Skocz do zawartości

Dom 130 m2 - kombinacja systemu ogrzewania


pepe666

Recommended Posts

Napisano
Przygotowuję się do zaplanowania systemu ogrzewania w projekcie domu parterowego 130 m2 (w tym 22 - garaż). Jaki byłby najbardziej optymalny zestaw? - napewno jest kominek - kwestia wodny czy nie? do tego prawdopodobnie piec gazowy kondensacyjny jako uzupełnienie. Dodatkowo rozważam solary. Pozostaje kwestia czy ogrzewanie podłogowe czy grzejniki? Sorry za chaos w poście ale chciałem jak najwięcej wsadzić informacji icon_razz.gif
PS. ze względów ekonomicznych pompa ciepła nie wchodzi w rachubę
Z góry dzięki za podpowiedzi icon_smile.gif
Napisano
założyłem już podobny temat
ale nie wiele się dowiedziałem
planowałem ogrzewanie podłogowe ale w piętrowym domu przy obecnej wysokości sufitu 2,5m nie zamierzam podnosić podłogi o kolejne 10cm -tyle zajmuje instalacja (rury +izolacja)
proponowano mi ogrzewanie ścienne ale boje się że później nie będę mógł powiesić półki na ścianie tak aby wiercąc nie trafić w rurę
więc chyba będę miał kaloryfery i kominek z płaszczem wodnym
Napisano
my w podobnej wielkosci domu (no trochę realnie wiekszym) zdecydowaliśmy się na:
1. kominek bez płaszcza wodnego ale z rozprowadzeniem ciepła do wszystkich pomieszczeń- bez płaszcza bo napewno nie bedziemy stale palić w kominku, większosc czasu jesteśmy w pracy. Koszt takiego rozprowadzenie relatywnie nie jest taki duży, u nas ok 2 tys razem z turbinką.
2. piec kondensacyjny gazowy z ogrzewaniem podłogowym tam gdzie płytki- wiekszośc parteru i łazeinka na górze.
i tyle chyba:)
3 pompa ciepła równiez nie wchodziła w rachubę ani przez moment:)
Napisano
najekonomiczniej było by ogrzać podłogówką, ogrzewanie piecem kondensacyjnym gazowym. Kominek ok, ale bez płaszcza wodnego i bez rozprowadzania ciepła, to dodatkowe niepotrzebne koszty, tak samo jak system solarny, można by zainwestować w rekuperator, z 12 tys pewnie by kosztował dla takiego domu, a daje dużo dodatkowych korzyści, rozprowadzi ciepło z kominka po domu, zapewni świeże, czyste (przefiltrowane) powietrze w każdym pomieszczeniu, ograniczy znaczenie straty ciepła w zimie.
Napisano
Cytat

najekonomiczniej było by ogrzać podłogówką, ogrzewanie piecem kondensacyjnym gazowym. Kominek ok, ale bez płaszcza wodnego i bez rozprowadzania ciepła, to dodatkowe niepotrzebne koszty, tak samo jak system solarny, można by zainwestować w rekuperator, z 12 tys pewnie by kosztował dla takiego domu, a daje dużo dodatkowych korzyści, rozprowadzi ciepło z kominka po domu, zapewni świeże, czyste (przefiltrowane) powietrze w każdym pomieszczeniu, ograniczy znaczenie straty ciepła w zimie.




