Skocz do zawartości

Ocieplenie stropodachu wentylowanego


Recommended Posts

Napisano
Zwracam się do państwa o udzielenie wyjaśnienia nt. ocielplenia stropodachu wentylowanego. Spodkałem się z opinią inżyniera budownictwa, że można ocieplić dach przez położenie płyt styropianowych. Czy ten sposób ocieplenia nie wypłynie na pogorszenie wilgotności stropodachu przez zmniejszenie odparowywania wilgoci, zawilgocenia sufitów lokali mieszkalnych na ostatniej kondygnacji. Wystąpienia pleśni,grzybów oraz czy po kilku latach nie wystąpią pęcherze na pokryciu dachowym. Dach kryty papą termozgrzewalną. Czy są inne metody ocieplenia dachu.
Napisano
Można przypuszczać, że przestrzeń nad stropem ostatniej kondygnacji jest dostępna, bo w przeciwnym razie układanie płyt na wierzchu dachu nie ma najmniejszego sensu - niczego one nie ocieplą, gdyż pod pokryciem dachowym znajduje się przestrzeń otwarta na zewnątrz (wentylowana). Ułożenie styropianu na stropie nie spowoduje żadnego zagrożenia wykraplaniem się pary wodnej w konstrukcji stropowej a tym bardziej w pokryciu dachowym. Oczywiście trzeba zachować wentylację przestrzeni nadstropowej, a otwory wentylacyjne przykryć siatką chroniącą przed przedostawaniem się ptaków i gryzoni.
Napisano
Płyty styropianowe układane na wierzchu płyt betonowych przed ułożeniem papy. Na szczytach bloku są tylko po dwa otwory wentylacyjne na innych blokach widać po cztery otwory wentylacyjne, czy to nie zamało jak na wentylację tak dużej powierzchni 580m2 dachu?
Napisano
Jak pisaliśmy w poprzednim poscie, ocieplenie dachu od zewnątrz nie ma sensu - to tak jakby ktoś założył futro i wpuścił pod nie nadmuch zimnego powietrza. Należy zatem rozumieć, że przestrzeń nad stropem jest niedostępna i jedynym sposobem na skuteczne ocieplenie (bez demontażu dachu) jest wprowadzenie rozdrobninego materiału izolacyjnego w przestrzeń na stropem. Grubość warstwy izolacyjnej nie może zasłaniać otworów wentylacyjnych w ścianach zewnętrznych. Jedna z dostępnych technologii to wdmuchanie na moko włókien celulozowych lub wełny mineralnej zmieszanych z klejem, który zapobiega ich wywiewaniu. Jeśli chodzi o ilość otworów wentylacyjnych, to jesli dotychczas nie wystepowały problemy z zawilgoceniem stropu, to po ociepleniu powyższą metodą również nie będzie z tym problemu.
Napisano
Dziekuję za odpowiedź redakcji na postawiony problem. To mi wiele wyjasniło i będę mógł przedstwić opinnę innym członkom wspólnoty.
Do p. T. Brzęczkowskiego wentylacja juz istnieje na ścianach szczytowych w postaci dwóch otworów po obu stronach bloku. Chodzi o naprawę dachu już istniejącego z jednoczesnym ociepleniem go. Dlatego taki wynikł problem z metodą ocieplenia stropodachu bloku wielorodzinnego.
Napisano
Dziekuje redakcji za wyjaśnienie wątpliwości o sposobach ocieplenia stropodachu,również dziękuję za podpowiedź p. Brzęczkowskiemu życzę mam miłego dnia.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Niee... Te śruby nie będą do niczego potrzebne. One są do obcięcia.   Mogę zejść ostatnim profilem 5cm do dołu ale... to wtedy wystarczy? Z ok. 35 cm zejdę do 30 cm. Czy nie lepiej dać jeszcze niżej jeden dodatkowy wieszak/profil i wtedy mam ok. 15 cm? Jak dodam jeszcze jeden profil niżej to bez obaw?
    • Teraz sobie powiększyłem i widzę, że UD sięgają do ścianki kolankowej. Murłaty w ogóle bym do tego nie mieszał. Zjedź ile się da ostatnim profilem, albo przyłóż łatę do tych profili i sprawdź jak to wyjdzie ze ścianką kolankową. Za wysoko dałeś te profile, wystarczyło dać 5cm niżej i wszystko by się fajnie zamknęło. Jak się zejdzie tak, żeby dało się to szpachlą przykryć to nic według mnie nie trzeba kombinować. Ale widzę że wystają śruby ze ścianki, co z nimi? Bo jak cokolwiek chcesz dawać na tą ściankę to już się płyty nie zejdą. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Widziałem te sposoby montażu, że ścianę też do dołu zabudowuje się GK i wtedy też ścianę można dodatkowo w ramach stelażu ocieplić wełną.   Jednakże nie. Ta końcówka ścian (mało ich tam jest) ma iść na tynk bez GK. Nie chcę już na ścianach GK.   Mógłbym zacząć z tym ostatnim wieszakiem jeszcze niżej. Jednakże zastanawiając się doszedłem do wniosku, że tam na samym dole (przy murłcie) i tak musi być jakiś dodatkowy profil.   Chyba jednak ja się tam z tym profilem narożnikowym jakoś złapał. Znaczy się musiałbym się nakombinować. Myślę tam usztywniłbym z tyłu za tym profilem elastycznym (wstrzyknął pianę PUR), a ten profil elastyczny łapał co powiedzmy te 40 cm na długie wkręty do murłatu. Gdybym zachował kąt i linię to powinno być chyba ok?   Zmierzyłem i od ostatniego wieszaka do końca płyty mam 35 cm. Sporo.   To co podałeś z tą listwą elastyczną to pewnie jedna opcja. Widziałem jednak w sieci na zdjęciach, że czasem są zdjęcia jak ktoś na dole montażu daje gęściej dwa wieszaki i profile. Zastanawia mnie czy tutaj gdybym dał dodatkowo jeszcze jeden wieszak na samym dole - wtedy wyszłoby, że od tego najniższego wieszaka/profilu do ściany byłoby 15 cm to już tyle płyta GK mogłaby wisieć? Czy nadal 15 cm to i tak nie za bardzo?   Bo może lepiej nie kombinować i zrobić tam zwyczajnie jeszcze jeden wieszak i profil i odległość 15 cm będzie akceptowalna?        
    • Fugi epoksydowe np. Mapei Kerapoxy, Litokol Starlike mają doskonałą przyczepność do ceramiki, nawet na powierzchniach z minimalnymi pozostałościami silikonu, jeśli są dobrze oczyszczone, odtłuszczone. Są wodoszczelne, odporne na pleśń i chemikalia, co czyni je idealnym wyborem do prysznica. Tworzą trwałą, twardą spoinę, która wystarczy na kilka lat.   Materiały na bazie cementu na stare tłuste fugi po silikonie nie przywrzą dobrze, zwłaszcza przy braku hydroizolacji, to bardzo ryzykowne.   Najlepiej położyć jak najcieńszy płaski brodzik "na wierzch" na te płytki, wcześniej zalane hydroizolacją.   Geberit Nemea ma 3,5 cm  to najcieńszy, elegancki model z odpływem liniowym tworzy płaską, jednolitą powierzchnię prysznica. Jest trwały, higieniczny, niewielki uskok podłogi. Jeśli budżet jest ograniczony, to  Schedpol Slight Line – tańszy, ale równie solidny.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...