Skocz do zawartości

rekuperator + rozprowadzanie ciepła z kominka, czy ktoś ma ?


LUCas

Recommended Posts

Napisano
Witam, po licznych przemyśleniach związanych z oszczędnościami na ogrzewaniu, oraz kosztami wykonania różnych wariantów instalacji zaczął mnie nachodzić ciekawy pomysł. Chcąc tanio ogrzać dom stosujemy instalacje solarne, kotły z płaszczem wodnym, o ile instalacja solarna ma sens o tyle jeśli ktoś rzadko używa kominka, to montowanie go z płaszczem wodnym i całej instalacji do niego powoduje wzrost kosztów, które zapewne niekiedy nigdy się nie zwrócą, z racji rzadkiego używania. Zastanawiam się, czy jeśli ma się wentylacje mechaniczną, np. rekuperator to czy można go podpiąć tak, aby rozprowadzał ciepłe powietrze z kominka, na ile to jest skuteczne i jaki jest koszt takiej instalacji.
Napisano
Kiedyś widziałem takie cuś jak rekuperator z opcją cieplik czy jakoś tak, miał lub ma jeszcze Dospel w swojej ofercie.
Mi to sie wydaje mało ciekawe, a swoją drogą Dospel chwali sie że jego rekureratory mają skuteczność DO 95% !!! a w efekcie jak mają 50% to wszystko. Nabijają ludzi w balona, więc wydaje mi sie że ten cieplik to też jakaś bzdura.
Dospel to ma dobre wentylatory do łazienek !! ale rekuperacja ich to raczej porażka...
Napisano
Cytat

Witam, po licznych przemyśleniach związanych z oszczędnościami na ogrzewaniu, oraz kosztami wykonania różnych wariantów instalacji zaczął mnie nachodzić ciekawy pomysł. Chcąc tanio ogrzać dom stosujemy instalacje solarne, kotły z płaszczem wodnym, o ile instalacja solarna ma sens o tyle jeśli ktoś rzadko używa kominka, to montowanie go z płaszczem wodnym i całej instalacji do niego powoduje wzrost kosztów, które zapewne niekiedy nigdy się nie zwrócą, z racji rzadkiego używania. Zastanawiam się, czy jeśli ma się wentylacje mechaniczną, np. rekuperator to czy można go podpiąć tak, aby rozprowadzał ciepłe powietrze z kominka, na ile to jest skuteczne i jaki jest koszt takiej instalacji.


podłączyć można jak najbardziej ja mam takie rozwiązanie w projekcie w tej chwili jestem w trakcie kładzenia instalacji ale rekuperator z kominikiem planuje podłączyć na jesieni także nie wiem jak to będzie śmigać
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Jeśli ktoś jeszcze czyta ten temat. Zostawmy rekuperator do odzysku ciepła, a nie do jego rozprowadzania.
Samo podejście do tematu jest fajne, ale niewygodne. Trzeba wpiąć się do nawiewu po rekuperatorze. Więc doprowadzenie DGP w tamto miejsce to też koszty i straty ciepła. Lepiej zrobić sobie prostą instalację z wymuszonym obiegiem (turbiną).
A swoją drogą mamy lato. W lecie rekuperacja (czyli odzysk ciepła) nie jest tak ważny. Jak chcecie poszerzyć możliwości instalacji mechanicznej. Czy nie lepiej w tym okresie wykorzystać instalację z rekuperatora do rozprowadzenia powietrza z klimatyzatora? To jest myślę zdecydowanie lepszy pomysł.
Pozdrawiam
  • 1 rok temu...
Napisano
Cytat

Witam, po licznych przemyśleniach związanych z oszczędnościami na ogrzewaniu, oraz kosztami wykonania różnych wariantów instalacji zaczął mnie nachodzić ciekawy pomysł. Chcąc tanio ogrzać dom stosujemy instalacje solarne, kotły z płaszczem wodnym, o ile instalacja solarna ma sens o tyle jeśli ktoś rzadko używa kominka, to montowanie go z płaszczem wodnym i całej instalacji do niego powoduje wzrost kosztów, które zapewne niekiedy nigdy się nie zwrócą, z racji rzadkiego używania. Zastanawiam się, czy jeśli ma się wentylacje mechaniczną, np. rekuperator to czy można go podpiąć tak, aby rozprowadzał ciepłe powietrze z kominka, na ile to jest skuteczne i jaki jest koszt takiej instalacji.



