Skocz do zawartości

Regulacja grzejników co.


mka

Recommended Posts

Napisano
Witam i zycze wszystkim weeeeesołych świąt
Instalacje co zrobioną mam na 1 rozdzielaczu od niego połączonych jest 6 grzejników w sumie 94 zeberka aluminowe.
Piec gazowy Vaillant turbo tec 8/24kw na grzejnikach załozone mam zawory temostatyczne i głowice Diamond
Wszystko było w porzadku do momentu zainstalowania 6 grzejnika oddalonego od rozdzielacza o12m
Przy pieciu grzejnikach jeden cykl grzania wynosił 6 min a teraz wzrósł do 12 min co przeklada sie na zwiekszone zużycie gazu dołozony grzejnik ma 14 zeberek. Sytuacja ma sie tak ze gdy piec zaczyna grzać wode to grzeje do np 43 st potem temp zamiast wzrastac spada do 42 i grzeje około 3 min i dopiero wzrasta tego problemu nie było przy 5 grzejnikach.
Czytałem o kryzowaniu grzejników i wstepnie ustawiłem 3 pierwsze grzejniki odległosc od rozdzielacza 2m kryza1
4 grzejnik odalony 6 m kryza2
5 grzejnik 9m kryza2
i 6 oddalony 12m kryza3
na dolnych zaworach 3 obroty otwarte
I wszystko w porzadku temperatura wzrasta równomiernie grzejniki całe sa ciepłe ale gdy założe głowice termostatyczne problem powraca icon_sad.gif
Jak to wszystko ustawic czy trzeba cos zainstalowac do rozdzielacza słyszalem o przepływomierzach co reguluja przepływ
Bardzo prosze o porade co z tym fantem zrobic
Napisano
Dodatkowy grzejnik to zwiększona objętość wody w obiegu, a więc i czas jej nagrzewania będzie dłuższy. Regulacja dławienia przepływu służy do zrównoważenia strumienia ciepła w poszczególnych grzejnikach i jeśli nagrzewają się one równomiernie to nie ma problemu. Wahania temperatury na kotle mogą być związane z działaniem automatyki kotłowej dostosowującej wydajność kotła do aktualnych potrzeb. Czas funkcjonowania kotła nie ma znaczenia, gdyż modulowany palnik pobiera tyle gazu ile wymaga utrzymanie nastawionej temperatury.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Witam,
Ja mam problem inne j natury. Posiadam ogrzewanie gazowe w mieszkaniu ok 50m2. Piec 2 funkcyjny z zamknieta komora spalania. Rury z pex TC zaciskane. Niedawno pojawil sie taki problem, że podczas pracy pieca gdy podgrzewana jest woda w układzie w grzwejnikach pojawiaja się dziwne stukania na tyle męczące, że w nocy przeszkadza w spaniu. Znajomy stwierdzi, że może to byc wina głowicy termostatycznej. Jednego dnia zdjąłem ją ca cały dzien i problem nie zniknął. Czy jest to sprawa wadliwego układu??
Dodatkowo mam pytanie odnosnie regulator temp. Zamontowany mam uniwersalny, nie ten który poleca producent. Dzial sprawnie i wyłącza się po osiągnięciu temp i włącza jak spada. Wszystko w normie a pomimo to zuzycie gazu tylko w grudniu wyniosło prawie 200m3 przy temp. dziennej 20,75 i nocnej 18,75. Czy może byc jakś konkretna przyczyna takiego stanu??
Napisano
to stukanie to może być powietrze w układzie grzewczym, a jeśli chodzi o zużycie gazu , to zależy od powirzchni domu i temperatury na zewnątrz oraz oczywiście od technologii wykonania budynku
Napisano
Cytat

Witam,
Ja mam problem inne j natury. Posiadam ogrzewanie gazowe w mieszkaniu ok 50m2. Piec 2 funkcyjny z zamknieta komora spalania. Rury z pex TC zaciskane. Niedawno pojawil sie taki problem, że podczas pracy pieca gdy podgrzewana jest woda w układzie w grzwejnikach pojawiaja się dziwne stukania na tyle męczące, że w nocy przeszkadza w spaniu. Znajomy stwierdzi, że może to byc wina głowicy termostatycznej. Jednego dnia zdjąłem ją ca cały dzien i problem nie zniknął. Czy jest to sprawa wadliwego układu??
Dodatkowo mam pytanie odnosnie regulator temp. Zamontowany mam uniwersalny, nie ten który poleca producent. Dzial sprawnie i wyłącza się po osiągnięciu temp i włącza jak spada. Wszystko w normie a pomimo to zuzycie gazu tylko w grudniu wyniosło prawie 200m3 przy temp. dziennej 20,75 i nocnej 18,75. Czy może byc jakś konkretna przyczyna takiego stanu??



Przyczyn występowania hałasów w instalacji c,o., może być kilka i trzeba kolejno sprawdzić, co jest przyczyną:

- zapowietrzenie instalacji - kocioł prawdopodobnie jest najwyższym punktem instalacji i trzeba sprawdzić czy ma on odpowietrznik automatyczny czy też ręczne odpowietrzenie.
- zbyt duży przepływ wody - w małej instalacji pompa może mieć za dużą wydajność i jeśli jest dwubiegowa przełączyć na niższy bieg lub zdławić przepływ.
- przewężenia w rurach lub osprzęcie powodujące zjawisko kawitacji związane głównie ze zbyt dużą wydajnością pompy

Odnośnie regulacji pracy kotła - trudno określić jaki wpływ ma nietypowy regulator na jego funkcjonowanie. Do współpracy z kotłem mogą być przeznaczone regulatory proporcjonalne lub dwustanowe a ich prawidłowość działania zależy od automatyki konkretnego kotła.

