Skocz do zawartości

czy mozna malowac na tynki gisowe


Recommended Posts

Napisano
Witam mam pytanie poniewaz jeden wykonawca zaproponowal mi malowanie odrazu na tynki gipsowe, a drugi stwierdzil ze trzeba polozyc gladz i na to dopiero pomalowac. Z tegoo co mowil to ten tynk gipsowy jest ladnie polozony i wymaga nieduzych rownan. Wiec moje pytanie czy jak pomaluje odrazu na te tynki to nie bede miala zadnych nierownosci i przebarwien???
Napisano
Wydaje mi się, że kładzenie na porządne i równe tynki gipsowe gładzi to dublowanie i nie potrzebny wydatek, ja bym malowała, ale może się nie znam?
Napisano
Można położyć od razu farbę ale: Należy pamiętać żeby zamknąć chłonność podłoża czyli użyć gruntu , potem przygotować powierzchnię pod malowanie nawierzchniowe czyli użyć gruntu a na końcu farba nawierzchniowa. Czy nie będziesz miała przebarwień ? Nie. Czy będziesz miała nierówności ? Farba nie jest wypełniaczem także będą one widoczne. Ja bym wyrównał i dopiero malował, wolał bym mieć porządnie no i użył bym dobrych produktów.

Pozdrawiam
Napisano
tak sobie mysle ze te niruwności raczej nie beda duże po pomalowaniu może ich niebyc widac gołym okiem, ja ma tynki wapinno cementowe więc nie mogą się równać z twoimi zwłascza w tej mojej złabo dotartej formie, ale pomalowaniu latexem w kolrze ceimnego orzecha ewentualne nierówności nie rzucają się tak w oczy.
pozdrawiam
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Tynki gipsowe spokojnie można malować.Jeśli nie ma ubytków i widocznych nierówności,nie ma potrzeby robić gładzi gipsowych.A fachowiec który doradzał gładzie,chciał po prostu zarobić lub wykorzystać nie wiedzę właściciela mieszkania i go naciągnąć.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Witam mam pytanie poniewaz jeden wykonawca zaproponowal mi malowanie odrazu na tynki gipsowe, a drugi stwierdzil ze trzeba polozyc gladz i na to dopiero pomalowac. Z tegoo co mowil to ten tynk gipsowy jest ladnie polozony i wymaga nieduzych rownan. Wiec moje pytanie czy jak pomaluje odrazu na te tynki to nie bede miala zadnych nierownosci i przebarwien???




Witam.

Musisz sama zdecydować czy jakość tynku gipsowego Ci odpowiada. Pamiętaj, że wszelkie nierówności po położeniu warstwy farby nie tylko nie przestaną być niewidoczne, ale każdy kolor oprócz białego je podkreśli.







Malowanie wnętrz
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Dokladnie, tynki gipsowe sa po to, zeby juz nie klasc gladzi. Oczywiscie, ze kazdy malarz powinien byc wyposazony w mala szpachelke i po nalozeniu gruntu (trzeba koniecznie!!!) widać wszelkie większe niedoskonałości, które sie wypełnia lub szlifuje (w zależności od tego co to za niedoskonałość). To sa tylko drobne poprawki. Tynk gipsowy powinien byc zrobiony "pod malowanie" z zalozenia! My tak robimy. Tynk musi byc dobrze zafilcowany, sciety, w razie potrzeby operacje powtorzone.

A ze tynkarze leca w kulki i biora 13zl za robocizne, to potem inwestor, ktory chcial zaoszczedzic 2zl na metrze, teraz bedzie musial wylozyc dodatkowo 10zl na metr za szybkie szpachlowanie (plus material). Na tynkach nie ma co oszczedzac, bo potem same problemy sa. Jak inwestor chce mniej placic, to sie stosuje gorsze grunty pod tynki, czesto sam tynk wybiera sie wtedy troche gorszy (przykladowo ten tragiczny Knauf niemiecki), nie scian sie na drugi dzien, tylko leci z metrami zeby wyjsc na swoim. Takie zycie inwestorzy - chcecie miec dobrze, to nie oszczedzajcie. Bo rynek i ceny sie juz dotarly, wiec jezeli ktos schodzi nizej, to na pewno bedziecie musieli szpachlowac albo wyjda Bog wie jeszcze jakie problemy z tynkiem w przyszlosci.

