Skocz do zawartości

Historia edycji

Tomek0801

Tomek0801

Na wstępie dziękuję za odpowiedź i będę bardzo wdzięczny za dalsze omówienie tematu:

 

- podłogówka wodna

- zasilana przez kocioł

- dylatacja od ściany paneli to ok. 1-2 cm

- jastrych wylano okolice kwietnia/maj 2024, deweloper go dosuszał przemysłowymi osuszaczami powietrza i chyba na tydzień włączył podłogówkę ale to tyle. Panele położono końcem sierpnia początkiem września, podłogówkę uruchomiłem jakoś miesiąc temu 

 

Czy panele przy ścianach zaraz po ułożeniu też się uginały? - trochę tak ale mam wrażenie, że nie aż tak bardzo, jak obecnie

 

No ale mleko już się wylało. Teraz trzeba myśleć co z tym zrobić. - prośba o rozwinięcie jakie dokładnie negatywne konsekwencje nam grożą, jeszcze się nie wprowadziliśmy, na parterze dopiero podłogi mają być położone, jeszcze jest goły jastrych, bo w sierpniu deweloper nas zalał, i osuszał parter podpodłogowo, miał 3 opinie firmy osuszającej, że to wysuszył, higrometr pokazuje wartości 30-45 jastrychu, ale i tak nie doważyłem się położyć paneli, przesunąłem zakończenie prac o 6 tygodni, myślałem, że tyle wstarczy dla dosuszenia, ale na piętrze niestety podłogi zostały położone, bo nie wiedziałem, że istnieją jakieś ryzyka a o procesie wygrzania posadzki się dowiedziałem przypadkowo parę dni temu, deweloper słowa o tym nie powiedział;

 

Zastanawia mnie czy to same panele uniosły się jedynie przy krawędziach czy może także sam jastrych zaczął pracować. Ostatecznie być może trzeba będzie zdemontować ich fragment i sprawdzić czy jastrych też się ugina. - czemu sam jastrych miałby się zacząć uginać? nie do końca to rozumiem, z tego powodu, że położono na niego panele? jeszcze miesiąc temu był normalny przed zakryciem. Przez ostatni miesiąc temp. na kotle grzania podłogi była ustawiona w przedziale 25-29 stopni. Czytałem, że proces wygrzewania polega na zwiększaniu temp od najniższej i co 5 stopni do najwyższej, ja dałem 25 stopni minimalną i po tygodniu do 29 zwiększyłem, jedyne co to na piętrze te panele z podkładem położone;

 

Generalnie najlepiej byłoby zdjąć panele, wygrzać i wysuszyć jastrych i ułożyć je ponownie.  - mam mocne obawy co do zwiększenia temperatury powyżej 29 stopni na kotle, w łazienkach już są położone płytki, wiatrołap to samo, obawiam się ich spękania, jeżeli miałbym przeprowadzić typowe wygrzewanie i zwiększyć temp. na max, nie odważyłem się na wyższą, niż 29 stopni. W jaki sposób tutaj powinno się przeprowadzić proces wygrzania posadzki, aby uniknąć szkód? Zamknąć pętle na łazienki i grzać na resztę posadzki startując od 25 stopni i zwiększając o 5 stopni aż do 40? Czytałem, że powinno się dobić do 55 stopni, ale chyba centralne ma jakiś ogranicznik, że więcej niż do 40 posadzki nie rozgrzeje.

 

Podłogi można ciągle zdemontować, drzwi są jeszcze niezamontowane i meble niewstawione, jednak wiąże się to też z wymiernymi stratami dla nas, ponieważ każdy kolejny miesiąc najmu mieszkania to 3000 zł straty, do tego będę musiał gdzie magazynować drzwi, których dostawa wejdzie na 20 grudnia, kupiliśmy dużą kuchnię w IKEA tam da się przesunąć o jakiś czas dostawę i montaż ale nie wiem o ile a nie chciałbym odstępować od umowy, bo potem może brakować elementów na uzgodniony projekt. 