Jednak nie należy spodziewać się jakiś istotnych oszczędności w zużyciu gazu związanych z systemem regulacji, gdyż zależy ono przede wszystkim od strat cieplnych budynku.
Napisano
Cytat

Dodatkowy grzejnik to zwiększona objętość wody w obiegu, a więc i czas jej nagrzewania będzie dłuższy. Regulacja dławienia przepływu służy do zrównoważenia strumienia ciepła w poszczególnych grzejnikach i jeśli nagrzewają się one równomiernie to nie ma problemu. Wahania temperatury na kotle mogą być związane z działaniem automatyki kotłowej dostosowującej wydajność kotła do aktualnych potrzeb. Czas funkcjonowania kotła nie ma znaczenia, gdyż modulowany palnik pobiera tyle gazu ile wymaga utrzymanie nastawionej temperatury.


Tak zgadza sie ale wedlug moich pomiarów piec bez ostatniego grzejnika pali 8m3 na dobe a z tym grzejnikiem 15m3 gazu to jest jakas paranoja a wtym ostatnim grzejniku jest tylko 6litrów wody jak to wytlumaczyc icon_sad.gif
Napisano
Cytat

Tak zgadza sie ale wedlug moich pomiarów piec bez ostatniego grzejnika pali 8m3 na dobe a z tym grzejnikiem 15m3 gazu to jest jakas paranoja a wtym ostatnim grzejniku jest tylko 6litrów wody jak to wytlumaczyc icon_sad.gif



Widocznie spadła temperatura zewnętrzna wzrosło wiec zużycie gazu. Nie ma cudów - ciepło wytworzone w kotle pozostaje w budynku i widocznie takie jest zapotrzebowanie na energie po dołączeniu dodatkowego grzejnika. No i jeszcze kwestia izolowania rur doprowadzonych do tego grzejnika.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam wszystkich forumowiczów!   Mam stary budynek, w którym ściany zewnętrzne są już ocieplone, ale dach pozostaje nieocieplony i przez niego ucieka dużo ciepła. Planuję na wiosnę ocieplić dach od góry styropianem EPS 100 (styropian dach/podłoga) o łącznej grubości 23 cm. Dach jest płaski z lekkim nachyleniem, powierzchnia około 100 m², pokryty papą, która zachowała się w całkiem dobrym stanie – nie jest uszkodzona, nie planuję jej zrywać, tylko oczyścić i zostawić jako podłoże.Na styropianie ma być położona papa termozgrzewalna (jedna lub dwie warstwy). Montaż styropianu będę wykonywał samodzielnie (klejenie + kołkowanie), a papę zgrzewalną zlecić fachowcowi, który się na tym zna.Mam kilka wątpliwości i pytań – bardzo proszę o Wasze opinie na podstawie doświadczeń: 1. Grubość i układanie styropianu: Czy lepiej położyć jedną warstwę 23 cm, czy podzielić na dwie warstwy (np. 11 cm + 12 cm) układane na mijankę? Wiem, że dwie warstwy lepiej eliminują mostki termiczne, ale to więcej pracy. Pomijając aspekt czasu i wysiłku – czy takie rozwiązanie naprawdę ma sens i daje zauważalną różnicę w izolacyjności?   2. Montaż i mocowanie styropianu: Dach nie będzie dodatkowo obciążony (tylko papa na wierzchu, bez chodzenia czy tarasu), ale ważne jest solidne mocowanie, żeby wiatr nie oderwał warstw. Planuję kleić styropian (klejem bitumicznym lub poliuretanowym) + kołkować.Dla grubości 23 cm – jakie kołki polecacie? Czy wystarczą o długości ok. 30 cm (żeby wystawały trochę w podłoże betonu)? Czy lepiej stosować metodę z otwornicą – wyciąć otwór w styropianie, włożyć kołek, a potem zatkać wyciętym krążkiem (żeby kołek nie wystawał i nie tworzył mostka)? Jeśli dwie warstwy: Czy wystarczy kołkować tylko dolną warstwę (do podłoża), a górną tylko przykleić do dolnej? Czy kołki muszą przechodzić przez obie warstwy dla lepszej stabilności?   3. Warstwa separacyjna na styropianie pod papę: Czytałem różne opinie – jedni polecają geowłókninę polipropylenową (200-300 g/m²) jako ochronę przed wysoką temperaturą palnika i separację, drudzy grubą folię PE (0,2 mm). Geowłóknina wydaje mi się lepsza (przepuszcza parę, nie topi się tak łatwo). Czy zgadzacie się, że geowłóknina to najlepsze rozwiązanie w takim przypadku, czy polecacie coś innego (np. folię PE)?
    • Zupełnie nie mam pojęcia gdzie to pęknięcie Od strony grzejnika? od strony zasilania? na korpusie zaworu?
    • Cześć, jak samodzielnie zabezpieczyć lekkie pęknięcie na rurce z termostatem? Jest to mikroskopijne pęknięcie bo moze z kropla dziennie sie wydostaje:)   Zalaczam zdjęcie, do lepszego nie mam dostępu. Ps. Pęknięcie jest na ten najszersze części 
    • Komentarz dodany przez Tomek: zdecydowanie odradzam.
    • Hurtownia budowlana: OLI - Tomasz Kraska Województwo: lubelskie Miasto: Puchaczów Pełny opis hurtowni pod adresem: https://budujemydom.pl/hurtownie-budowlane/lubelskie/oli-tomasz-kraska
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...