Natchnąłeś mnie do zadania pytania, jeżeli w moim domu ( 120 m) zastosuje wentylację mech. z odzyskiem ciepła czy jest sens robić kominek z DGP ( z wentylatorem)?? Drugie pytanko jaka jest róznica cenowa pomiędzy kominkiem z płaszczem a z DGP? Czy w kominku z płaszczem wodnym można palić "rekreacyjnie" w chłodniejsze wieczory czy automatycznie z paleniem w kominku grzeją sie kaloryfery?
uff icon_biggrin.gif
Napisano
muszę jeszcze dodać, że bardzo zależy mi na wydajności całego systemu ogrzewania - tzn moge wiecej zainwestować przy budowie (oczywiscie w granicach rozsadku icon_smile.gif )
Napisano
lukikrakow, nie jestem wybitnym specjalistą w tej dziedzinie, ale z tego co czytam w artykułach i po forach (od ludzi budujących) to duża cześć osób mając wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła umieszcza po prostu przy kominku jeden z kanałów wentylacyjnych, który zabiera z nad kominka ciepłe powietrze, ciepło to jest oddawane na wymienniku i wraca wraz ze świeżym powietrzem do każdego pomieszczenia. Dlatego nie stosuje się dodatkowo DGP, są to po prostu niepotrzebne dodatkowe koszty. A z tego co mi wiadomo w większości instalacji z kominkiem wodnym ciepło z kominka nie tylko jest przekazywane na kaloryfery, ale i na bojler od ciepłej wody użytecznej. Tutaj już jest kwestia budowy tej instalacji, schematy można poszukać na stronach firm oferujących te systemy.

pepe666, pamiętaj, że można zrobić wszystko, można pomieszać kominek z płaszczem wodnym z solarką i to jeszcze np. z rekuperatorem i piecem gazowym kondensacyjnym, ale powiedz, czy chodzi o to by wydać tyle pieniędzy ? za ile by się to zwróciło ? Osobiście myślę, że jeżeli dom jest nowy, dobrze ocieplony (czyli bez podpiwniczenia, fundament obłożony styropianem, opór cieplny ścian na poziomie hmm 3-4, dobrze ocieplone poddasze, okna o U poniżej 1,2) to bez problemu możesz zastosować ogrzewanie podłogowe (niektórzy twierdzą, że koszty budowy takiego ogrzewania są porównywalne ze zwykłym), ogrzewanie to było by zasilane z pieca kondensacyjnego gazowego (dzięki dobrej izolacji termicznej w domu nie powinno być zużywane dużo gazu), dodatkowym źródłem ciepła będzie kominek, który pozwoli zminimalizować rachunki. Montując wentylację mechaniczną z odzyskiwaniem ciepła, czyli z rekuperatorem zyskujemy prawidłową wentylację każdego pomieszczenia, czyli mamy w każdym pomieszczeniu zapewnione świeże ciepłe powietrze. Należy pamiętać, że przy wentylacji mechanicznej nie powinno być w domu otwartych dużych źródeł ognia, dlatego powinno stosować się piec z zamknięta komorą spalania, kominek również powinien mieć zamknięta komorę spalania, dzięki temu odpada nam niebezpieczeństwo zatrucia tlenkiem węgla w domu. Jeśli dom jest w trakcie budowy to możemy nie budować kominów wentylacyjnych, dzięki temu oszczędzamy na kosztach ich budowy, nie musimy również budować komina z kotłowni, gdyż w piecach gazowych mniejszej mocy spaliny możemy wyprowadzić przez ścianę z zachowaniem oczywiście norm wystarczająca odległosc od okien i drzwi).
  • 6 miesiące temu...
Napisano
Cytat

1. Koszt takiego rozprowadzenie relatywnie nie jest taki duży, u nas ok 2 tys razem z turbinką.
2. piec kondensacyjny gazowy z ogrzewaniem podłogowym tam gdzie płytki- wiekszośc parteru i łazeinka na górze.
i tyle chyba:)


czy mozna wiedzec do ilu pomieszczen rozprowadzono powietrze za pomoca DGP i czy sa to tez pomieszczenia na pietrze czy tylko na poziomie parteru (DOMYSLNIE KOMINEK NA PARTERZE)