 

Nie wiem jakie nam tutaj grożą negatywne konsekwencje, jeżeli nie zdemontujemy tych paneli i nie będziemy wygrzewali posadzki. Ewentualne uszkodzenia paneli na całej powierzchni to będzie koszt ok. 8000 zł, pytanie czy nie zrobi się pleśń pod nimi...czytałem gdzieś, że folia zabezpiecza przed pleśnią i panele nie wchłoną wilgoci a na wilgoć z posadzki wtedy wyjdzie z czasem kapilarnie ścianami?. Raczej ten jastrych nie ma aż takiej mocy wilgoci, żeby na ścianach "wyszła woda", będzie bardziej ta wilgoć technologiczna w głębszych warstwach, tylko obawiam się jakie nam grożą szkody na samej posadzce i trwałości budynku. Nie wiem czy jest szansa, że ta wilgoć z piętra wyjdzie dołem? w sensie pod spodem jest parter kuchnia z salonem, więc to nie jest motyw, jak z podłogą na gruncie (na parterze). 

 

W ogóle to podkład z XPS, a wiec materiału izolującego cieplnie, nie jest dobrym wyborem w przypadku ogrzewania podłogowego. - jaki powinniśmy dać właściwy podkład i folię? obecny kosztował 600 zł, to nie jest majątek można kupić inny i tamten wyrzucić.

 

Tomek0801

Tomek0801

Na wstępie dziękuję za odpowiedź i będę bardzo wdzięczny za dalsze omówienie tematu:

 

- podłogówka wodna

- zasilana przez kocioł

- dylatacja od ściany paneli to ok. 1-2 cm

- jastrych wylano okolice kwietnia/maj 2024, deweloper go dosuszał przemysłowymi osuszaczami powietrza i chyba na tydzień włączył podłogówkę ale to tyle. Panele położono końcem sierpnia początkiem września, podłogówkę uruchomiłem jakoś miesiąc temu 

 

Czy panele przy ścianach zaraz po ułożeniu też się uginały? - trochę tak ale mam wrażenie, że nie aż tak bardzo, jak obecnie

 

No ale mleko już się wylało. Teraz trzeba myśleć co z tym zrobić. - prośba o rozwinięcie jakie dokładnie negatywne konsekwencje nam grożą, jeszcze się nie wprowadziliśmy, na parterze dopiero podłogi mają być położone, jeszcze jest goły jastrych, bo w sierpniu deweloper nas zalał, i osuszał parter podpodłogowo, miał 3 opinie firmy osuszającej, że to wysuszył, higrometr pokazuje wartości 30-45 jastrychu, ale i tak nie doważyłem się położyć paneli, przesunąłem zakończenie prac o 6 tygodni, myślałem, że tyle wstarczy dla dosuszenia, ale na piętrze niestety podłogi zostały położone, bo nie wiedziałem, że istnieją jakieś ryzyka a o procesie wygrzania posadzki się dowiedziałem przypadkowo parę dni temu, deweloper słowa o tym nie powiedział;

 

Zastanawia mnie czy to same panele uniosły się jedynie przy krawędziach czy może także sam jastrych zaczął pracować. Ostatecznie być może trzeba będzie zdemontować ich fragment i sprawdzić czy jastrych też się ugina. - czemu sam jastrych miałby się zacząć uginać? nie do końca to rozumiem, z tego powodu, że położono na niego panele? jeszcze miesiąc temu był normalny przed zakryciem. Przez ostatni miesiąc temp. na kotle grzania podłogi była ustawiona w przedziale 25-29 stopni. Czytałem, że proces wygrzewania polega na zwiększaniu temp od najniższej i co 5 stopni do najwyższej, ja dałem 25 stopni minimalną i po tygodniu do 29 zwiększyłem, jedyne co to na piętrze te panele z podkładem położone;

