze osiadać jest niespoisty itd. To on bierze odpowiedzialność jako konstruktor a szklanki posadowione na warstwie poniżej nasypu na głębokość -3.5 m ppt gwarantują stabilność budowli.
Dla mnie jest to dylemat bo teraz widzę iż posadowienie domu na 32 studniach składających się z kręgów betonowych o srednicy 100 cm nie bedzie takie proste. Metodą studniarską będzę cieżko zagłębić tyle studni skoro w nasypie jest gruz ceglany.
Szef ekipy wykonawczej zaproponował mi kontrolne sprawdzenie koparką własności tego nasypu. W projekcie konstruktor wpisał uwagę aby nadzorował prace goelog. Tak więć mam nadzieje iż dojdzie do konkretnych ustaleń czy płyta czy studnie bo osobiście uwazam iż koszt zrobienia płyty w moim przypadku wyjdzie taniej niż te studnie. Przede wszystkim mniej prac ziemnych. Jedynie 100 m3 betonu na płytę i podstawa nie do ruszenia icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

o i to pewnie była słuszna decyzja iż ten dom został posadowiony na płycie. Ja rozmawiałem z konstruktorem również o płycie ale nie mógł zagwarantować ze takie rozwiązanie będzie słuszne ponieważ grunt nasypowy moze osiadać jest niespoisty itd. To on bierze odpowiedzialność jako konstruktor a szklanki posadowione na warstwie poniżej nasypu na głębokość -3.5 m ppt gwarantują stabilność budowli.
Dla mnie jest to dylemat bo teraz widzę iż posadowienie domu na 32 studniach składających się z kręgów betonowych o srednicy 100 cm nie bedzie takie proste. Metodą studniarską będzę cieżko zagłębić tyle studni skoro w nasypie jest gruz ceglany.
Szef ekipy wykonawczej zaproponował mi kontrolne sprawdzenie koparką własności tego nasypu. W projekcie konstruktor wpisał uwagę aby nadzorował prace goelog. Tak więć mam nadzieje iż dojdzie do konkretnych ustaleń czy płyta czy studnie bo osobiście uwazam iż koszt zrobienia płyty w moim przypadku wyjdzie taniej niż te studnie. Przede wszystkim mniej prac ziemnych. Jedynie 100 m3 betonu na płytę i podstawa nie do ruszenia icon_biggrin.gif


zdecydowanie tez olecam płytea jesli jest problem z gruntem to moge podpowiedziec ze po zrobieniu wykopu pod płyte wpuscic na jeden dzien walec wibracyjny (on dobije grunt przynajmniej do 5m tylko mam nadzieje ze nie ma budynku w poblizu 100m od wykopu bo ziemia na taka odległosc sie trzesie a wypozyczenie na jeden dzien to w tysiacu sie zmiescisz )i wtedy na takiej skale dopiero lac płyte ,to tyle z technicznych spraw reszte juz pozostawiam Tobie

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...