Witam LUCas

Jesli chodzi o rozprowzdzenie Ciepła z kominka to nieradziłbym łączyć razem z systemem wentylacji mechanicznej.
Koszt DGP dla 4-5 pomieszczeń to jakieś 2000-3000 zł (materiał+robocizna) w zależnosci od rodzaju sterowania turbiną rozprowadzającą gorące powietrze.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
No wlasnie jaki jest rzeczywisty koszt DGP dla domku jednorodzinnego 3 kondygnacyjnego. Bo rekuperator z wymiennikiem gruntowym - taka wstepna kalkulacja - to koszt w granicach 35 tys. mowie o calkowitym koszcie instalacji. I bierzemy to dego fachowcow a nie pana zlota raczke.
Napisano
Cytat

No wlasnie jaki jest rzeczywisty koszt DGP dla domku jednorodzinnego 3 kondygnacyjnego. Bo rekuperator z wymiennikiem gruntowym - taka wstepna kalkulacja - to koszt w granicach 35 tys. mowie o calkowitym koszcie instalacji. I bierzemy to dego fachowcow a nie pana zlota raczke.



Jesli chodzi o koszty instalacji Rekuperator i GWC to 35tys jest OK.

Jesli chodzi o koszty DGP to wyglada tak:

Turbina o wydatku 800m3/h z By-Passem ok 1100zł Turbiny o mniejszym wydatku zaczynająsie od 400zł!!
rura doprowadzająca gorące powitrze do turbiny 3mb - ok 150zł
rura elastyczna TERMOFLEKS fi125/10mb - ok 90zł
trójnik ok 25zł
przepustnica zwrotna ok 45 zł
opaska zaciskowa szt ok 3zł
anemostat ok25zł
montaż ok 1000zł - 1300zł
Tak wiec można sobie policzyć!!! w zależnosci ile pomieszczeń trzeba dogrzać!!!! tzn wiecej rury TERMOFLEKS trójników opasek i anemostatów!!!
Jest jeszcze opcja dodatkowa (sterowanie elektroniczne) ok 670zł

  • 2 miesiące temu...
Napisano
Witam
Przeszukuje internet w poszukiwaniu rozwiązań wszelkiego typu zmniejszających koszty użytkowania domu.
Bardzo mi się podoba pomysł połączenia rekuperatora z kominkiem.
Mam pytanie :Dom o powierzchni 174 m2 w technologi strawbale parterowy z dachem 3% spadku więc nie ma problemu z rozprowadzeniem instalacji. Dodam że dom ma być jak pasywny więc dogrzewanie bardzo małe.
Ma ktoś pojęcie albo adres firmy CENA I ROZWIĄZANIA TO MNIE INTERESUJE.
Pozdrawiam

  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Jesli chodzi o koszty instalacji Rekuperator i GWC to 35tys jest OK.



Nie siliłbym sie na określenie czy 35tys to OK czy nie OK. Nie wiemy za co jest to 35tys...
Napisano
Cytat

tak się kończą takie pomysły

IMPRESJA KOMINKI LUBLIN

www.rekuperator.fotosik.pl fotki z jednej z instalacji. icon_sad.gif icon_sad.gif icon_sad.gif icon_sad.gif icon_sad.gif


A jakiś opis dla odpornych na wiedzę (o sobie piszę)!

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...