 

Generalnie najlepiej byłoby zdjąć panele, wygrzać i wysuszyć jastrych i ułożyć je ponownie.  - mam mocne obawy co do zwiększenia temperatury powyżej 29 stopni na kotle, w łazienkach już są położone płytki, wiatrołap to samo, obawiam się ich spękania, jeżeli miałbym przeprowadzić typowe wygrzewanie i zwiększyć temp. na max, nie odważyłem się na wyższą, niż 29 stopni. W jaki sposób tutaj powinno się przeprowadzić proces wygrzania posadzki, aby uniknąć szkód? Podłogi można ciągle zdemontować, drzwi są jeszcze niezamontowane i meble niewstawione, jednak wiąże się to też z wymiernymi stratami dla nas, ponieważ każdy kolejny miesiąc najmu mieszkania to 3000 zł, ale nie wiem jakie nam tutaj grożą negatywne konsekwencje, jeżeli nic z tym nie zrobimy;

 

W ogóle to podkład z XPS, a wiec materiału izolującego cieplnie, nie jest dobrym wyborem w przypadku ogrzewania podłogowego. - jaki powinniśmy dać właściwy podkład i folię? obecny kosztował 600 zł, to nie jest majątek można kupić inny i tamten wyrzucić.

 

Tomek0801

Tomek0801

Na wstępie dziękuję za odpowiedź i będę bardzo wdzięczny za dalsze omówienie tematu:

 

- podłogówka wodna

- zasilana przez kocioł

- dylatacja od ściany paneli to ok. 1-2 cm

 

Czy panele przy ścianach zaraz po ułożeniu też się uginały? - trochę tak ale mam wrażenie, że nie aż tak bardzo, jak obecnie

 

No ale mleko już się wylało. Teraz trzeba myśleć co z tym zrobić. - prośba o rozwinięcie jakie dokładnie negatywne konsekwencje nam grożą, jeszcze się nie wprowadziliśmy, na parterze dopiero podłogi mają być położone, jeszcze jest goły jastrych, bo w sierpniu deweloper nas zalał, i osuszał parter podpodłogowo, miał 3 opinie firmy osuszającej, że to wysuszył, higrometr pokazuje wartości 30-45 jastrychu, ale i tak nie doważyłem się położyć paneli, przesunąłem zakończenie prac o 6 tygodni, myślałem, że tyle wstarczy dla dosuszenia, ale na piętrze niestety podłogi zostały położone, bo nie wiedziałem, że istnieją jakieś ryzyka a o procesie wygrzania posadzki się dowiedziałem przypadkowo parę dni temu, deweloper słowa o tym nie powiedział;

 

Zastanawia mnie czy to same panele uniosły się jedynie przy krawędziach czy może także sam jastrych zaczął pracować. Ostatecznie być może trzeba będzie zdemontować ich fragment i sprawdzić czy jastrych też się ugina. - czemu sam jastrych miałby się zacząć uginać? nie do końca to rozumiem, z tego powodu, że położono na niego panele? jeszcze miesiąc temu był normalny przed zakryciem. Przez ostatni miesiąc temp. na kotle grzania podłogi była ustawiona w przedziale 25-29 stopni. Czytałem, że proces wygrzewania polega na zwiększaniu temp od najniższej i co 5 stopni do najwyższej, ja dałem 25 stopni minimalną i po tygodniu do 29 zwiększyłem, jedyne co to na piętrze te panele z podkładem położone;

 