pozzdrawaiam
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • dżwięk z drogi odbija się od domu, dzięki czemu jest głośno na tarasie - znaczy głośniej - bo masz dwa dźwięki - bezpośredni i odbity. Jeśli masz taras zadaszony, to tym bardziej hałas się nawarstwi. Nie wiem, jaki masz taras - ale spróbuj zasłonić go od strony tego dźwięku bezpośredniego z drogi i sprawdź natężenie dźwięku. Jeśli będzie ciszej, to spróbuj odsłonić go, ale wytłumić - nawt jakąś plandeką czy kocami powieszonymi przed ścianą, od której może się odbić ten dzwięk (jesli jest zadaszony, może odbijać się od sufitu czy co tam masz nad nim). A jak sprawdzisz - to będziesz wiedział, czy warto zrobić wytłumienie sciany tarasu bezodbiciowe. Lub sufitu nad tarasem. Loggie otwarte ażurowe balkonowe -  są np. świetnymi zbieraczami i wzmacniaczami dźwięku z ulicy.   Taras nakryty jest takim odpowiednikiem loggii.
    • Pamiętam swoją pierwszą i ostatnią noc w Nowej Hucie, jak kombinat szedł pełną parą całą dobę i tramwaje też jeździły całą dobę, nie spałem chyba do 3ciej w nocy. Także jak człowiek się przyzwyczai do ciszy, to potem w drugą stronę raczej sporo gorzej. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Chodzi o usztywnienie konstrukcji. Nasza więźba ma już 60 lat i jest z cienkiego drewna ciosanego, odpornego na złamania, ale jest bardziej elastyczna niż z krokwi np 7×22cm. Koszt niewielki, bo na pokój 28m2 to raptem 600zł, a jak się mam martwić, że za parę lat spękają połączenia na płytach, to uważam to za słuszne rozwiązanie. Poza tym jak z tych krokwi wystają tylko haki, to dużo łatwiej jest najpierw połączyć wszystkie OSB i na to przykręcić GK, bo bez tego to już wyższa szkoła jazdy i ja w swoim przypadku sobie takiego rozwiązania bez OSB nie wyobrażam, gdzie obydwa skosy są w inną stronę krzywe, a ściany się rozchodzą na prawie 10 centymetrów. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Oraz pory dnia i roku, godziny, pogody, ciśnienia atmosferycznego itd., itp., etc. W sumie zgadzam się, że takich danych nie ma. Nigdzie. Bo takie badanie kosztują krocie, a każde wyniki da się podważyć, wiec nikt nie ryzykuje.
    • Nie licz na to, że wyciszysz działkę do tych 35 - 40 dB w takim miejscu zlokalizowaną... Nawet kilkumetrowej wysokości ekran akustyczny - taki, jakie stawiają przy drogach szybkiego ruchu - nie załatwi tego Mieszkam 250 m od eSki, oddziela mnie od niej pas szerokości około100 m lasu mieszanego i słyszę każdy niemal pędzący pojazd (nie mówię o motocyklach z "ulepszonymi" wydechami ) - ekranu nam nie postawili... Około 700 m od okien jest linia kolejowa Warszawa - Lublin, od niej również "oddziela" nas pas ze 150 m szerokości lasu, również mieszanego... Słychać każdy przejeżdżający skład pociągu - o godzinie  +- 23:40 przejeżdża skład 43 wagonów z węglem Zupełnie inaczej słychać samochody i pociągi w suche dni, a inaczej "po rosie", gdy powietrze jest mocno wilgotne - wtedy wydaje się, że jeżdżą one tuż pod oknami Zaznaczam, że las jest mieszany, bo jest różnica zimą, a miesiącami, gdy są gęste liście na drzewach... Nie mierzyłem natężenia hałasu, ale BYŁ on mocno zauważalny w pierwszych tygodniach zamieszkania - po jakimś czasie przestaje się słyszeć te hałasy, przestają być zauważalne, przeszkadzające i uciążliwe... czasami się je słyszy, ale ucho przyzwyczaja się... Można próbować odgradzać się parkanami, szpalerami tui, czy innych roślin, ale i tak trzeba będzie zaakceptować pozostałe szumy i odgłosy...   Albo szukać innej lokalizacji     Podejrzewam, że takie dane uzyskasz tylko doświadczalnie dla określonej lokalizacji...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...