Skocz do zawartości

Rekuperator a kominek


ZBG

Recommended Posts

Napisano
Buduję dom w którym już w standardzie założona i zaprojektowana była wentylacja mechaniczna.
Planuję że będę powietrze pobierał z rurowego GWC. GWC jak wiadomo w zimie ma lekko ogrzać powietrze w lecie na ochłodzić.
Mam w związku z tym wątpliwości:
1. Jak ma się grawitacja mechaniczna do rozpalenia kominka w salonie. Na projekcie jest dodatkowy wlot powietrza obok drzwi do salonu. Czy jeśli się pali w kominku to należy go otwierać, jeśli tak to czy wyłączać wentylacje mechaniczną. Dom ma też kanały wylotowe grawitacyjne, które należy zamykać włączając grawitację mechaniczną.

2. Czy można wyłączać rekuperator z GWC w okresie wiosennym i jesiennym, gdzie nie potrzeba powietrza ogrzewać ani chłodzić. Czy też taka wentylacja musi chodzić ciągle.

3. Dom jest w poddaszem użytkowym 149m2, na górze do każdego pomieszczenia doprowadzony jest wlot i wylot. Na dole w większości są wloty, wyloty tylko w łazience. Nie powinno być wszędzie wlotów i wylotów?
Napisano
Cytat

Buduję dom w którym już w standardzie założona i zaprojektowana była wentylacja mechaniczna.
Planuję że będę powietrze pobierał z rurowego GWC. GWC jak wiadomo w zimie ma lekko ogrzać powietrze w lecie na ochłodzić.
Mam w związku z tym wątpliwości:
1. Jak ma się grawitacja mechaniczna do rozpalenia kominka w salonie. Na projekcie jest dodatkowy wlot powietrza obok drzwi do salonu. Czy jeśli się pali w kominku to należy go otwierać, jeśli tak to czy wyłączać wentylacje mechaniczną. Dom ma też kanały wylotowe grawitacyjne, które należy zamykać włączając grawitację mechaniczną.

2. Czy można wyłączać rekuperator z GWC w okresie wiosennym i jesiennym, gdzie nie potrzeba powietrza ogrzewać ani chłodzić. Czy też taka wentylacja musi chodzić ciągle.

3. Dom jest w poddaszem użytkowym 149m2, na górze do każdego pomieszczenia doprowadzony jest wlot i wylot. Na dole w większości są wloty, wyloty tylko w łazience. Nie powinno być wszędzie wlotów i wylotów?



źle zrobiono tę wentylacje - wyloty powinny być w pomieszczeniach brudnych (kuchnia, łazienki, garderoby, pralnie), a wloty w czystych (pokoje). do kominka powinien być pod podłogą dodatkowy wlot powietrza rura fi 110-150) tęty i tylko tędy powietrze jest wtedy dostarczane do paleniska.
GWC z założenia nie powinien pracować w okresach przejściowych (wiosna, jesień, bo temperatury są takie, że nie opłaca się go stosować, a tylko zwiększa opory) w dobrych instalacjach wentylacji mechanicznej załatwiają to odpowiednie sterowane temperaturowo przepustnice, które powodują albo pobieranie powietrza przez GWC albo przez czerpnię ścienną). innymi słowy wydałeś kupę forsy wcześniej nic nie czytając o wentylacji mechanicznej, a jacyś fajansiarze ci ją spi.... Czytanie naprawdę nie boli, a czasem pozwala wystrzegać się błędów
Napisano
Ale projekt wentylacji mech jest właśnie w standardzie tego domu LK&344. Za to się nie dopłaca - standardowy projekt. Jeśli chodzi o wloty i wyloty to może się źle wyraziłem wlot rozumiem jako wlot ciepłego powietrza (wdmuchanie) do pomieszczenia. Wylot jako usunięcie powietrza (odessanie) z pomieszczenie więc chyba chodzi o to by z łazienki usunąć powietrze. Przepraszam za nieprecyzyjne wyrażanie się.

Dziękuję za szybką odpowiedź i genialną uwagę odnośnie powietrza do kominka (obecne mieszkam w mieszkaniu które ma zrobioną właśnie taką dziurę pod oknem na wlot powietrza do kotła gazowego i nie jest to najszczęśliwsze rozwiązanie)

Z tym GWC to też dobry pomysł.

Dobrze że mam strop żerański, który właśnie za tydzień będę kładł. Przynajmniej na poziomie parteru nie ma wylewki i wszystkie rury na spokojnie się poukłada.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • No, w zasadzie w tej piwnicy trzymam  rzeczy które chciałbym zabezpieczyć. I to nie są tylko przydasiowe bibeloty.   Myślałem jeszcze o kracie wewnątrz, ale piwnicę odwiedzam codziennie 2-4 razy, bo wyjmuję i chowam rowery, więc najwięcej przeszkód bym poczynił sam sobie.   Pozostaje chyba zastawić pułapki...   
    • Wejście chyba do gabinetu dentystycznego.
    • Na czarno zaznaczyłem haki rynnowe, typ nakrokwiowy, to one będą podtrzymywać rynnę. Na czerwono zaś obróbki blacharskie. Na czerwono zaś obróbki blacharskie. Zastępuje się je czasem pasami papy, ale to mniej trwałe rozwiązanie.
    • W jakich warunkach mierzone? Przecież te wartości są zmienne, zależą chociażby od warunków atmosferycznych i nawet pory dnia. W normalnych warunkach, tym bardziej za lasem, tam winien być najwyżej dochodzący pomruk, do którego organizm ludzi szybko się przyzwyczaja i po kilkunastu minutach przestaje słyszeć i reagować. 
    • Cześć Wszystkim! Znalazłem idealny dom dla mnie, ale jest problem z hałasem, jakieś 150 metrów od domu za lasem (las zaznaczony na zielono) jest droga powiatowa. W domu jest w porządku, ale na działce, szczególnie od strony lasu, gdzie jest taras, kiedy przejeżdża głośniejszy samochód np. tir, hałas dochodzi do 57dB (35 kiedy nic nie jedzie - mierzone apką w telefonie) i to jest za dużo tzn. ten dzwięk mocno zakłóca spokój i irytuje. Na załączonym rysunku widać granicę działki, na której można postawić ogrodzenie. Jak widać z zaznaczonych punktów wysokościowych teren działki jest w wyrównany do około 10m za domem, po czym zaczyna się las i spadek, tzn. granica działki od strony hałaśliwej drogi (50m od domu) jest już 3 m poniżej poziomu domu, a sama droga 7m poniżej poziomu domu.   Zastanawiam się, czy i jaka jest możliwość wyciszenia go na własną rękę. Powiedzcie proszę, czy da się (przynajmniej mniej więcej) policzyć, jak wysokie miałoby być to ogrodzenie i o ile wygłuszyłoby działkę?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...