Generalnie najlepiej byłoby zdjąć panele, wygrzać i wysuszyć jastrych i ułożyć je ponownie.  - mam mocne obawy co do zwiększenia temperatury powyżej 29 stopni na kotle, w łazienkach już są położone płytki, wiatrołap to samo, obawiam się ich spękania, jeżeli miałbym przeprowadzić typowe wygrzewanie i zwiększyć temp. na max, nie odważyłem się na wyższą, niż 29 stopni. W jaki sposób tutaj powinno się przeprowadzić proces wygrzania posadzki, aby uniknąć szkód? Podłogi można ciągle zdemontować, drzwi są jeszcze niezamontowane i meble niewstawione, jednak wiąże się to też z wymiernymi stratami dla nas, ponieważ każdy kolejny miesiąc najmu mieszkania to 3000 zł, ale nie wiem jakie nam tutaj grożą negatywne konsekwencje, jeżeli nic z tym nie zrobimy;

 

W ogóle to podkład z XPS, a wiec materiału izolującego cieplnie, nie jest dobrym wyborem w przypadku ogrzewania podłogowego. - jaki powinniśmy dać właściwy podkład i folię? obecny kosztował 600 zł, to nie jest majątek można kupić inny i tamten wyrzucić.

 

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Prysznic na kolanach, żeby się od luksusów w głowach nie poprzewracało. 
    • Komentarz dodany przez Ob.Serwator: Dream on... W wykonawstwie jednostką płatniczą jest 10 000 zł, myślę, że gdyby pokazać ceny z artykułu majstrom różnej maści, to mogliby pospadać z krzeseł ze śmiechu. Coś o tym wiem, właśnie kończę podobnej wielkości dom.
    • Z Twojego opisu wynika, że to pompa ciepła Nibe (prawdopodobnie model S2125, ). Alarm 228 zazwyczaj wskazuje na „błąd odszraniania”, gdy system wykrywa problem z procesem odszraniania w jednostce zewnętrznej, co prowadzi do zablokowania sprężarki (uniemożliwiając jej normalną pracę). Może to bezpośrednio powodować brak produkcji ciepłej wody użytkowej lub ogrzewania w zbiorniku buforowym, ponieważ pompa ciepła nie generuje efektywnie ciepła.     Znaczenie alarmu 228 Opis: Jednostka zewnętrzna pompy ciepła wysyła do sterownika komunikat o błędzie dotyczącym nieudanego lub nieudanego cyklu odszraniania. Sprężarka wyłącza się (blokuje), aby zapobiec uszkodzeniu. Ta usterka często pojawia się, gdy parownik (wymiennik ciepła w jednostce zewnętrznej) nie może prawidłowo odszraniać nagromadzonego lodu, co prowadzi do nieefektywnej pracy lub wyłączenia urządzenia. Możliwe przyczyny W poradnikach rozwiązywania problemów i instrukcjach obsługi pomp ciepła Nibe serii S, najczęstsze przyczyny tego alarmu to: Nagromadzenie lodu lub zamarznięty parownik: Słaby przepływ powietrza, zablokowany wentylator lub ekstremalne warunki pogodowe (np. silny wiatr lub niskie temperatury otoczenia) mogą powodować nadmierne oblodzenie parownika (EP1). Jeśli odszranianie awaryjne powtarza się wielokrotnie (np. 10 razy z rzędu), alarm staje się alarmem. Usterki czujników: Problemy z kluczowymi czujnikami, takimi jak: BT16 (czujnik temperatury parownika) – jeśli odczyt jest zbyt niski (poniżej 10°C) lub jest uszkodzony/luźny. BT12 (czujnik temperatury zasysanych gazów).   