Tynkarze - Elbląg
  • 4 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

dobra ekipa robi tynki gipsowe idealnie,trzeba ją tylko dobrze wynagrodzić icon_biggrin.gif


Witam.Oczywiście ,że jedna ekipa robi lepiej,a druga gorzej,jednak po pierwszym malowaniu wychodzą na wierzch wszystkie nierówności,dlatego po gruntowaniu,zazwyczaj pierwszą warstwę maluje sie na biało i podświetlając halogenem,sprawdza się i niweluje wszystkie usterki.
To pomaga zaoszczedzić nerwów w przyszłości,kiedy to człowiek patrząc w sufit myśli....Wywaliłem tyle kasy w remonty,a tam taka ryska na suficie....To może być pomocne
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
witam po pierwsze tynk gipsowy musi być wysezonowany po drugie po wysnięciu pomalować podkładem pod farby wtedy wyjdzie wszystko jezeli czeba poprawić zaszpachlować przeczyścić i malować po kłopocie pozdrawiam
Napisano
Można bezpośrednio malować. Oczywiście jeżeli jakość tynku gipsowego jest dla nas zadowalająca.
Jeżeli nie to należy zrobić gładź. Po co później żałować patrząc na nierówne i niegładkie ściany.
Wykonanie gładzi w budynku zamieszkanym jest bardzo uciążliwe i dla wykonawcy,ale przede wszystkim dla klienta.
Więc trzeba to teraz zrobić dobrze.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Co to za nierówności? Jeżeli są dla Pani do zaakceptowania i wychodzi Pani z założenia że to tylko ściana a nie lustro to gruntować i malować. Jeżeli nie ma pani co do tego pewności proponuję zasięgnąć porady u fachowca, który przyjedzie i własnym wprawnym okiem obceni sytuację.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Po to sie robi tynki gipsowe zeby nie szpachlowac,ale to zalezy od fachowcow no i od własciciela jaka chce miec gładz,moze wystarcza poprawki,trzeba pomalowac gruntem i zobaczyc co wyjdzie,na gruncie bedzie widac nie rownosci,wtedy zrobic poprawki i malowac.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

dobra ekipa robi tynki gipsowe idealnie,trzeba ją tylko dobrze wynagrodzić icon_biggrin.gif



Dokladnie. Ludzie spodziewaja sie cudow za pol-darmo. Takie rzeczy to tylko w erze. Jesli nam dobrze zaplaca, to robimy tynki DOSŁOWNIE pod malowanie. Więc lepiej chyba zaplacic te 2-3zl wiecej za metr tynku gipsowego, niż pozniej okolo dziesieciu za szpachlowanie (plus materialy).
Gość stach
Napisano
Cytat

[...]
Jesli nam dobrze zaplaca, to robimy tynki DOSŁOWNIE pod malowanie. Więc lepiej chyba zaplacic te 2-3zl wiecej za metr tynku gipsowego, niż pozniej okolo dziesieciu za szpachlowanie (plus materialy).


A czy taka postawa jest ETYCZNA???
KAŻDY FACHOWIEC wykonuje swoje prace zgodnie ze sztuką budowlaną, zaleceniami producentów materiałów i najlepiej jak umie!!!
Jak można ocenić i zmienić jakość wykonanej przez siebie pracy i wykonać ją mniej starannie, mniej dokładnie o 2-3 zł za metr???
Jeśli nie dogadałeś się co do ceny, to nie robisz roboty u TEGO klienta! Jeśli dogadałeś się o 2-3 zł mniej niż bierzesz zwykle, to TEŻ powinieneś zrobić tę robotę najlepiej jak umiesz!!!
Nie rozumiem takiej postawy icon_evil.gif icon_rolleyes.gif icon_eek.gif
  • 5 miesiące temu...
Napisano
Cytat

A czy taka postawa jest ETYCZNA???
KAŻDY FACHOWIEC wykonuje swoje prace zgodnie ze sztuką budowlaną, zaleceniami producentów materiałów i najlepiej jak umie!!!
Jak można ocenić i zmienić jakość wykonanej przez siebie pracy i wykonać ją mniej starannie, mniej dokładnie o 2-3 zł za metr???
Jeśli nie dogadałeś się co do ceny, to nie robisz roboty u TEGO klienta! Jeśli dogadałeś się o 2-3 zł mniej niż bierzesz zwykle, to TEŻ powinieneś zrobić tę robotę najlepiej jak umiesz!!!
Nie rozumiem takiej postawy icon_evil.gif icon_rolleyes.gif icon_eek.gif



wszystko miesci sie w normie ale zawsze mozesz dać jak era,pamietaj o normie;

