Skocz do zawartości

Poddasze z płyt G-K problem jak wykonać?


Bialy57

Recommended Posts

Napisano
Witam

Mam taki problem chce wykonać poddasze z płyt G-K. Załączam obrazek przedstawiający problem. Ściany są wytynkowana tynkiem gipsowym maszynowym, nie wiem jak wykonać ten skos czy:
Dojechać kartonem do murłaty równolegle go krokwy na profilach a do murłaty przykręcić G-K i połączyć z instniejącym tynkiem. Czy wtedy nie będzie to pracować za bardzo i pękać.
Czy dać G-K od góry skosu i dojechać bezpośrednio do tynku i tam go jakoś połączyć.
Nie mam pomysłu jak to najlepiej zrobić, nie wiem czy będe robił to sam czy kogoś wynajme tak czy siak chciałbym wiedzieć jak to najlepiej zrobić.

Mam nadzieje że zrozumiecie o co mi chodzi.

DSC01446.jpg

Napisano
Płyty g-k powinny być odsunięte od krokwi - trzeba tam ułożyć izolację cieplną oraz paroszczelną, a połączenie z otynkowaną ścianą należy uszczelnić akrylem co zapobiegnie powstawaniu pęknięć w tym miejscu.
Napisano
Cytat

Witam

Mam taki problem chce wykonać poddasze z płyt G-K. Załączam obrazek przedstawiający problem. Ściany są wytynkowana tynkiem gipsowym maszynowym, nie wiem jak wykonać ten skos czy:
Dojechać kartonem do murłaty równolegle go krokwy na profilach a do murłaty przykręcić G-K i połączyć z instniejącym tynkiem. Czy wtedy nie będzie to pracować za bardzo i pękać.
Czy dać G-K od góry skosu i dojechać bezpośrednio do tynku i tam go jakoś połączyć.
Nie mam pomysłu jak to najlepiej zrobić, nie wiem czy będe robił to sam czy kogoś wynajme tak czy siak chciałbym wiedzieć jak to najlepiej zrobić.

Mam nadzieje że zrozumiecie o co mi chodzi.
[attachment=1247:poddasze.jpg]


Ja polecam dojechać do ściany.Sztywne dokręcenie k-g do murłaty spowoduje ruchy k-g wraz z murłatą która ma tendencje do skręcania się.Swoją drogą czemu murłata taka gruba?Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Dach jest kopertowy, spory ok 270m2 pokryty dachówką, cała więźba ma dość duże elementy ponieważ musi utrzymać ciężar dachówki kilkanaście ton.
Czyli polecacie nic nie kręcić do murłaty tylko pojechać pod skosem do tynku stopniowo odchodząc od krokwy?
Jakich wieszaków do profili użyć do tego typu skosu, bo każdy musi być coraz dłuższy? Czy na końcu zbliżając się do ściany powinien być to niejako już sufit podwieszany z tymi regulowanymi wieszakami?
Napisano
Skos jest najłatwiej zrobić na ES-ach. Możesz zrobić skos równolegle do dachu, w takim przypadku nie zaczynaj na końcu sufitu z g-k, tylko odpowiednio wcześniej (niewielka czesc bedzie zakryta skosem)
Napisano
Cytat

Dach jest kopertowy, spory ok 270m2 pokryty dachówką, cała więźba ma dość duże elementy ponieważ musi utrzymać ciężar dachówki kilkanaście ton.
Czyli polecacie nic nie kręcić do murłaty tylko pojechać pod skosem do tynku stopniowo odchodząc od krokwy?
Jakich wieszaków do profili użyć do tego typu skosu, bo każdy musi być coraz dłuższy? Czy na końcu zbliżając się do ściany powinien być to niejako już sufit podwieszany z tymi regulowanymi wieszakami?


Nie zapomnij o ociepleniu murłaty czyli zjechaniu wełną z sufitu za murłatę.Bob icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Dach jest kopertowy, spory ok 270m2 pokryty dachówką, cała więźba ma dość duże elementy ponieważ musi utrzymać ciężar dachówki kilkanaście ton.
Czyli polecacie nic nie kręcić do murłaty tylko pojechać pod skosem do tynku stopniowo odchodząc od krokwy?
Jakich wieszaków do profili użyć do tego typu skosu, bo każdy musi być coraz dłuższy? Czy na końcu zbliżając się do ściany powinien być to niejako już sufit podwieszany z tymi regulowanymi wieszakami?


