Skocz do zawartości

Ocieplenie i zabudowa poddasza płytą G-K


Recommended Posts

Napisano
Witam

Mam ważne pytanie.
Czy można wykonać ocieplenie poddasza wełną oraz następnie montaż płyt G-K na poddaszu przed wylaniem posadzek betonowych pod płytki i parkiet?
Chodzi mi przede wszystkim, czy po wylaniu posadzek, płyty G-K nie wchłoną tyle wilgoci, dzięki której powyginają się, czy też popękają a tym samym ulegną zniszczeniu?
Skutkowałoby to wyrzuceniem kasy w błoto (koszt demontażu zniszczonych płyt, koszt płyt, koszt wykonanej robocizny zniszczonych płyt, koszt zakupu nowych płyt, koszt robocizny montażu nowych płyt o szpachlowaniu i gruntowaniu już nie wspominam).
Problem w tym, że mam możliwość wolnego terminu ekipy do zabudowy poddasza przed hydraulikiem i posadzkarzem.
Z góry dzięki za rady.
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Jeżeli płyty będą kładzione na ścianach a posadzka będzie stykać się bezpośrednio z płytami to wchłoną one bardzo szybko wodę z zaprawy, napęcznieją i stracą swoje właściwości, posadzka powinna być wylana przed płytami i całkowicie wyschnąć.
Miałem problem z pękającymi połączeniami płyt w salonie jeszcze nie wysuszonym gdy włączyliśmy piec- a płyty były kładzione w warunkach dużej wilgotności- nawet cekol c 40 popękał.- dlatego radzę wykonać te prace zgodnie z kolejnością: posadzka, potem płyty
pozdrawiam i życzę trafnych decyzji
Napisano
W moim przypadku płyty nie będą stykać się bezpośrednio z wylewaną posadzką. Pozostanie przestrzeń ok 5 cm. Czy wówczas także istnieje ryzyko wchłaniania przez nie wilgoci w stopniu powodującym pęcznienie i odkształcenie? Czy można temu zapobiec?
Napisano
Cytat

W moim przypadku płyty nie będą stykać się bezpośrednio z wylewaną posadzką. Pozostanie przestrzeń ok 5 cm. Czy wówczas także istnieje ryzyko wchłaniania przez nie wilgoci w stopniu powodującym pęcznienie i odkształcenie? Czy można temu zapobiec?




A jak ekipa wylewająca posadzki poradzi sobie z wyrównaniem i zagładzeniem przy ścianie jeżeli będą tam płyty gk ?
łata i maszyna się nie zmieszczą. chyba, że wylewasz posadzki anhydrytowe - to wtedy nic nie robimy
pozdro
Napisano
Posadzki nie będą raczej maszynowe. Buduję sposobem "gospodarczym" i posadzka w każdym pomieszczeniu będzie wylewana oddzielnie w miarę posiadanych środków i czasu. Tradycyjnie z betoniarki:)
Płyty gk nie będą stykały się z posadzką. Ta przerwa uzupełniona zostanie później.
Zastanawiam się tylko, czy wilgoć z parującej posadzki nie zaszkodzi płytom. Można niby wietrzy pomieszczenie, będzie tam ciepło, jednak zbyt szybkie wysychanie też nie jest korzystne.
Może pomogłoby przykrycie posadzki folią?
A macie może jakieś doświadczenia z tzw suchym jastrychem?
Napisano
Cytat

Posadzki nie będą raczej maszynowe. Buduję sposobem "gospodarczym" i posadzka w każdym pomieszczeniu będzie wylewana oddzielnie w miarę posiadanych środków i czasu. Tradycyjnie z betoniarki:)
Płyty gk nie będą stykały się z posadzką. Ta przerwa uzupełniona zostanie później.
Zastanawiam się tylko, czy wilgoć z parującej posadzki nie zaszkodzi płytom. Można niby wietrzy pomieszczenie, będzie tam ciepło, jednak zbyt szybkie wysychanie też nie jest korzystne.
Może pomogłoby przykrycie posadzki folią?
A macie może jakieś doświadczenia z tzw suchym jastrychem?