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A myślałeś może o sprawdzonej budowie za granicą, skoro i tak mieszkacie poza Polską?
    • witam,  Planujemy budowę domu M-90. W jakiej lokalizacji Pan buduje ? 
    • A skąd taki wniosek?   Przecież   
    • To chyba można odciąć przynajmniej dopływ ciepłej i zimnej wody do rozdzielaczy na piętrze? Tych obsługujących niedokończoną łazienkę.  Na tym etapie samo odcięcie nie zlikwiduje problemu. Ale chodziło mi o możliwość rozdzielenia tej używanej oraz nieużywanej części instalacji, odkażenie jej i uniknięcie problemów na przyszłość.  Skoro są tam rozdzielacze to przecież jest możliwość zamknięcia poszczególnych zaworów na rozdzielaczach, tych obsługujących nieużywane, zaślepione odcinki rur.  Skoro cała woda w instalacji śmierdzi (ciepła i zimna) to znaczy, że ostatecznie trzeba będzie zdezynfekować wszystkie rury. Bakterie się tam rozprzestrzeniły i jak gdziekolwiek zostaną to znów się namnożą. Przypuszczam, że cyrkulacja jest zrobiona od zbiornika c.w.u. do rozdzielaczy z ciepłą wodą? Ile jest tam rozdzielaczy? Czy są osobne rozdzielacze do łazienki na górze? Na początek proponuję zamknąć zawory na rozdzielaczach obsługujące tę niedokończoną łazienkę. Pozostawić je zamknięte. Podnieść temperaturę na zbiorniku c.w.u. do maksimum. Minimalnie odkręcić wszystkie krany z ciepłą wodą. Niech ledwo ciekną, ale niech w ten sposób gorąca woda przepłucze je chociaż z pół godziny. Potem sprawdzamy, czy to coś pomogło. To są rzeczy proste, które można zrobić bez ingerencji w instalację.  Następny etap, jeżeli okaże się konieczny, to sprawdzenie wszystkich filtrów, odłączenie zmiękczacza, zrobienie dezynfekcji termicznej również instalacji wody zimnej.  
    • Dzień dobry, W tym konkretnym układzie, czyli na pełnym deskowaniu, membrana wysokoparoprzepuszczalna (MWK) nie jest potrzebna. Jej głównym zadaniem jest odprowadzanie pary wodnej z ocieplenia, gdy to jest ułożone między krokwiami, a nie ma pełnego deskowania. Prawidłowym i zalecanym rozwiązaniem jest zastosowanie papy podkładowej. Papa tworzy szczelną warstwę, która chroni deskowanie oraz resztę konstrukcji dachu przed zacinającym deszczem czy śniegiem. To właśnie ona pełni rolę wstępnego krycia.   Dlatego, w tym przypadku, warstwy powinny układać się w następującej kolejności, licząc od konstrukcji dachu: - pełne deskowanie (np. płyty OSB/deski) - papa podkładowa - kontrłaty (min. 40x50 mm) - łaty (np. 32x100 mm, rozstaw 20-30 cm) - blacha na rąbek   Wentylacja połaci Ponieważ papa jest materiałem szczelnym, prawidłowa wentylacja jest absolutnie kluczowa dla trwałości dachu i zapobiegania zawilgoceniu. Należy zapewnić stały przepływ powietrza w szczelinie wentylacyjnej, która znajduje się pod blachą. Wlot powietrza powinien być zapewniony w okapie. Najlepiej sprawdzi się tu perforowana podbitka, która umożliwi swobodny dostęp powietrza do szczeliny. Szczelina wentylacyjna jest tworzona przez kontrłaty i musi mieć wysokość min. 4-5 cm. Powietrze przepływa wzdłuż całej połaci, od okapu do kalenicy, odprowadzając wilgoć i nagromadzone ciepło. Wylot powietrza musi znajdować się w kalenicy. Ponieważ papa nie pozwala na swobodny przepływ, konieczne jest zamontowanie kominków wentylacyjnych. Zapewnią one ujście dla wilgotnego powietrza, co ochroni konstrukcję dachu przed degradacją. Szczegóły w instrukcji montażu paneli: => https://pruszynski.com.pl/pobierz/#file-52 _______________ Panele dachowe na rąbek PD-510 Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...