Skocz do zawartości

instalacja co grawitacyjna plus wymuszona


marjon7

Recommended Posts

Napisano
Chcę wykonać nową kotłownię do istalacji grawitacyjnej, mam piec 5,5 m,miałowy UKSM pleszew, wyjścia 2 cale i chcę wykonać wyjścia od pieca ,I-normalny obieg grawitacyjny odcinany zaworami i
II- dodatkowo drugi obieg z zaworem czterodrogowym , pompa obiegowa i zawór róznicowy,
do całości ma być zamontowany bojler płaszczowy plus osobny piecyk na ciepłą wodę opalany drzewem
Nigdzie nie spotkałem się z takim schematem, obieg grawitacyjny chcę utrzymać bez jakichkolwiek zaworów gdyż słyszałem,że zawór różnicowy też tłumi obieg,
Wygłądałoby to tak: obieg grawitacyjny palenie bez automatyki, nawiewów, palenie drzewem

Obieg wymuszony z automatyką poprzez zawór czterodrogowy i pompę-palenie miałem zalecane przez producenta, prosiłbym o pomoc w schematach,
dodaję ,że mieszkam w górach i CO bez grawitacji nie ma sensu ze względu na wichury, w czasie , których energi elektryczej nie ma po trzy dni i co wtedy a kilowat prądu z generatora to litr paliwa na godzinę czyli 4,5 zł za kliowat, czekam już z tydzień,ludzie idzie zima a nikt nic nie wie, w postach są same istalacje nasycone elektryką a mnie potrzeba trochę nowoczesności i tradycji bo to konieczność. nadal czekam na pomoc.
  • 1 rok temu...
Napisano
WITAM
Na wstępie zaznaczam ze jestem tu nowy Przypadkowo natrafiłem na twój problem i myślę ze w jakiś sposób mogę ci doradzić
CO grawitacyjne i wymuszone(obiegowe) nie ma większego problemu nawet w przypadku całkowitego rozdzielenia układu na samej rozdzielni
chyba coś zakręciłem icon_smile.gif
jeśli boisz sie o dławienie przepływy przez zawór różnicowy_grawitacyjny porostu w jego miejsce wstaw zwykły zawór kulowy lub większy niż 2cale (wyjście z pieca) zasada jest taka ze zawór grawitacyjny jest bezobsługowy(samoczynny)
musisz pamiętać ze dobrze by było gdyby cała instalacja (grzejniki, rury) były ułożone z odpowiednim spadem bo inaczej możesz mieć problem z samym obiegiem grawitacyjnym

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...