BT84 (czujnik temperatury otoczenia). Mogą one błędnie odczytywać warunki i uniemożliwiać prawidłowe rozpoczęcie odszraniania. Słaby przepływ czynnika grzewczego: Ograniczony przepływ przez system (np. z powodu powietrza w rurach, zabrudzonych filtrów lub problemów z pompą) zmniejsza wymianę ciepła i może prowadzić do awarii odszraniania. Problemy z czynnikiem chłodniczym, w tym wycieki: Wspomniana przez Ciebie „nieszczelność wewnątrz pompy” (wewnętrzny wyciek w pompie) ma tu zastosowanie. Wyciek czynnika chłodniczego wewnątrz urządzenia może obniżyć ciśnienie, powodując słabą wydajność odszraniania, niskie temperatury parownika i ogólną nieefektywność systemu. Jest to poważny problem, ponieważ utrata czynnika chłodniczego może również prowadzić do uszkodzenia sprężarki, jeśli nie zostanie naprawiona. Wycieki wody (np. w wymienniku ciepła) są rzadsze, ale mogą zmieszać się z czynnikiem chłodniczym lub powodować podobne objawy. Inne czynniki: Przerwy w napięciu, niekompatybilne lub wadliwe płytki sterujące (PCB) lub błędy oprogramowania w starszych wersjach oprogramowania sprzętowego. Niektóre modele urządzeń Nibe przeszły aktualizacje rozwiązujące problemy związane z rozmrażaniem w konfiguracjach wielourządzeniowych   Brak ciepłej wody w zbiorniku buforowym jest prawdopodobnie bezpośrednią przyczyną — system nie wytwarza ciepła z powodu blokady sprężarki, przez co zbiornik buforowy nie jest uzupełniany. Zalecane działania Podstawowe kontrole (bezpieczne dla majsterkowiczów): Sprawdź jednostkę zewnętrzną pod kątem widocznego nagromadzenia lodu, zatorów (np. liści, śniegu lub zanieczyszczeń na wentylatorze/parowniku) lub nietypowych dźwięków. Delikatnie usuń wszelkie przeszkody. Zapewnij dobry przepływ powietrza wokół jednostki — bez znacznych przeszkód lub ograniczeń wiatrowych. Sprawdź filtry systemu i odpowietrz obwód grzewczy, aby poprawić przepływ. Potwierdź/zresetuj alarm za pomocą modułu sterowania wewnętrznego (seria VVM lub SMO) — zapoznaj się z instrukcją obsługi (często w menu alarmów). Może to tymczasowo usunąć alarm, ale jeśli wystąpi ponownie, problem nie zostanie rozwiązany. Sprawdź odczyty czujników, jeśli są dostępne na wyświetlaczu (porównaj z wartościami oczekiwanymi w instrukcji). Potrzebny profesjonalny serwis: W przypadku wycieku wewnętrznego: Wymagany jest certyfikowany technik HVAC (posiadający kwalifikacje w zakresie gazów fluorowanych do obsługi czynnika chłodniczego). Może on wykonać test ciśnieniowy systemu, zlokalizować wyciek (np. w parowniku lub przewodach), naprawić go i w razie potrzeby uzupełnić czynnik chłodniczy. Nie należy podejmować samodzielnych prób – czynnik chłodniczy jest niebezpieczny i podlega regulacjom. Zleć sprawdzenie czujników (BT12, BT16, BT84) pod kątem usterek/luźnych połączeń oraz pełne przetestowanie cyklu odszraniania.     W przypadku problemów z oprogramowaniem mogą zaktualizować oprogramowanie sprzętowe (Nibe wydało poprawki problemów z odszranianiem w niektórych modelach). Skontaktuj się z pomocą techniczną Nibe lub lokalnym autoryzowanym instalatorem w celu przeprowadzenia diagnostyki — często mają oni dostęp do szczegółowych rejestrów błędów za pośrednictwem aplikacji myUplink lub narzędzi serwisowych. Jeśli problem jest objęty gwarancją, udokumentuj wszystko (zdjęcia urządzenia, kody alarmów i objawy) przed wezwaniem serwisu, aby uniknąć kosztów. W międzyczasie, jeśli posiadasz grzałkę pomocniczą (np. elektryczny podgrzewacz zanurzeniowy w buforze), włącz ją tymczasowo, aby uzyskać ciepłą wodę.   
    • Problem z nieszczelnością wewnątrz pompy nibe s2521, włączanie się alarmy 228 ,brak ciepłej wody w buforze.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...