suchy jastrych np knaufa także potrzebuje wyrównanej powierzchni - wylewką samopoziomującą
najlepszym rozwiązaniem będzie niespoinowanie płyt przed położeniem posadzki ponieważ w innym przypadku płyty będą pracować wchłaniając wilgoć z wylewki a później ją wydalając. Płyta pracuje i pękałyby spoiny.
pozdrawiam
Napisano
Cytat

suchy jastrych np knaufa także potrzebuje wyrównanej powierzchni - wylewką samopoziomującą
najlepszym rozwiązaniem będzie niespoinowanie płyt przed położeniem posadzki ponieważ w innym przypadku płyty będą pracować wchłaniając wilgoć z wylewki a później ją wydalając. Płyta pracuje i pękałyby spoiny.
pozdrawiam



Dzięki Wolfik.
Myślę, że niespoinowanie jest rzeczywiście najlepszym rozwiązaniem w tym przypadku. Dobrze, że powstrzymałeś mnie w poręicon_smile.gif
Dam znać jak poszło, choć posadzki to jeszcze odległa sprawa. Na pewno nie tegoroczna.

Pozdrawiam

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oferujemy profesjonalny montaż  i serwis klimatyzacji w Krakowie i okolicach – zarówno w domach jednorodzinnych, mieszkaniach, jak i w biurach czy lokalach usługowych. Zapewniamy dobór odpowiednich urządzeń, estetyczne wykonanie i pełne wsparcie posprzedażowe. Projektujemy i montujemy nowoczesne systemy wentylacji mechanicznej, które zapewniają prawidłową cyrkulację powietrza i eliminują wilgoć. Realizujemy montaż nowoczesnych pomp ciepła – ekologicznych i bezobsługowych źródeł ciepła dla domów i firm. Pomagamy dobrać odpowiedni system grzewczy, a także świadczymy serwis i wsparcie posprzedażowe.   Sprawdź ofertę https://realklim.pl
    • Jesteśmy na wczasach...  
    • Drewno w ogrodzie, na elewacji czy w architekturze ogrodowej wygląda pięknie – ale tylko wtedy, gdy jest odpowiednio zabezpieczone. Jako ekspert marki Osmo, przedstawiam jeden z najbardziej cenionych produktów do ochrony drewna na zewnątrz: Lazura Olejna Osmo  (oryg. Holzschutz-Öl-Lasur). To sprawdzone rozwiązanie, które chroni drewno przed deszczem, słońcem, promieniowaniem UV, grzybami i pleśnią – a przy tym wydobywa jego naturalne piękno. Czym jest Lazura Olejna Osmo? To dekoracyjny, półtransparentny olejowy impregnat do drewna zewnętrznego, opracowany na bazie naturalnych olejów roślinnych: słonecznikowego, lnianego, sojowego i z ostu. Lazura nie tworzy powłoki filmowej – wnika głęboko w drewno i pozwala mu "oddychać", co zapobiega pękaniu, łuszczeniu i odpryskiwaniu. Zastosowanie elewacje i deski fasadowe pergole, płoty, ogrodzenia domki letniskowe, altany carporty, tarasy (elementy pionowe) drzwi, okna, okiennice (również wymiarowo stabilne elementy) Dlaczego warto? Wydajność: nawet do 26 m² z 1 litra przy jednym malowaniu Odporność na UV i warunki atmosferyczne Zabezpieczenie przed grzybami, algami i pleśnią Nie łuszczy się, nie pęka, nie schodzi płatami Bez konieczności szlifowania przy renowacji Łatwa aplikacja, bez smug i zacieków Dostępne kolory (transparentne) Kolory są półprzezroczyste – zachowują naturalny rysunek drewna, nadając mu odcień zgodny z kolorem lazury. Wszystkie kolory można ze sobą mieszać.   