Skocz do zawartości

Zabudowa okna dachowego w lanych skosach


Recommended Posts

Napisano

Dzień dobry,

chciałem się poradzić w sprawie zabudowy okien dachowych płytami gk przy lanych skosach.

1. Zabudowa okien przed czy po tynkach? Co fachowiec to inna opinia.

2. Okno w najwęższym miejscu znajduje się 2cm od krokwi, czym i jak to ocieplić?

3. Jaka wielkość węgarków? Z różnych źródeł wiem, że węgarki powinny mieć ok. 6-8cm  aby zapewnić swobodny przepływ powietrza. U mnie natomiast okno osadzone jest wysoko i aby wyprowadzić je odpowiednio w pionie ściany i poziomie sufitu węgarki musiałyby mieć ok. 16-18cm. Czy alternatywnie wyprowadzenie okna pod skosem do ściany jest poprawne?

 

Załączam zdjęcia jednego z okien oraz szkic jak okno wyglądałoby przy zastosowaniu 8cm węgarków, czy to jest poprawne podejście?.
Bardzo dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam.
Untitled.png.021088fd332ab84cf187587aa02e8f13.png

 

IMG_20240926_135518.jpg.aad10b64a1188c5802fa816607b89505.jpg

IMG_20240926_135526.jpg.b4792777ed4ffbb3d33e157b253e0c24.jpg

IMG_20240926_135534.jpg.5e507ac9a249b8ee4032aaa1129ea50f.jpg

IMG_20240926_135653.jpg.f106953b6b98e0b3fda33329fbefa47e.jpg

IMG_20240926_135710.jpg.946046b3d4334e4a154e017ce67546f5.jpg

IMG_20240926_135735.jpg.fd710503041a94003c27ca456a3f71cb.jpg

Napisano

Mnie zawsze uczono, że węgarki powinny być w pionie, wtedy jest najlepsza i w zasadzie jedyna cyrkulacja powietrza. Ja bym dał przed tynkiem, bo wydaje mi się że łatwiej będzie dołożyć tynk do płyty niż odwrotnie. Ja mam z krokwiami na styk, bo to stare budownictwo, nawet musiałem delikatnie podciąć krokwie, bo płyty nie weszły. Wcisnąłem pianę zanim płyty zostały przykręcone do krokwi.

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A myślałeś może o sprawdzonej budowie za granicą, skoro i tak mieszkacie poza Polską?
    • witam,  Planujemy budowę domu M-90. W jakiej lokalizacji Pan buduje ? 
    • A skąd taki wniosek?   Przecież   
    • To chyba można odciąć przynajmniej dopływ ciepłej i zimnej wody do rozdzielaczy na piętrze? Tych obsługujących niedokończoną łazienkę.  Na tym etapie samo odcięcie nie zlikwiduje problemu. Ale chodziło mi o możliwość rozdzielenia tej używanej oraz nieużywanej części instalacji, odkażenie jej i uniknięcie problemów na przyszłość.  Skoro są tam rozdzielacze to przecież jest możliwość zamknięcia poszczególnych zaworów na rozdzielaczach, tych obsługujących nieużywane, zaślepione odcinki rur.  Skoro cała woda w instalacji śmierdzi (ciepła i zimna) to znaczy, że ostatecznie trzeba będzie zdezynfekować wszystkie rury. Bakterie się tam rozprzestrzeniły i jak gdziekolwiek zostaną to znów się namnożą. Przypuszczam, że cyrkulacja jest zrobiona od zbiornika c.w.u. do rozdzielaczy z ciepłą wodą? Ile jest tam rozdzielaczy? Czy są osobne rozdzielacze do łazienki na górze? Na początek proponuję zamknąć zawory na rozdzielaczach obsługujące tę niedokończoną łazienkę. Pozostawić je zamknięte. Podnieść temperaturę na zbiorniku c.w.u. do maksimum. Minimalnie odkręcić wszystkie krany z ciepłą wodą. Niech ledwo ciekną, ale niech w ten sposób gorąca woda przepłucze je chociaż z pół godziny. Potem sprawdzamy, czy to coś pomogło. To są rzeczy proste, które można zrobić bez ingerencji w instalację.  Następny etap, jeżeli okaże się konieczny, to sprawdzenie wszystkich filtrów, odłączenie zmiękczacza, zrobienie dezynfekcji termicznej również instalacji wody zimnej.  
    • Dzień dobry, W tym konkretnym układzie, czyli na pełnym deskowaniu, membrana wysokoparoprzepuszczalna (MWK) nie jest potrzebna. Jej głównym zadaniem jest odprowadzanie pary wodnej z ocieplenia, gdy to jest ułożone między krokwiami, a nie ma pełnego deskowania. Prawidłowym i zalecanym rozwiązaniem jest zastosowanie papy podkładowej. Papa tworzy szczelną warstwę, która chroni deskowanie oraz resztę konstrukcji dachu przed zacinającym deszczem czy śniegiem. To właśnie ona pełni rolę wstępnego krycia.   Dlatego, w tym przypadku, warstwy powinny układać się w następującej kolejności, licząc od konstrukcji dachu: - pełne deskowanie (np. płyty OSB/deski) - papa podkładowa - kontrłaty (min. 40x50 mm) - łaty (np. 32x100 mm, rozstaw 20-30 cm) - blacha na rąbek   Wentylacja połaci Ponieważ papa jest materiałem szczelnym, prawidłowa wentylacja jest absolutnie kluczowa dla trwałości dachu i zapobiegania zawilgoceniu. Należy zapewnić stały przepływ powietrza w szczelinie wentylacyjnej, która znajduje się pod blachą. Wlot powietrza powinien być zapewniony w okapie. Najlepiej sprawdzi się tu perforowana podbitka, która umożliwi swobodny dostęp powietrza do szczeliny. Szczelina wentylacyjna jest tworzona przez kontrłaty i musi mieć wysokość min. 4-5 cm. Powietrze przepływa wzdłuż całej połaci, od okapu do kalenicy, odprowadzając wilgoć i nagromadzone ciepło. Wylot powietrza musi znajdować się w kalenicy. Ponieważ papa nie pozwala na swobodny przepływ, konieczne jest zamontowanie kominków wentylacyjnych. Zapewnią one ujście dla wilgotnego powietrza, co ochroni konstrukcję dachu przed degradacją. Szczegóły w instrukcji montażu paneli: => https://pruszynski.com.pl/pobierz/#file-52 _______________ Panele dachowe na rąbek PD-510 Blachy Pruszyński https://pruszynski.com.pl/produkt/pokrycia-dachowe/panele-dachowe-blacha-na-rabek-stojacy/
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...