Przypatrzyłem się problemowi bliżej i myślę iż należy obudować k-g murłatę mocując konstrukcję do ściany kolankowej .Zjechać sufitem na wieszakach do poddaszy nida60Wp do obudowy murłaty,oczywiście równolegle do krokiew jak podpowiada kolega.Przy tym rozwiązaniu na ścianie powstanie gzyms-występ.Czy płaska część sufitu będzie wykonana tak jak na rys?czyli szyny przykręcone do jętek bez wieszaków?To błąd icon_biggrin.gif
Napisano
Na rysunku nie rysowałem poprostu wieszaków. A gdyby nie robić tego gzymsu tylko skuć troche tego tynku obudować te murłate do równości ze ścianą (zakładając i montując k-g tylko do ściany) i wtedy dojechać skosem do tego kartonu. Ale czy katon wytrzyma jeśli będzie trzymał się tylko ściany?
Albo poprostu dojechać do tynku i stracić te kilka cm wysokości ale bez kombinacji i narażania się na późniejsze problemy?
Ile w ogóle odejdzie k-g od krokwi, to znaczy ile ma wieszak + profil + karton (jaki gruby)?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Na czarno zaznaczyłem haki rynnowe, typ nakrokwiowy, to one będą podtrzymywać rynnę. Na czerwono zaś obróbki blacharskie. Na czerwono zaś obróbki blacharskie. Zastępuje się je czasem pasami papy, ale to mniej trwałe rozwiązanie.
    • W jakich warunkach mierzone? Przecież te wartości są zmienne, zależą chociażby od warunków atmosferycznych i nawet pory dnia. W normalnych warunkach, tym bardziej za lasem, tam winien być najwyżej dochodzący pomruk, do którego organizm ludzi szybko się przyzwyczaja i po kilkunastu minutach przestaje słyszeć i reagować. 
    • Cześć Wszystkim! Znalazłem idealny dom dla mnie, ale jest problem z hałasem, jakieś 150 metrów od domu za lasem (las zaznaczony na zielono) jest droga powiatowa. W domu jest w porządku, ale na działce, szczególnie od strony lasu, gdzie jest taras, kiedy przejeżdża głośniejszy samochód np. tir, hałas dochodzi do 57dB (35 kiedy nic nie jedzie - mierzone apką w telefonie) i to jest za dużo tzn. ten dzwięk mocno zakłóca spokój i irytuje. Na załączonym rysunku widać granicę działki, na której można postawić ogrodzenie. Jak widać z zaznaczonych punktów wysokościowych teren działki jest w wyrównany do około 10m za domem, po czym zaczyna się las i spadek, tzn. granica działki od strony hałaśliwej drogi (50m od domu) jest już 3 m poniżej poziomu domu, a sama droga 7m poniżej poziomu domu.   Zastanawiam się, czy i jaka jest możliwość wyciszenia go na własną rękę. Powiedzcie proszę, czy da się (przynajmniej mniej więcej) policzyć, jak wysokie miałoby być to ogrodzenie i o ile wygłuszyłoby działkę?
    • Najlepiej zwrócić się w tej sprawie do producentów styropapy. Oni mają takie tematy rozpracowane. Ja kiedyś miałem styczność z producentem płyty warstwowej i oni nawet w folderach reklamowych wyjaśniali takie różne niuanse, jak montaż okien, drzwi, rynien i wszelkich takich detali. Dlatego myślę, że u innych będzie podobnie.
    • Zgadza się, kierownik ma to wszystko nadzorować. I bierze za to odpowiedzialność.  Pytanie, od którego zaczął się cały wątek, zrozumiałem tak, że autor pytał jakie są możliwości wykonania szalunku w takiej sytuacji. Chodziło mi o pokazanie, że nie musi to być nic przesadnie trudnego. Osobiście skłaniałbym się właśnie ku podwieszeniu deskowania do belek i podparciu go stemplami. Pod względem wykonawczym nie jest to trudne. Ale całość prac ma z założenia nadzorować fachowiec na miejscu. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...