NrKolor Osmo (DE) Nazwa polska 700 KieferSosna 702 LärcheModrzew 703 MahagoniMahoń 706 EicheDąb 707 NussbaumOrzech 708 TeakTeak 710 PiniePinia 712 EbenholzHeban 727 PalisanderPalisander 728 ZederCedr 731 Oregon PineSosna Oregon 732 Eiche hellJasny dąb 739 SilbergrauSrebrnoszary 900 WeißBiały 903 BasaltgrauBazaltowy szary 905 PatinaPatyna 906 PerlgrauPerłowoszary 907 QuarzgrauKwarcowy szary   Sposób użycia Drewno musi być suche i czyste (maks. 20% wilgotności). Lazurę dokładnie wymieszać, nie rozcieńczać. Nakładać cienko wzdłuż słojów, pędzlem do olejów lub wałkiem mikrofibrowym. 2 warstwy na surowe drewno, 1 warstwa przy renowacji. Czas schnięcia: ok. 12 godzin przy dobrej wentylacji.   Skład i bezpieczeństwo Naturalne oleje + pigmenty + minimum rozpuszczalników (benzol-free) Zawiera biocyd IPBC – stosować wyłącznie na zewnątrz Produkt spełnia normę B2 (normalnie zapalny po wyschnięciu) Czyścić narzędzia preparatem Osmo Pinselreiniger   Dodatkowe wskazówki praktyczne Nie nakładać na lakierowane lub lakierobejcowane powierzchnie – należy je wcześniej całkowicie usunąć. Jeśli drewno ma być szczególnie chronione przed sinizną i owadami, warto wcześniej zastosować Osmo Impregnację WR (biobójczą). Drewno zawierające taniny (np. dąb) może powodować lekkie zmiany odcienia – zalecany próbny malunek. Podsumowanie Lazura Olejna Osmo to doskonały wybór dla każdego, kto szuka trwałej i estetycznej ochrony drewna na zewnątrz. Sprawdza się zarówno przy nowych realizacjach, jak i przy renowacjach. Działa długofalowo, wygląda naturalnie i jest niezwykle łatwa w utrzymaniu. Masz pytania? Jako ekspert Osmo, chętnie doradzę – napisz komentarz, dołącz zdjęcie drewna, a pomogę dobrać odpowiedni kolor i technologię zabezpieczenia.
    • Nie bardzo, jedynie tynk. Po prostu jak zamkniesz tą wilgoć tam, to te ściany za parę lat się po prostu rozsypią. Przerabiałem to ze ścianą nośną. To co zastaliśmy po przeprowadzce, to ścianę można było rozebrać rękami. Tyle dobrze, że dziadek ten dom sam budował i robił to zgodnie ze sztuką, bo nawet bez tej ściany żaden strop nie pęknął. A jakby nie to, że fundamenty są z piaskowca, który był cały mokry, to klękajcie narody. Oczywiście są szanse, że ta wilgoć wyjdzie na zewnątrz, ale ciężko je oszacować. Tu chodzi o różnicę temperatury. Pustka nawet 3cm będzie zawierać sporo powietrza, w którym przy różnicy temperatur powyżej 50% zacznie się wykraplać woda. Załóżmy, że wewnątrz masz 20°C, ściana z zewnątrz ma 0°, pod płytą nie będzie więcej niż 10°C i w tym momencie występuje skraplanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Do takiego mieszkania nie montował bym więcej niż 2,5kW. Ważniejsza od mocy jest umiejętność obchodzenia się z tym urządzeniem. Jedna jednostka zainstalowana z w salonie z kuchnią wystarczy.  WiFi to już standard i to polecam (zdarza się, że w najtańszych chińczykach aplikacje nie działają), reszta jest zbędna. Zwróć uwagę na poziom hałasu. Ja mam Mitsubishi Heavy oraz Fuji. Klimatyzatorem Fuji 2,5kW ogrzewam zimą dom 70m2.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...