Skocz do zawartości

Drążki rozprężne z zasłoną zamiast kabiny prysznicowej


Recommended Posts

Łazienkowe drążki rozprężne nie wymagają zazwyczaj wierceń w ścianie i mają możliwość regulowania długości w zakresie podanym przez producenta np.: od 70 do 110 cm, 105 do 180 cm, czy też 140 do 250 cm. Ściany pomiędzy którymi chcemy zamontować drążek muszą być równoległe do siebie. Montaż drążków rozprężnych polega na rozciągnięciu drążka o kilka centymetrów więcej (zazwyczaj 3-5 cm ? wymiar ten zależny jest od długości i siły rozprężania sprężyny wewnętrznej drążka) niż wynosi odległość ścian między którymi chcemy zamontować drążek. Jedną stronę drążka opieramy o ścianę w miejscu gdzie przewidujemy usadowienie drążka, następnie naciskamy drugą część drążka w kierunku oparcia drążka tak aby zmieściła się pomiędzy ścianami. Jeżeli ta część drążka (końcówka/gałka) znajdzie się w przewidywanym miejscu mocowania zwalniamy nacisk i puszczamy drążek.

Niektóre drążki w zależności od konstrukcji i systemu blokowania wymagają okręcenia wokół osi drążka, tak jak byśmy wkręcali śrubę. W każdym przypadku producent pokazuje sposób mocowania w instrukcji, lub rysunku poglądowym dotyczącym sposobu montażu. Korekt ustawienia dokonujemy w podobny sposób, a więc chwytając rurkę przy końcówce naciskamy w kierunku przeciwległej ściany i przesuwamy o wymaganą odległość i zwalniamy nacisk.

W przypadku jeżeli rozciągniemy rurki zbyt daleko i nie ma możliwości zmieszczenia go pomiędzy ścianami należy zdjąć końcówki z drążka wysunąć rurkę cieńszą z rury grubej w kierunku przeciwnym niż działanie sprężyny wewnętrznej aż do całkowitego rozłączenia się rur, następnie wsunąć rurkę cieńszą (stroną bez sprężyny) do rurki grubszej. Wprowadzić sprężynę do rurki o większej średnicy i założyć końcówki. Drążek znowu jest gotowy do ponownego montażu. Tutaj uwaga: dobry drążek z dobrym systemem blokowania nie ma prawa przepuścić rurki o mniejszej średnicy w kierunku powrotnym.

Z mojego doświadczenia wynika, że 95 % reklamacji wynika z faktu że niestety nie czytamy instrukcji montażu i po zbyt dużym rozciągnięciu wymiaru drążka klienci próbują cofnąć go bez całkowitego rozmontowania. To po prostu jest niemożliwe. Tak więc mój apel: oglądajmy i czytajmy instrukcje montażu.
Link do komentarza
Drążki rozprężne do zasłon łazienkowych (jak sama nazwa wskazuje) nie są przystosowane do wieszania dużych obciążeń, lecz zasłon, których waga zazwyczaj nie przekracza 1 kg. Niemniej wytrzymałość na obciążenie jest znacznie większa i zależna jest od grubości rur aluminiowych zastosowanych w drążku, odległości pomiędzy ścianami, rozwiązania sposobu blokowania sprężyny, materiału antypoślizgowego zastosowanego w elemencie opierającym się o ścianę.

W drążkach rozprężnych można też zastosować po usunięciu elementu antypoślizgowego wkładki stabilizujące (konieczność wywiercenia w ścianie po jednym otworze w przewidywanym miejscu mocowania końcówek drążka), które uniemożliwiają przesunięcie się drążka w dół. W tym przypadku wytrzymałość równa jest wytrzymałości rur aluminiowych zastosowanych w drążku.

Ze znanych mi rozwiązań drążki stosowane są również jako pokojowe karnisze do firan lub zasłon, suszarki na lekkie pranie. Tak więc zastosowań może być wiele jednak zachowajmy zdrowy rozsądek w zastosowaniu i obciążaniu drążka rozprężnego do zasłon łazienkowych.
Link do komentarza
Drążki lakierowane, anodowane i chromowane lub polerowane elektrochemicznie i zabezpieczane cienką warstwą anody można czyścić miękką szmatką stosując zwykłe środki czyszczące typu CIF itp. Większość drążków wyglądających jak chromowane są wykonane z rur gdzie efekt ten uzyskuje się poprzez walcowanie taśm aluminiowych i zgrzewanie ich w kształt rury (zauważalny ślad zgrzewania w postaci kreski widocznej z zewnątrz rurki drążka).

W tym przypadku nie należy stosować żadnych agresywnych środków powodujących zarysowania. Wystarcza miękka szmatka i mydło. Po przemyciu drążek należy osuszyć również miękką szmatką. Wskazane jest po tej czynności przetrzeć go cienką warstwą oleju silikonowego lub wazeliny technicznej, który zabezpieczy rurki przed wpływem wilgoci (zjawisko utleniania aluminium widoczne w postaci białego nalotu lub plam).

Nie należy jednak obawiać się zakupu tego typu drążków, ponieważ poprzez walcowanie struktura powierzchni rurki jest zagęszczona i znacznie twardsza niż zwykłego aluminium. W normalnych warunkach łazienki drążek tego typu powinien bez problemu dobrze służyć nam przez kilka lat
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Komentarz dodany przez agata: czy ktos wie czy kostka z brukbet jest warta uwagi? przymierzamy sie w koncu do zakupu
    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...