Skocz do zawartości

Drążki rozprężne z zasłoną zamiast kabiny prysznicowej


Recommended Posts

Napisano
Łazienkowe drążki rozprężne nie wymagają zazwyczaj wierceń w ścianie i mają możliwość regulowania długości w zakresie podanym przez producenta np.: od 70 do 110 cm, 105 do 180 cm, czy też 140 do 250 cm. Ściany pomiędzy którymi chcemy zamontować drążek muszą być równoległe do siebie. Montaż drążków rozprężnych polega na rozciągnięciu drążka o kilka centymetrów więcej (zazwyczaj 3-5 cm ? wymiar ten zależny jest od długości i siły rozprężania sprężyny wewnętrznej drążka) niż wynosi odległość ścian między którymi chcemy zamontować drążek. Jedną stronę drążka opieramy o ścianę w miejscu gdzie przewidujemy usadowienie drążka, następnie naciskamy drugą część drążka w kierunku oparcia drążka tak aby zmieściła się pomiędzy ścianami. Jeżeli ta część drążka (końcówka/gałka) znajdzie się w przewidywanym miejscu mocowania zwalniamy nacisk i puszczamy drążek.

Niektóre drążki w zależności od konstrukcji i systemu blokowania wymagają okręcenia wokół osi drążka, tak jak byśmy wkręcali śrubę. W każdym przypadku producent pokazuje sposób mocowania w instrukcji, lub rysunku poglądowym dotyczącym sposobu montażu. Korekt ustawienia dokonujemy w podobny sposób, a więc chwytając rurkę przy końcówce naciskamy w kierunku przeciwległej ściany i przesuwamy o wymaganą odległość i zwalniamy nacisk.

W przypadku jeżeli rozciągniemy rurki zbyt daleko i nie ma możliwości zmieszczenia go pomiędzy ścianami należy zdjąć końcówki z drążka wysunąć rurkę cieńszą z rury grubej w kierunku przeciwnym niż działanie sprężyny wewnętrznej aż do całkowitego rozłączenia się rur, następnie wsunąć rurkę cieńszą (stroną bez sprężyny) do rurki grubszej. Wprowadzić sprężynę do rurki o większej średnicy i założyć końcówki. Drążek znowu jest gotowy do ponownego montażu. Tutaj uwaga: dobry drążek z dobrym systemem blokowania nie ma prawa przepuścić rurki o mniejszej średnicy w kierunku powrotnym.

Z mojego doświadczenia wynika, że 95 % reklamacji wynika z faktu że niestety nie czytamy instrukcji montażu i po zbyt dużym rozciągnięciu wymiaru drążka klienci próbują cofnąć go bez całkowitego rozmontowania. To po prostu jest niemożliwe. Tak więc mój apel: oglądajmy i czytajmy instrukcje montażu.
Napisano
Drążki rozprężne do zasłon łazienkowych (jak sama nazwa wskazuje) nie są przystosowane do wieszania dużych obciążeń, lecz zasłon, których waga zazwyczaj nie przekracza 1 kg. Niemniej wytrzymałość na obciążenie jest znacznie większa i zależna jest od grubości rur aluminiowych zastosowanych w drążku, odległości pomiędzy ścianami, rozwiązania sposobu blokowania sprężyny, materiału antypoślizgowego zastosowanego w elemencie opierającym się o ścianę.

W drążkach rozprężnych można też zastosować po usunięciu elementu antypoślizgowego wkładki stabilizujące (konieczność wywiercenia w ścianie po jednym otworze w przewidywanym miejscu mocowania końcówek drążka), które uniemożliwiają przesunięcie się drążka w dół. W tym przypadku wytrzymałość równa jest wytrzymałości rur aluminiowych zastosowanych w drążku.

Ze znanych mi rozwiązań drążki stosowane są również jako pokojowe karnisze do firan lub zasłon, suszarki na lekkie pranie. Tak więc zastosowań może być wiele jednak zachowajmy zdrowy rozsądek w zastosowaniu i obciążaniu drążka rozprężnego do zasłon łazienkowych.
Napisano
Drążki lakierowane, anodowane i chromowane lub polerowane elektrochemicznie i zabezpieczane cienką warstwą anody można czyścić miękką szmatką stosując zwykłe środki czyszczące typu CIF itp. Większość drążków wyglądających jak chromowane są wykonane z rur gdzie efekt ten uzyskuje się poprzez walcowanie taśm aluminiowych i zgrzewanie ich w kształt rury (zauważalny ślad zgrzewania w postaci kreski widocznej z zewnątrz rurki drążka).

W tym przypadku nie należy stosować żadnych agresywnych środków powodujących zarysowania. Wystarcza miękka szmatka i mydło. Po przemyciu drążek należy osuszyć również miękką szmatką. Wskazane jest po tej czynności przetrzeć go cienką warstwą oleju silikonowego lub wazeliny technicznej, który zabezpieczy rurki przed wpływem wilgoci (zjawisko utleniania aluminium widoczne w postaci białego nalotu lub plam).

Nie należy jednak obawiać się zakupu tego typu drążków, ponieważ poprzez walcowanie struktura powierzchni rurki jest zagęszczona i znacznie twardsza niż zwykłego aluminium. W normalnych warunkach łazienki drążek tego typu powinien bez problemu dobrze służyć nam przez kilka lat
  • 2 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Bo cała domena łazienkowy.pl umarła. I dlatego lepiej przeklejać, niż linkować icon_smile.gif


Jeśli się skiepściło to przejściowo! Może grzebali na swojej stronie. Dzisiaj działa bez problemu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
    • Może też wywaliło bezpiecznik w skrzynce przyłączeniowej? Jakie tam masz zabezpieczenia? Dostęp tam ma chyba tylko firma dostarczająca energię 
    • Ot, dowcipniś      A tak naprawdę?  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...