Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Gość

Ścianka kolankowa, balkon

Recommended Posts

Gość
Jak poprawnie wykoanć konstrukcję ścian kolankowych pod oparcie dachu krokwiowego i krokwiowo-jętkowego?
Jak poprawnie ocieplić ścianę w obrębie balkonu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Redakcja__
Ścianka kolankowa, która przenosi siły rozpierające (zginające) wywierane przez krokwie musi być wzmocniona słupkami żelbetowymi lub wieńcem na górnej powierzchni ściany. Przekrój i rozstawienie słupków powinno wynikać z obliczeń konstrukcyjnych i takie informacje znajdują się w projekcie budowlanym. Natomiast wieniec standardowo zbroi się czterema prętami o średnicy 12 mm, a jego przekrój wynosi 25 x25 cm - 30 x30 cm. W słupkach lub wieńcu należy zabetować kotwy które posłużą do zamocowania murłaty - belki drewnianej, na której opierają się krokwie. Taki sposób przygotowania ścianki kolankowej stosuje się niezależnie od konstrukcji dachowej - krokwiowej czy krokwiowo-jętkowej.
Ze względów konstrukcyjnych zamocowanie balkonu trudno idealnie ocieplić. Zmniejszenie ucieczki ciepła w tym miejscu mozna uzyskać przez obustonne ocieplenie płyty balkonowej styropianem grubości 8 - 10 cm. Grubość ocieplenia od wierzchu płyty oraz warstwy dociskowej (ok.4 cm)
trzeba uwzględnić przy ustalaniu poziomów podłogi w pomieszczeniu i na balkonie, aby po wykończeniu balkon był obnizony o kilka centymetrów w stosunku do podłogi w pokoju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wypowiem się tam, gdzie mogę coś zasugerować. Oczywiście dla mnie tylko perlit w odmianie EP150 lub EP180. Dla perlitu mamy następujące cechy: Izolacyjność 0,049, więc nieco gorzej niż wełna czy styropian. Całkowita niepalność (klasa A1). Obojętny chemicznie. Ciężar nasypowy ok. 90kg/m3. Nie zmienia swojej objętości w czasie Znakomity współczynnik przenikania pary wodnej. Świetnie tłumi dźwięki uderzeniowe (podłogę trzeba oprzeć na dogęszczonym perlicie). A co moim zdaniem tutaj najważniejsze - w zasadzie niemożliwy do zasiedlenia przez gryzonie. Co do wad: Perlit w trakcie wykładania będzie pylił (co w warunkach remontowych jest do pominięcia) oraz może być trudny do kupienia z marszu - najczęściej zamówienia realizowane są bezpośrednio do klienta od nas z magazynu. Wciąż jest to egzotyczny produkt dla budowlańców, więc hurtownie się przed nim bronią. Jeżeli legary są faktycznie co 2m, to zastosowanie perlitu wymagać będzie jego zagęszczenia, czyli dociśnięcia go do podłoża po wysypaniu przy pomocy prostego narzędzia. Robota trochę benedyktyńska, ale normalna przy perlicie.   Spotkałem się z projektami, które dla nowych budynków wymagały zastosowania nawet 30cm izolacji pod posadzką, więc tak czy siak im więcej jej będzie tym lepiej. W razie czego mogę odpowiedzieć na jakieś pytania.
    • Jeśli pokrycie dachu jest niezgodne z zatwierdzonym projektem nadzór budowlany może nakazać zmianę blachy, jeśli w MPZP wyraźnie  zaznaczono, że trapez nie może być układany.
    • Pytać u operatora gazociągu co to jest i czy jest możliwość przyłączenia. Inaczej możemy sobie pogdybać.
    • Dzień dobry, bardzo proszę o pomoc. Ściana była zaciągana gładzia dwa razy następnie malowana farba podkladowa Śnieżka z gruntem i dwa razy pomalowana farba dulux. Niestety wyszły defekty, które nie zostały poprawione po pierwszym malowaniu z uwagi na goniacy czas do przeprowadzki (malowanie miesiąc temu). Zaciagnelismy teraz ponownie miejsca wymagające poprawki i stąd moje pytanie jak zrobić to tak aby nie rzucaly się w oczy miejsca poprawek? Zeszlifowac, pomalować te miejsca farba podkladowa z gruntem jak to było wcześniej i potem zamalowac od razu cała sciane czy najpierw raz te miejsca a potem znowu cała ścianę? Bardzo proszę o wskazówki i dziękuję za zbędne komentarze. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...