Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Gość

Jaką ściana akustyczna?

Recommended Posts

Gość
Zamierzam między dwoma odrębnymi lokalami postawić ścianę z cegły SILKA. Jedna warstwa z bloczków drążonych grubości 6 cm ma izolacyjność akustyczną 40 dB. Ja muszę osiągnąć ponad 52 dB. Chcę dać dwie takie warstwy a między nimi płytę z wełny mineralnej 5 cm. Zamierzam postawić te ścianki na podkładzie gumowym i tak samo odizolować od stropu betonowego. Czy taka ściana będzie odpowiednia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W przypadku oddzielenia dwóch niezależnych lokali ściana powinna posiadać grubość ok. 25 cm (grubość ściany nośnej). Blok wapienno-piaskowy SILKA M24 (Rw=56 dB) jako jedyny z materiałów ściennych może być wykorzystany w ścianach, które będąc wewnętrznymi ścianami nośnymi spełniają jednocześnie funkcję przegrody akustycznej.
Jeżeli ściana oddzielająca ma być wykonana jako warstwowa z zastosowaniem cegły wapienno–piaskowej (lub bloczków SILKA M8 Rw=45 dB) i wełny mineralnej to przy zastosowaniu cegieł o szerokości 6,5 cm należy ścianę zbroić w co drugiej warstwie cegieł dwoma prętami o średnicy ø8-10 mm, a także łączyć obie ściany kotwami stalowymi o średnicy ø6 mm, zaś grubość wełny mineralnej ze względu na zapewnienie minimalnej grubości ściany powinna wynosić 12 cm (np. Rockwool Rockton lub inna przeznaczona do wykonywania izolacji akustycznych). Ze względu na zapewnienie odpowiedniej pracy ściany i zachowanie jej stateczności powinna ona być posadowiona bezpośrednio na stropie (stosowanie podkładek gumowych pod ścianę nie jest wskazane). Przewiązanie ze ścianami, pomiędzy którymi ma być wzniesiona wspomniana ściana wykonuje się za pomocą tzw. strzępi (wykute w ścianach otwory umożliwiające mijankowe wmurowanie bloczków lub cegieł) albo specjalnych kotew. Wskazane byłoby sprawdzenie przez projektanta-konstruktora nośności stropu (czy nie istnieje możliwość jego uszkodzenia), a także samej ściany (brak informacji o jej wysokości) i zaprojektowanie odpowiedniego wzmocnienia stropu. Ze względu na skomplikowaną budowę ściany warstwowej oraz większe nakłady środków i pracy warto przeanalizować, czy nie byłoby lepszym rozwiązaniem wykonanie ściany jednorodnej, np. z wspomnianych bloków SILKA M24, łącznie ze wzmocnieniem stropu. Przyjmując takie rozwiązanie należy również wykonać projekt wzmocnienia stropu przez projektanta-konstruktora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Gość Szkieletor
      Mialem w swoim zyciu 2 domy, 1. Szkielet 2. Murowany, porotherm Uwazam ze aby zarzucic cos szkieletom trzeba miec porownanie, ja mam. 1. Akustyka, to byl jeden z argumentow dla ktorych chcielismy przeprowadzic sie do domu murowanego. I wiecie co, zawiedlismy sie niemilosiernie. Strop zelbet, sciany porotherm, tynki gipsowe.. i slychac wszystko wszedzie. Pozniej zabralismy sie za poddasze, postawilem na technologie lekka. Prosta konstrukcja, profile, GK, welna. Zainwestowalem w lepsza welne akustyczna, GK tak samo. Profile podklejone guma aby ograniczy wibracje i co.. na gorze miedzy pokojami nic nie słychać a na dole wszystko. 2. Akumulacyjnosc cieplna. Kolejny powod dla ktorego uciekalismy z kanadyjczyka. Jakie bylo nasze zdziwienie jak po 3 dniach upalow nasze sciany nagrzaly sie i zaczely oddawac zakumulowane cieplo w nocy, tragedia. Pierwsze dwa dni upalow ok, pozniej dramat. To co wydawalo sie wada kanadyjczyka okazalo sie jego wielka zaleta w lato. W nocy wystarczy przewietrzyc i temperatura budynku obniza sie o kilka stopni momentalnie, w murowanym trwa to zdecydowanie dluzej. W zime rowniez ciezki murowany budynek jest zdecydowanie gorszy, niby trzyma cieplo, tylko pytanie po co? Czy nie lepiej szybko nagrzewac i w miare potrzeb szybko ochlodzic / przewietrzyc? W tych czasach i przy technologiach ktore same inteligentnie utrzymaja odpowiednia temperature w domu uwazam ze akumulacyjnosc cieplna budynku murowanego jest jego wada a nie zaleta. I to co uwazam za najwazniejsze i nie zrozumie tego nikt kto nie ma porownania. W domu szkieletowym (dobrze zbudowanym, bez tych wszystkich folii tylko z dobra wentylacja przegrody) oddycha sie zupelnie inaczej, duzo lepiej. Wracam do szkieletu jak tylko sprzedam murowany. PS sprzdaz pierwszego domu trwala tydzien. Wszystko zależy jak ma sie zbudowany dom. Niestety na rynku jest pelno badziewia stawianego w latach 90 poczatku 2000 ktore ni jak ma sie do porzadnego budownictwa drewnianego.
    • Napisałem chyba - to się nazywa przypuszczenie.  A za szacun dziękuję. A dlaczego tak przypuściłem? No bo z obu stron schodów (również ściany wewnętrznej schodów) widać ślady naciekow - czyli raczej z dołu ta wilgoś szła, a nie tylko z boku. Sharki22 napisał: No to jesli się woda pojawia po długich deszczach, to znaczy że to woda opadowa pojawia sie pod piwnicą. Podobno są dreny - powinny odprowadzić wodę - skoro się pojawia - no to znaczy że albo są źle założone, albo woda podchodzi z tej strony, gdzie ich nie ma, czyli od sąsiedniego budynku. Jeszcze dodam jedną możliwosć - też chyba  - być może po długich deszczach podnosi się poziom wody gruntowej wokoł piwnicy. No bo albo to jest woda opadowa bezpośrednia z opadów, albo zmieniająca okresowo (po deszczach ) poziom wody gruntowej.   Jak widać - nic tu z kryształowej kuli - tylko przypuszczenia z tego, co podał Sharki22.
    • Gość Andreas
      Szanowni Panstwo Troche chce mi sie smiac. Autor tego artykulu buduje i sprzedaje od lat domy szkieletowe. Lepszej reklamy tych domow jeszcze nikt nie wymyslil. Ten pan nie jest po podstawowce tylko ma tytul doktorski w marketingu. Podziwiam jego inteligencje i profesjonalnosc...
    • Daj pojemnik pod rynną taki z metr wysoki to będzie pchać wodę do oczka, albo połącz rynnę szczelnie z tą rurą do oczka i poleci.
    • Witam ponownie.  Długo nie skorygowalam swojego "rysunku" i danych, bo praca,praca. Niestety. Załączam poprawiony "rysunek " ,     ( staralam się ,aby odzwierciedlil dane pomieszczenia). Balkon jest na długości pokoju, a schody na balkon na długości kuchni.  Ściana nośna jest pomiędzy pokojami, chociaż dowiedzialam się, że tej ściany pomiędzy pokojem a kuchnia też nie można całej totalnie wyburzyc. W zalaczniku rysunek.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...