Skocz do zawartości

Ocieplenie stropodachu wentylowanego


Recommended Posts

Napisano
Zwracam się do państwa o udzielenie wyjaśnienia nt. ocielplenia stropodachu wentylowanego. Spodkałem się z opinią inżyniera budownictwa, że można ocieplić dach przez położenie płyt styropianowych. Czy ten sposób ocieplenia nie wypłynie na pogorszenie wilgotności stropodachu przez zmniejszenie odparowywania wilgoci, zawilgocenia sufitów lokali mieszkalnych na ostatniej kondygnacji. Wystąpienia pleśni,grzybów oraz czy po kilku latach nie wystąpią pęcherze na pokryciu dachowym. Dach kryty papą termozgrzewalną. Czy są inne metody ocieplenia dachu.
Napisano
Można przypuszczać, że przestrzeń nad stropem ostatniej kondygnacji jest dostępna, bo w przeciwnym razie układanie płyt na wierzchu dachu nie ma najmniejszego sensu - niczego one nie ocieplą, gdyż pod pokryciem dachowym znajduje się przestrzeń otwarta na zewnątrz (wentylowana). Ułożenie styropianu na stropie nie spowoduje żadnego zagrożenia wykraplaniem się pary wodnej w konstrukcji stropowej a tym bardziej w pokryciu dachowym. Oczywiście trzeba zachować wentylację przestrzeni nadstropowej, a otwory wentylacyjne przykryć siatką chroniącą przed przedostawaniem się ptaków i gryzoni.
Napisano
Płyty styropianowe układane na wierzchu płyt betonowych przed ułożeniem papy. Na szczytach bloku są tylko po dwa otwory wentylacyjne na innych blokach widać po cztery otwory wentylacyjne, czy to nie zamało jak na wentylację tak dużej powierzchni 580m2 dachu?
Napisano
Jak pisaliśmy w poprzednim poscie, ocieplenie dachu od zewnątrz nie ma sensu - to tak jakby ktoś założył futro i wpuścił pod nie nadmuch zimnego powietrza. Należy zatem rozumieć, że przestrzeń nad stropem jest niedostępna i jedynym sposobem na skuteczne ocieplenie (bez demontażu dachu) jest wprowadzenie rozdrobninego materiału izolacyjnego w przestrzeń na stropem. Grubość warstwy izolacyjnej nie może zasłaniać otworów wentylacyjnych w ścianach zewnętrznych. Jedna z dostępnych technologii to wdmuchanie na moko włókien celulozowych lub wełny mineralnej zmieszanych z klejem, który zapobiega ich wywiewaniu. Jeśli chodzi o ilość otworów wentylacyjnych, to jesli dotychczas nie wystepowały problemy z zawilgoceniem stropu, to po ociepleniu powyższą metodą również nie będzie z tym problemu.
Napisano
Dziekuję za odpowiedź redakcji na postawiony problem. To mi wiele wyjasniło i będę mógł przedstwić opinnę innym członkom wspólnoty.
Do p. T. Brzęczkowskiego wentylacja juz istnieje na ścianach szczytowych w postaci dwóch otworów po obu stronach bloku. Chodzi o naprawę dachu już istniejącego z jednoczesnym ociepleniem go. Dlatego taki wynikł problem z metodą ocieplenia stropodachu bloku wielorodzinnego.
Napisano
Dziekuje redakcji za wyjaśnienie wątpliwości o sposobach ocieplenia stropodachu,również dziękuję za podpowiedź p. Brzęczkowskiemu życzę mam miłego dnia.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...